تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان در نشست خود با روسای فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد: ریییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون‌ها باید از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در غیر اینصورت جلوی این کار را خواهیم گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنایه وزیر ورزش به کفاشیان


وزیر ورزش و جوانان در نشست خود با روسای فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد: ریییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون‌ها باید از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در غیر اینصورت جلوی این کار را خواهیم گرفت.
کفاشیان و گودرزی

دکتر محمود گودرزی طی سخنانی در نشست مشترک مسئولان وزارت ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: از همه دوستان بابت فشاری که سال قبل مخصوصا بابت کمبود بودجه تحمل کردند، تشکر می‌کنم. البته همگی باید ملاحظات حال حاضر را در نظر بگیریم تا بتوانیم با فعالیت بیشتر بر کمبود‌ها غلبه کنیم. امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و تمام فعالیت‌ها باید براساس این شعار پسندیده و استقلال‌گرا باشد. طبعا ورزش هم باید به پیروی از این دو شعار قدم بردارد و آنها را نصب العین خود قرار دهد و در راه آنها تلاش کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بارقه‌هایی از توسعه اخلاق و فرهنگ هم اینک در زمینه‌های ورزشی مشاهده می‌شود و جا دارد از کسانی که در این راه تلاش می‌کنند قدردانی شود. مخصوصا که تلاش بسیاری در این زمینه داشته‌اند.

وی در ادامه روسای فدراسیون‌ها، نواب رییس و اعضای هیات رییسه تمامی فدراسیون‌ها را از انجام سفرهای غیرضروری برحذر داشت و گفت: نباید تیم‌های ورزشی که آورد‌ه خاصی ندارد و هیچ تناسبی میان هزینه انجام شده و نوع نتیجه آنها وجود ندارد به سفرهای خارج از کشور بروند. این موضوع را باید یک رییس فدراسیون به خوبی درک کند که آیا اعزام‌ها بر اساس نتیجه‌ای که می‌گیرند مورد قبول خواهد بود یا خیر. من از همه شما خواهش می‌کنم ابتدای این صرفه‌جویی را از خودمان شروع کنیم حتی از جایی به من گفتند آیا به جام جهانی و بازی‌های آسیای می‌روید یا نه؟ که من در جواب گفتم ضرورتی ندارد و اگر این سفر نفعی برای ورزش کشور داشته باشد، آن را انجام می‌دهم اما تشخیصم این است که نفعی ندارد و تنها هزینه‌ای را بر دولت تحمیل می‌کنم. به همه شما نیز می‌گویم از انجام سفرهایی که ضرورت ندارد و یا کمتر ضرورت دارد خودداری کنید.

گودرزی تاکید کرد: در صورتی که روسای فدراسیون‌ها و نواب رییس و همچنین تیم‌های مختلف ورزشی از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز نکنند مطمئنا از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان به روسای فدراسیون‌ها توصیه کرد: اگر گلایه‌ای در مورد کمبود بودجه و یا موارد دیگر دارند آنرا در رسانه‌ها مطرح نکنند بلکه با وزارت ورزش این موارد را در میان بگذارند. از بحث‌های تنش زا به طور جدی پرهیز کنید چرا که فضای ورزش نیاز به دیالوگ پسندیده و اخلاقی دارد. از شما انتظار می‌رود در نحوه سخن گفتن خود ملاحظه زیادی داشته باشند

وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره کمک برخی از افراد و اسپانسرها به فدراسیون‌های ورزشی نیز خاطرنشان کرد: افرادی هستند که با این کمک‌ها به دنبال ایجاد رانت در حوزه ورزش هستند. چرا که ورزش بهترین حوزه برای آنها شده است. بسیار به این موضوع توجه کنید، چرا که عدم توجه به آن موجب این می‌شود که به حیثیت شما لطمه وارد شود. متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود، افرادی که دادگاه‌ها به بلوکه کردن حساب آنها می‌کنند به خیلی از فدراسیون‌ها کمک کرده‌اند که البته میزان این کمک‌ها در گزارشات مالی بسیار مخدوش است و کاملا عنوان نمی‌شود و در شرایط مبهم و غبارآلودی قرار دارند.

وزیر ورزش و جوان با بیان اینکه تمامی هم و غم ما این است که محیط ورزش را پاک و اخلاقی کنیم،‌ افزود: روسای فدراسیون‌ها نباید بر خلاف سیاست‌های وزارت ورزش با رسانه‌ها مصاحبه‌ای انجام دهند چون این تعارضات برای ما مشکل ساز می‌شود.

وی با کنایه به رییس فدراسیون فوتبال، گفت: در حالی که اکثریت جامعه معتقدند دستمزدها در فوتبال بالاست،‌ اما رییس یک فدراسیون می‌گوید این موضوع را قبول ندارم و این رقم‌ها بالا نیست. پس حتما آن 91 درصدی مردمی که این موضوع را قبول دارند، اشتباه می‌کنند و آن یک نفر اشتباه نمی‌کند. بنابراین باید دوستان از اظهارنظرهایی که مغایر با برنامه‌های وزارت ورزش است، جلوگیری کنند در غیر این صورت مجبوریم سخنان او را تکذیب کنیم که این زیبنده او نیست.

گودرزی یکی دیگر از مشکلات فدراسیون‌ها را وجود حساب‌های بانکی متعدد در آنها دانست و گفت: تعدد حساب‌ها در ابهام آمیز کردن شرایط و مخدوش کردن فعالیت‌های اقتصادی فدراسیون‌ها نقش مهمی دارد و‌ آنها را دچار مشکل می‌کند. یکی دیگر از موارد این است که تصویب پاداش در هیات رییسه فدراسیون‌ها برخلاف مقررات است. به هیچ وجه این کار را انجام ندهید و اگر هم قرار است این کار صورت گیرد باید با اجازه وزیر ورزش باشد.

مجلس

وزیر ورزش و جوانان به روسای فدراسیون‌ها توصیه کرد: اگر گلایه‌ای در مورد کمبود بودجه و یا موارد دیگر دارند آنرا در رسانه‌ها مطرح نکنند بلکه با وزارت ورزش این موارد را در میان بگذارند. از بحث‌های تنش زا به طور جدی پرهیز کنید چرا که فضای ورزش نیاز به دیالوگ پسندیده و اخلاقی دارد. از شما انتظار می‌رود در نحوه سخن گفتن خود ملاحظه زیادی داشته باشند.

‌وی در ادامه با انتقاد از صحبت‌های برخی بازیکنان و مربیان در بعضی از لیگ‌ها گفت: فدراسیون‌ها باید در برخورد با اینگونه موارد بسیار فعال باشند. من اگر از این پس در هر رشته ورزشی از این قبیل نارسایی‌ها ببنیم رییس فدراسیون را مقصر می‌دانم. اگر اجازه پرخاشگری ندهیم مطمئنا این قبیل رفتار از جامعه ورزش رخت برمی‌بندد و اگر در هرجایی اینگونه موارد رخ دهد نشان می‌دهد من در وزارت ورزش عرضه نداشتم آن را از بین ببرم متاسفانه در برخی از ورزش‌ها شاهد این گونه پرخاشگری‌ها هستیم که جای تاسف دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش در بعضی از حوزه‌ها به طور کامل رها شده است، خود را مقصر اول این موضوع دانست و افزود: پس از من شما نیز مقصر هستید. یک آماری تهیه شده که نشان می‌دهد باشگاه‌های بسیاری در سطح کشور با تعریف واقعی یک باشگاه در تضاد هستند به عنوان مثال تنها 25 تا 30 درصد این باشگاه‌ها در بحث تجهیزات اوضاع مطلوبی داشتند و یا تنها 3 تا 11 درصد انها دارای مشاوره پزشکی بودند. البته مشاوره دارویی دارد که این موضوع نارسایی زیادی ایجاد کرده است. در برخی استان‌ها از 50 تا 90 درصد از مربیان باشگاهی کارت فعالیت ندارند و تنها 25 تا 45 درصدی از لحاظ بهداشتی دارای وضعیت مناسبی بودند. حتی باشگاه‌ها در برخی استان‌ها تا 98 درصد مجوز فعالیت ندارند که اینگونه موارد مایه تاسف است و باید نسبت به رفع آنها هرچه زودتر اقدام کنیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا