تبیان، دستیار زندگی
تومیسلاو ایوكوویچ دستیار زلاتكو كرانیكار سرمربی جدید پرسپولیس خواهد بود .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قاتل مارادونا در پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس

تومیسلاو ایوكوویچ  دستیار زلاتكو كرانیكار سرمربی جدید پرسپولیس خواهد بود.

تومیسلاو ایوكوویچ متولد یازدهم آگوست 1960 و متولد شهر زاگرب است. ایوكوویچ كه یكی از معروف‌ترین گلرهای اسلواكی و اروپاست 189 سانتی‌متر قد دارد.

ایوكوویچ در تیم‌های دیناموزاگرب (1982 - 1978)، رد استار بلگراد (1985 - 1983)، تیرول اینسبراك (1988 - 1985) و ویند اسپورت كلاب (1989 - 1988) سابقه فعالیت دارد.

تومیسلاو ایوكوویچ از سال 1991 تا 1983 نیز در تیم‌ملی یوگسلاوی عضویت داشته و همواره یكی از بازیكنان محبوب و مورد توجه كشورش بوده است. ایوكوویچ كه به خاطر رویارویی‌هایش با دیه‌گو مارادونا همیشه مطرح بوده است، همچنان به عنوان قاتل مارادونا محسوب می‌شود. در رقابت‌های جام یوفا بود كه مارادونا با پیراهن تیم ناپولی به مصاف تیم ستاره سرخ بلگراد رفت و ایوكوویچ موفق شد ضربه پنالتی مارادونا را بگیرد.

تیم فوتبال پرسپولیس

به نقل از گل ، پس از این در رقابت‌های جام‌جهانی 1990 بود كه بار دیگر این دو مقابل یكدیگر قرار گرفتند. مارادونا كه هنوز آن ضربه پنالتی نفرینی را فراموش نكرده بود، پیش از شروع این بازی به سوی ایوكوویچ رفت و برای او خط و نشان كشید. ایوكوویچ هم با همان روحیه خاص خودش برای این بازی هم با مارادونارقابت سختی كرد و قول داد كه اسطوره آرژانتینی را در جام‌جهانی نیز مغلوب كند. دست بر قضا در حین بازی یك ضربه پنالتی به سود آرژانتین اعلام شد و مارادونا با لبخند توپ را در آغوش گرفت و روی نقطه پنالتی ایستاد. مارادونا پیش از زدن ضربه پنالتی لبخندی به ایوكوویچ زد و بار دیگر شرط‌بندی او را یادش آورد. مارادونا ضربه پنالتی را خیلی آرام و تكنیكی زد و ایوكوویچ هم برای دومین‌بار مصاف رودررو با مارادونا را برد. ایوكوویچ بین سال‌های 2006 تا 2004 مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی كرواسی بود و پس از پایان این رقابت‌ها، همراه كرانیكار راهی امارات شد و به عنوان دستیار او در باشگاه الشعب به فعالیت پرداخت.

كرانیكار كه جدا از مسایل فنی ارتباط خوبی با ایوكوویچ دارد، در گفت‌وگو با مسوولان باشگاه پرسپولیس اعلام كرد كه یك دستیار كروات را همراه خودش به تهران خواهد آورد.

با آمدن ایوكوویچ به پرسپولیس، قاتل مارادونا روی نیمكت سرخ‌ها خواهد نشست. البته ایوكوویچ به عنوان دستیار اول كرانیكار در پرسپولیس فعالیت خواهد كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری