تبیان، دستیار زندگی
با وجود ناکامی چهار نماینده ایران در رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال این قاره دو جایزه از جوایز لیگ قهرمانان سال 2009 را به خاطر ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو جایزه AFC برای ایران

لیگ قهرمانان آسیا

با وجود ناکامی چهار نماینده ایران در رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال این قاره دو جایزه از جوایز لیگ قهرمانان سال 2009 را به خاطر حضور تماشاگران به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس اهدا کرد.

به نقل از مهر، پایگاه خبری کفندراسیون فوتبال آسیا ضمن اعلام این خبر نوشت: پنج ماه مانده به پایان بازیها تیم اجرایی لیگ آسیا در یازده بخش از نمایندگان حاضر در این بازیها که در مرحله گروهی و دور شانزدهم حضور داشتند تشکر کرد.

فدراسیون فوتبال ایران بدلیل جذب بیشترین تعداد تماشاگر در بازیهایی که در این کشور به میزبانی پرسپولیس، صبا باتری، سپاهان و استقلال برگزار شد جایزه گرفت.

پرسپولیس که در بازی با بنیادکار 95 هزار تماشاگر داشت نیز توانست بیشترین تعداد تماشاگر در یک بازی را به نام خود کند و جایزه این بخش را بگیرد.

این جوایز در مراسمی در حاشیه کارگاه آموزشی لیگ قهرمانان که برای تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد به حاضران اهدا شد. به برندگان نشان مینیاتوری از لوگوی لیگ قهرمانان اهدا شد.

مسابقات :

بهترین فدراسیون برای سازماندهی مسابقات – استرالیا

بیشترین سازماندهی مسابقات توسط یک فدراسیون – ژاپن

سازمان یافته ترین باشگاه – اف سی سئول کره جنوبی

پرسپولیس تهران

بازاریابی:

بهترین تبلیغات محیطی – الاتحاد عربستان

بیشترین تماشاگران یک فدراسیون – ایران

بیشترین تماشاگران یک باشگاه – پرسپولیس ایران

رسانه ها:

بیشترین پوشش رسانه ای – بنیادکار ازبکستان

بهترین مدیریت رسانه های مسابقه – ژاپن

جوایز قدردانی:

دبلیو اس جی

پودیوم

یوفا

در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا چهار نماینده ایران شامل سپاهان ، استقلال ، صبای قم و پرسپولیس حضور داشتند که سه تیم اول در دور نخست و پرسپولیس در دور دوم از گردونه رقابتها حذف شدند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری