تبیان، دستیار زندگی
در پایان مسابقات والیبال قهرمانی جهان اسامی «ترین» های این دوره از رقابت های اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین های والیبال معرفی شدند


در پایان مسابقات والیبال قهرمانی جهان اسامی «ترین»‌های این دوره از رقابت‌های اعلام شد.

با پایان یافتن رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان مسئولان کمیته فنی این دوره از بازی‌های اسامی برترین بازیکنان در هر پست را معرفی کردند که به شرح زیر است:

دریافت کننده: لوکارلی (برزیل) ، موریلیو (برزیل)

والیبال

دفاع: مارکوس بومه (آلمان)، کارول کروس (لهستان)

لیبرو: جنیا گربینیکوف (فرانسه)

پاسور: لوکاس کمپا (آلمان)

پشت‌خط زن: ماریوس ولازلی (لهستان)

ارزشمندترین بازیکن: ماریوس ولازلی (لهستان)

لهستان در دوره قبل این رقابت‌ها (2010) رتبه سیزدهم را به دست آورده بود و در این دوره با استفاده از امتیاز میزبانی و تلاش بازیکنان خود موفق به کسب مقام قهرمانی شد. والیبال برزیل نیز با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد تا مجموع افتخاراتش در این رقابت‌ها به سه مدال طلا و دو مدال نقره برسد. در این رقابت ها تیم ایران ششم شد و نماینده ای در میان بهترین ها نداشت.

طبق قانون مسابقات جهانی، برترین های رقابت ها از بین چهار تیم پایانی انتخاب می شوند.

لهستان به مقام قهرمانی دست یافت

تیم ملی والیبال لهستان با شکست برزیل در دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان، کاپ قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص داد. آخرین دیدار مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امشب در شهر کاتووس لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشور میزبان با شکست سه بر یک برزیل به عنوان قهرمان این رقابت ها معرفی شدند.ملی پوشان برزیل در ست اول این مسابقه 25 بر 18 به پیروزی رسیدند، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 22 مغلوب میزبان این رقابت ها شدند تا به مقام نایب قهرمانی جام هجدهم اکتفا کنند.لهستان در دوره قبل این رقابت ها (2010) رتبه سیزدهم را به دست آورده بود و در این دوره با استفاده از امتیاز میزبانی موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

والیبال ایران در این دوره از رقابت ها، پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد

والیبال برزیل که قبل از شروع این مسابقات با سه مدال طلا و یک نقره رتبه دوم افتخارآورترین تیم رقابت ها را بعد روسیه در پرونده کاری داشت، یک مدال نقره دیگر به افتخارات خود افزود. تیم ملی والیبال آلمان نیز با شکست فرانسه در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی مردان جهان مدال برنز و عنوان سومی این رقابت ها را به دست آورد.ملی پوشان والیبال فرانسه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 21، 26 بر 24 و 25 بر 23 مغلوب آلمان شد تا به رتبه چهارمی جهان در این رقابت ها اکتفا کند.رده بندی نهایی 24 تیم شرکت کننده در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به قرار زیر است:

قهرمان: لهستان

نایب قهرمان: برزیل

سوم: آلمان

چهارم: فرانسه

پنجم: روسیه

ششم: ایران

هفتم: کانادا و آمریکا

نهم: فنلاند و صربستان

یازدهم: آرژانتین و کوبا

سیزدهم: بلغارستان و ایتالیا

پانزدهم: استرالیا و چین

هفدهم: بلژیک، کره جنوبی، مکزیک و ونزوئلا

بیست و یکم: کامرون، مصر، پورتوریکو و تونس

نگاهی کوتاه به عملکرد ایران در جام هجدهم

تیم ملی والیبال ایران در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان پنجمین حضور خود در این رقابت ها تجربه کرد و با کسب مقام ششمی به کار خود پایان داد.تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست تیم های ایتالیا، آمریکا، ونزوئلا و بلژیک شد و برابر فرانسه مغلوب شد.ملی پوشان ایران در مرحله دوم نیز تیم های آرژانتین، استرالیا و صربستان را شکست دادند و تنها شکست خود در این مرحله برابر لهستان میزبان پذیرفتند تا در نهایت با 7 پیروزی و دو شکست به مرحله سوم و شش تیم برتر جهان صعود کنند.تیم ملی والیبال ایران در مرحله سوم ابتدا در یک مسابقه به دور از انتظار سه بر صفر مغلوب آلمان شد و در دومین مسابقه نیز سه بر دو برابر فرانسه شکست را پذیرفت تا به چهار تیم برتر این رقابت ها راه نیابد.تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان به مصاف روسیه رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد و به رتبه ششم جهان اکتفا کرد.

والیبال ایران در این دوره از رقابت ها، پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد. بهترین رتبه ایران در ادوار گذشته این رقابت ها جایگاه نوزدهمی بود که در این دوره 13 پله صعود در این رقابت ها داشت.تیم ملی والیبال ایران روز دوشنبه لهستان را ترک کرد و راهی اینچئون شد تا بخت خود را برای کسب نخستین مدال بازی های آسیایی بیازماید.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت والیبال