تبیان، دستیار زندگی
ایران به دنبال شکست قطر در دیدار مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال ایران در آستانه تکرار افتخار

پیروزی بسکتبالیست های ایران مقابل قطر

ایران به دنبال شکست قطر در دیدار روز جمعه (دیروز)، به مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد.

پیروزی تیم ایران در دیدار با قطر هفتمین برد متوالی این تیم در رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا محسوب می شود. ایران پیش از این مقابل تیم‌های چین تایپه، کویت، ازبکستان، ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی به پیروزی رسیده است.

تیم وسلین ماتیچ در دیدار روز جمعه با نتیجه 75 بر 65 مقابل قطر پیروز شد. ایران ماه گذشته در تورنمنت بین‌المللی قطر هم با نتیجه 99 بر 97 مقابل قطر پیروز شده بود.

شادی ملی پوشان بسکتبال ایران

در این مسابقه تیم ایران كوارتر اول را با نتیجه 12 بر 10 به سود خود به پایان رساند اما در كوارتر دوم با نتیجه 15 بر 20 از حریف خود عقب افتاد. در ادامه در كوارتر سوم تیم ایران با نتیجه 27 بر 16 به برتری رسید و در كوارتر چهارم نیز با حساب 21 بر 19 بر حریف خود غلبه كرد.

تیم ملی ایران تا پیش از این توانسته بود برابر تیم‌های چین تایپه، كویت، ازبكستان، ژاپن، فیلیپین و كره‌ی جنوبی به برتری دست یابد.

شاگردان وسلین ماتیچ روز شنبه (امروز) در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با اردن بازی می کند. اردن در دیدار حذفی با نتیجه 81 بر 70 مقابل فیلیپین به برتری رسیده است.

بیست و پنجمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا که از 15 مردادماه در تیانجین چین آغاز شده است به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. سه تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2010 ترکیه را به دست می‌آورند.تیم ملی ایران مدافع عنوان قهرمانی آسیاست.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری