تبیان، دستیار زندگی
کاروان غدیر به قول خودش عمل کرد؛ آن هم با حفظ رده چهارمی اش در پاراآسیایی اینچئون. در شرایطی که می رفت تا ازبک ها جایگاه چهارمی را از ایران پس بگیرند(کما این که این اتفاق در روز دوم و سوم بازی ها افتاد) اما غیرت دلاور مردان و زنان جانباز و معلول کشورمان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش کاروان غدیر با 120 مدال


کاروان غدیر به قول خودش عمل کرد؛ آن هم با حفظ رده چهارمی‌اش در پاراآسیایی اینچئون. در شرایطی که می‌رفت تا ازبک‌‌ها جایگاه چهارمی‌ را از ایران پس بگیرند(کما این‌که این اتفاق در روز دوم و سوم بازی‌ها افتاد) اما غیرت دلاور‌مردان و زنان جانباز و معلول کشورمان بیش از این به حریف اجازه خودنمایی نداد.
پارااسیایی

ایران برای دفاع از این عنوان، گام اول را در روز چهارم برداشت تا با کسب 6 مدال خوش‌رنگ به جایگاه چهارمی‌اش برگردد اما سونامی ‌کاروان غدیر در روز پنجم آن هم با گرفتن 17 طلا تنها در یک روز و سپس تکمیل آن با 2 طلای دیگر در روز آخر، از ایران یک تهدید جدی ساخت برای ژاپنی که با خوش‌شانسی صاحب سکوی سومی ‌آسیا شد. به این‌ترتیب پرونده جانبازان و معلولان کشورمان در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی درحالی با گرفتن 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز و مجموع 120 مدال بسته شد که ایران تا گرفتن برنز بازی‌های آسیایی فقط یک طلا کم‌ آورد تا ژاپن با ‌مجموع 143‌مدال شامل 38 طلا، 49 نقره و 56 برنز سوم شود. نکته جالب و البته قابل تامل تکرار مقام چهارمی ‌ایران در این دوره، در تعداد مدال‌های کسب شده کشورمان خلاصه می‌شد. ایرانی که در پاراآسیایی‌ گوانگجو با‌80 مدال(27 طلا، 24 نقره و 29 برنز) چهارم شد در اینچئون علی‌رغم رشد کمی‌ و کیفی مدال‌ها و کسب‌40 مدال بیشتر از دوره قبل، باز هم در رده چهارم قرار گرفت و این موضوعی است که توجه به آن قطعا در ارتقای رتبه ایران در بازی‌های دوره بعد می‌تواند کمک‌کننده باشد. ناگفته نماند در دومین دوره این رقابت‌ها چین با 317 مدال(174 طلا، 95 نقره و 48 برنز) و کره جنوبی با 211 مدال(72 طلا، 62 نقره و 77 برنز) به ترتیب قهرمان و نایب‌قهرمان شدند. در ششمین و‌ آخرین روز بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، ایران صاحب و 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز شد. در وزنه‌برداری و در وزن‌107 + کیلوگرم، سیامند رحمان قوی‌ترین مرد معلول جها‌ن، وزنه 287 کیلویی را زد تا ضمن شکستن رکورد جهان به میزان‌2 کیلوگرم، فاتح سکوی قهرمانی شود. او در حرکت سوم وزنه‌290 کیلوگرمی‌ را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان‌3 کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند او یک حرکت دیگر هم می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه‌292 کیلوگرمی ‌را انتخاب کرد و با مهار این وزنه برای سومین بار رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد جهان لقب بگیرد. منصور پورمیرزایی در همین دسته با 255 کیلوگرم نقره گرفت.

ایران برای دفاع از این عنوان، گام اول را در روز چهارم برداشت تا با کسب 6 مدال خوش‌رنگ به جایگاه چهارمی‌اش برگردد اما سونامی ‌کاروان غدیر در روز پنجم آن هم با گرفتن 17 طلا تنها در یک روز و سپس تکمیل آن با 2 طلای دیگر در روز آخر، از ایران یک تهدید جدی ساخت برای ژاپنی که با خوش‌شانسی صاحب سکوی سومی ‌آسیا شد

در دوومیدانی، فرزاد سپهوند به طلای پرتاب دیسک کلاس F44 رسید. سیدحبیب حسینی در دوی‌400 متر، علی الهی در دوی‌1500 متر و مهرداد کرم‌زاده در پرتاب دیسک کلاس ب42 نقره گرفتند و حسین سعیدی در دوی 400 متر کلاس‌12T و پیمان نصیری در دوی‌400 متر کلاس‌T20 به همراه مرضیه صدقی در پرتاب وزنه کلاس F54-55 صاحب مدال برنز شدند. اما اوج درخشش کاروان غدیر در روز پنجم خلاصه می‌شد. آن‌جا که دلاور‌مردان و زنان ایران با ثبت 35 مدال که فقط 17 تای آن طلا بود، در کلکسیون افتخاراتشان، یک روز رویایی را برای کشورمان رقم زدند. عبدالرضا جوکار‌ پرتاب نیزه کلاس‌F53-54t ، مهران حسینی‌ پرتاب دیسک کلاس F35-36،‌ هادی نوری کامپوند انفرادی، علی محمدیاری پرتاب دیسک کلاس F56، زهرا نعمتی ریکروی انفرادی زنان، ابراهیم رنجبر ریکرو انفرادی مردان، حسن عسگری دوی‌800 متر کلاس T12، مسعود حیدری پرتاب دیسک کلاس F12، علی صادق‌زاده وزنه‌برداری دسته 107- کیلوگرم، جلیل باقری جدی پرتاب وزنه کلاس F55-56، جاوید احسانی پرتاب دیسک کلاس F57، تیم فوتبال 5 نفره، تیم فوتبال 7 نفره، تیم ملی گلبال مردان، تیم ملی جودوی مردان، تیم میکس کامپوند و والیبال نشسته مردان، 17 طلای روز پنجم را ثبت کردند تا نامشان برای همیشه در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی ایران بدرخشد.
بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسان نیوز