تبیان، دستیار زندگی
مراسم تشییع پیکر پهلوان باشی علیرضا سلیمانی، قهرمان سابق کشتی جهان و پهلوان شش دوره کشور ساعت 9:30 صبح امروز (جمعه) در کرج برگزار شد که صدها نفر از مردم، قهرمانان و مسئولان در این مراسم شرکت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع باشکوه با "پهلوان باشی" سلیمانی

تشییع سلیمانی

پیکر "پهلوان باشی" علیرضا سلیمانی با حضور انبوه مردم ، قهرمانان و مسئولان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر "پهلوان باشی" علیرضا سلیمانی، قهرمان سابق کشتی جهان و پهلوان شش دوره کشور ساعت 9:30 صبح امروز (جمعه) در کرج برگزار شد که صدها نفر از مردم، قهرمانان و مسئولان در این مراسم شرکت کردند.

اکبر ترکان - مشاور رییس جمهور، کیومرث هاشمی – رییس کمیته ملی المپیک و رسول خادم – رییس فدراسیون کشتی، امیررضا خادم معاون حقوقی پارلمانی وزارت ورزش و جوانان، حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان و قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی از جمله محمد خادم، منصور برزگر، رضا سوخته‌سرایی، ابراهیم جوادی، محمدرضا طالقانی، حسن بابک، مجید ترکان، امیر بیات، بهروز یاری، محمود معزی‌پور، محمد نصیری، حجت الله خطیب، محمدرضا توپچی، حسن حمیدی، احمدرضا عابدزاده، علی کریمی، رضا لایق، مهدی محبی، علیرضا رضایی، رضا یزدانی، احسان لشگری، مهدی تقوی، مسعود اسماعیل‌پور، کمیل قاسمی، عبدالله چمن گلی، امیر عفراتی، فردین معصومی، آرش میراسماعیلی، حمیداستیلی، علی اصغر مدیر روستا، پایان رافت، محمود میران، امیر حسین منظمی، جواد نورمحمدی، پژمان درستکار، بابک اسدی، داود رخش خورشید و بسیاری از قهرمانان دیگر کنار سایر ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی در این مراسم حضور داشتند.

تشییع سلیمانی

منصور برزگر: سلیمانی انسان متواضعی بود

منصور برزگر، قهرمان سابق کشتی آزاد جهان و یکی از برترین مربیان تاریخ کشتی ایران که در مراسم شرکت کرده بود، در رابطه با دوست قدیمی‌اش گفت: ما با هم 35 سال رفیق بودیم. سلیمانی علاوه بر توانایی‌های فنی که در کشتی داشت، از سجایای اخلاقی نیز برخوردار بود. او انسانی خاکی بود و در برخورد با جوان‌ترها و بزرگ‌ترها هیچ گاه خودش را نمی‌گرفت. او از نوابغ کشتی ایران بود که از اوزان سبک‌تر کشتی را شروع کرد و در نهایت قهرمان سنگین وزن جهان شد.

تشییع سلیمانی

علی کریمی: سلیمانی نشان داد که پهلوانان نمی‌میرند

علی کریمی، چهره سرشناس فوتبال ایران که خود را به مراسم تشییع «پهلوان سلیمانی» رسانده بود، در مورد وی گفت: علیرضا سلیمانی نشان داد که پهلوانان هیچ گاه نمی‌میرند. وقتی شخصیتی مثل سلیمانی از بین مردم می‌رود با استقبال این چنینی مواجه می‌شود و حضور انبوه مردم نشان داد که پهلوان همیشه زنده است. در ورزش نیز خصوصیات اخلاقی و پهلوانی مهم‌تر از قهرمانی‌هاست.

مجید ترکان: این ضایعه را به خانواده ورزش تسلیت می‌گویم

مجید ترکان، قهرمان سابق سبک وزن کشتی جهان در مورد درگذشت هم تیمی سال‌های دورش، گفت: درگذشت سلیمانی را به جامعه ورزش و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. من شرایط خوبی برای صحبت کردن ندارم، اما یکی از خاطراتی که می‌توانم به آن اشاره کنم و ماندگار شد، عکسی بود که به همراه سلیمانی و عسگری محمدیان گرفتم و سلیمانی ما دو کشتی‌گیر را روی دست‌هایش بلند کرد.

تشییع سلیمانی

رضا یزدانی: سلیمانی انسانی بزرگوار بود

رضا یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد که به همراه جمع زیادی از ملی‌پوشان به کرج آمده بود، در مورد پهلوان سلیمانی، گفت: من زمانی که در مسابقات آسیایی گومی کره جنوبی کشتی می‌گرفتم، با پهلوان سلیمانی همسفر بودم و او کنار تیم حضور داشت. سلیمانی انسانی بزرگوار بود که به گردن کشتی‌گیرانی مانند من حق زیادی داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا