تبیان، دستیار زندگی
با وجود مشخص شدن رقیب ایران در مسابقات دیویس کاپ، اما هنوز از برنامه های تیم ملی تنیس برای حفظ خود در گروه دو هیچ خبری نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنیس و روزهای بلاتکلیفی


با وجود مشخص شدن رقیب ایران در مسابقات دیویس کاپ، اما هنوز از برنامه‌های تیم ملی تنیس برای حفظ خود در گروه دو هیچ خبری نیست.

تنیس

تیم ملی تنیس خرداد امسال توانست به گروه دو منطقه آسیا و اقیانوسیه صعود کند. صعود به گروه دوم البته کار دشواری نبود و از همان ابتدا مساله‌ای که مطرح شد ماندگاری در این گروه و جلوگیری از بازگشت به گروه سه بود. ایران برای ماندگاری در گروه دو و جلوگیری از سقوط دوباره باید با حریفان قدرتری دست و پنجه نرم کند. بنابراین پس از پایان مسابقات دیویس کاپ گروه سه، نیاز به انجام برنامه‌ریزی احساس می‌شد، حتی مجید شایسته که آن زمان ریاست فدراسیون را برعهده داشت، نیز از انجام برنامه‌ریزی زود هنگام برای تیم ملی خبر داد، اما چند ماهی از صعود ایران به گروه دو گذشته و هنوز از برنامه‌ریزی برای تیم ملی خبری نیست، در حالی که تنیس ایران به شدت به حضور در مسابقات برون مرزی مختلف نیاز دارد، اما با شرایط حال حاضر و برگزاری یکی، دو ماه اردو باز هم شاهد سقوط ایران خواهیم بود.

ایران در راند اول گروه اسفند ماه مهمان اندونزی است، اما در این میان سرپرست فدراسیون از تشکیل کار گروهی برای تیم ملی خبر داد که در این کار گروه قرار است در مورد ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی نیز تصمیم گیری شود. بنابراین می‌توان احتمال تغییر سرمربی را نیز به بی‌برنامگی که در تیم ملی وجود دارد اضافه کرد: تا شرایط برای ماندگاری ایران در گروه دو سخت و سخت تر شود.

انوشا شاهقلی در گفت‌وگو ایسنا، درباره بی برنامگی تیم ملی، بیان کرد: تا رییس فدراسیون مشخص نشود نمی‌توان تیمی تشکیل داد. البته نباید برگزاری مجمع طولانی می‌شد و این که رییس فدراسیون چند ماه مشخص نباشد داستان جالبی نیست. در حال حاضر هر چیزی درباره تیم ملی بگویم تفاوتی نمی‌کند و باید رییس فدراسیون مشخص شود تا راجع به این مسائل صحبت کرد، زیرا باید یک نفر باشد که جوابمان را بدهد. البته آقای مهدوی چند مرتبه‌ای که با او صحبت کردم شخصیت مثبت و خوبی داشته، با این وجود همه چیز تحت تاثیر انتخابات است.

شاهقلی درباره تصمیم گیری کار گروه در مورد ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی نیز گفت: احمدوند طی دو مالی که سرمربی تیم ملی بود سال اول ایران پنجم شد و سال دوم نیز با اقتدار به گروه دو صعود کرد. بنابراین با این رزومه بعید می‌دانم. عرض کردن سرمربی کار جالبی باشد. خود من از کار کردن با احمدوند راضی هستم و سایر ملی‌پوشان نیز از او به خوبی یاد می‌کنند

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی دیر شده و ما همیشه استارت کار را دیر می‌زنیم و این هفته‌ اول نیست با این حال فکر می‌کنم تا دو، سه هفته‌ دیگر که رییس فدراسیون مشخص شود بلافاصله استارت کار نیز زده شود. البته تا اسفند ماه نیز هنوز فرصت داریم.

شاهقلی درباره تصمیم گیری کار گروه در مورد ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی نیز گفت: احمدوند طی دو مالی که سرمربی تیم ملی بود سال اول ایران پنجم شد و سال دوم نیز با اقتدار به گروه دو صعود کرد. بنابراین با این رزومه بعید می‌دانم. عرض کردن سرمربی کار جالبی باشد. خود من از کار کردن با احمدوند راضی هستم و سایر ملی‌پوشان نیز از او به خوبی یاد می‌کنند .

وی با اشاره به پرداخت نشدن پاداش ملی‌پوشان پس از صعود به گروه دو بیان کرد: بحث پرداخت پاداش‌ها مطرح بود، اما مسابقات که تمام نشد همه چیز به هم خورد، فکر می‌کنم آقای شایسته پاداش را در نظر گرفته بود.

ملی‌پوش تنیس ایران در پاسخ به این پرسش که تا آغاز اردوهای تیم ملی برنامه تمرینی برای خود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: قرار بود لیگ برتر شروع شود که به تعویق افتاد، در حال حاضر خود را برای مسابقات جایزه بزرگ اصفهان آماده می‌کنم. فکر می‌کنم آذر ماه نیز سه هفته‌ مسابقات فیوچرز کیش را داشته باشیم که تلاش می‌کنم در آن رقابت‌ها نیز حاضر شوم.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا