تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد در دیداری دوستانه مقابل بوسنی و هرزگوین به برتری دست یابد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران مقابل بوسنی

دیدار ایران - بوسنی

تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد در دیداری دوستانه مقابل بوسنی و هرزگوین به برتری دست یابد.

ملی پوشان فوتبال ایران که در راه صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ناکام مانده‌اند چهارشنبه در ورزشگاه "آسم فرهادوویچ هاسا" شهر سارایوو طی دیداری دوستانه مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین صف آرایی کردند و در حالیکه با 2 گل از این تیم عقب افتاده بودند در نهایت موفق به کسب برتری 3 بر2 شدند.

دیدار ایران - بوسنی

در این بازی که به قضاوت "درازنکو کواچویچ" از کرواسی برگزار شد، تیم ملی فوتبال کشورمان نمایشی قابل قبول به ویژه در دقایق پایانی داشت و موفق شد در 15 دقیقه آخر مسابقه از شکست به پیروزی دست یابد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با بوسنی نسبت به تیمی که در مرحله انتخابی جام جهانی به میدان رفت با تغییراتی مواجه شده بود که مهمترین آن حضور محمد نصرتی در قلب دفاع به جای سید جلال حسینی و قرار گرفتن خسرو حیدری، فریدون زندی و مهرزاد معدنچی در ترکیب اصلی بود.

دیدار ایران - بوسنی

همانطور که عنوان شد دراین بازی دوستانه ابتدا تیم ملی بوسنی در دقایق 52 و 65 با گلزنی ادین ژگو از تیم کشورمان پیش افتاد اما در ادامه شاگردان قطبی توانستند 3 بار گلزنی کرده و از این شکست تلخ یک پیروزی شیرین بسازند. ابتدا در دقیقه 79 مسعود شجاعی اختلاف را به یک گل رساند، با گلزنی آرش برهانی در دقیقه 86 کار به تساوی کشید و گل دقیقه 2+90 آندرانیک تیموریان برتری 3 بر2 را از آن تیم کشورمان کرد.

افشین قطبی در دیدار با بوسنی و هرزگوین تیمش را با ترکیب مهدی رحمتی، حسین کعبی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، حسن اشجاری (پژمان نوری - 46)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، فریدون زندی (هادی نوروزی - 67)، خسرو حیدری (آرش برهانی - 85)، مهرزاد معدنچی (ایمان مبعلی - 51) و  مسعود شجاعی (فرزاد آشوبی 5+90) به میدان فرستاد.

دیدار ایران - بوسنی

این نخستین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تمدید قرارداد افشین قطبی بود که با پیروزی در خاک یک تیم اروپایی حاصل شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست 3 بر 2 بوسنی برای سومین بار در طول تاریخ خود موفق به پیروزی بر یک تیم اروپایی در این قاره شد. ملی پوشان فوتبال ایران اولین بار در سال 80 در اسلواکی موفق به شکست 4 بر 3  تیم ملی این کشور شدند که این اولین پیروزی آنها بر یک کشور اروپایی در خاک خود بود. دومین پیروزی اروپایی ایران  در سال 81 رقم خورد که در شهر کیف با نتیجه یک بر صفر اوکراین را شکست داد و پیروزی 3 بر2 بر بوسنی سومین برد اروپایی ایران در قاره سبز بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری