تبیان، دستیار زندگی
در آخرین رده‌بندی اعلام شده در فدراسیون جهانی بسكتبال تیم ایران كماكان مكان بیست و سوم بهترین تیم‌های دنیا را به خود اختصاص داده است ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال ایران، بیست و سوم دنیا

تیم ملی بسکتبال

در آخرین رده‌بندی اعلام شده در فدراسیون جهانی بسكتبال تیم ایران كماكان مكان بیست و سوم بهترین تیم‌های دنیا را به خود اختصاص داده است.

به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسكتبال (FIBA) پس از پایان رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان آخرین رده‌بندی بهترین تیم‌های دنیا را اعلام كرد كه براین اساس تیم ایران به عنوان تیم بیست و سوم جهان و دوم آسیا معرفی شده است.

رده بندی بسکتبال جهان

اما، دربین بهترین تیم‌های جهان، آرژانتین با جمع 881 امتیاز در صدر این رده‌بندی قرار گرفته است. بعد از آرژانتین، آمریكا با كسب 868 امتیاز در مكان دوم بهترین تیم‌های جهان قرار گرفته است.

تیم‌های اسپانیا، یونان، صربستان، لیتوانی، آلمان، ایتالیا، چین و استرالیا مكان‌های سوم تا دهم این رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

در قاره‌ی آسیا بعد از تیم‌های چین و ایران، تیم‌های لبنان، كره جنوبی، قطر و ژاپن به ترتیب در رده‌ها سوم تا ششم قرار دارند.

در رده‌بندی جدید اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی بسكتبال، تیم‌های نیجریه،‌كرواسی، فرانسه، نیوزلند و چین با بهبود رتبه مواجه شده و بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری