تبیان، دستیار زندگی
سایت گل اقدام به انتخاب تیم برتر یک دهه فوتبال آسیا کرده که در این میان نام سه بازیکن از ایران به چشم می خورد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستارگان ایران در تیم منتخب دهه آسیا

مهدوی کیا و نکونام دو ستاره تیم فوتبال ایران

سایت گل اقدام به انتخاب تیم برتر یک دهه فوتبال آسیا کرده که در این میان نام سه بازیکن از ایران به چشم می خورد.

به نقل از مهر، دهه 2000 تا 2010 ، یک دهه خوب برای فوتبال آسیا بوده است. آسیایی ها برای اولین بار میزبان جام جهانی شدند و در زمین مسابقه پیشرفت کردند. در ده سال قبل، علی دایی، سامی الجابر، هوانگ سون هو، کازیوشی میورا و های هیدونگ تنها تعدادی از بازیکنانی بودند که می‏توانستید در خط حمله قرار دهید. در این تیم نام مهدی مهدوی‏کیا، جواد نکونام و علی کریمی سه ستاه فوتبال ایران حضور دارد.

سایت گل در مورد مهدوی کیا چنین می‏نویسد: این ستاره ایرانی هشت سال در هامبورگ حضور داشت و بهترین بازیکن آسیا در سال 2003 با یک خداحافظی عاطفی با تماشاگران هامبورگ به اینتراخت فرانکفورت رفت. استوار و درجه یک!

همچنین در مورد جواد نکونام می‏نویسد: این بازیکن نه تنها بیش از 100 بازی برای تیم ملی انجام داده ، بلکه به عنوان اولین بازیکن ایرانی به اسپانیا رفت و به یک تیم متوسط پیوست و بعد از یک شروع آرام به سمت پیشرفت حرکت کرد. بعد از سه فصل هواداران و هم‏تیمی‏هایش او را دوست دارند. چیزی که در مورد این بازیکن قدرتمند ایرانی اهمیت دارد این است که او چطور بازی‏اش در این سال‏ها پیشرفت کرده است.

علی کریمی

دیگر بازیکن ایرانی در این تیم علی کریمی است که سایت گل در مورد وی اینچنین می‏نویسد: جادوگر تهران هم اکنون کفش‏های خود را در عرصه ملی آویزان کرده است. طرفداران ایران به حد کافی خوش‏شانس بودند که او در جام ملت‏های سال 2004 حضور داشت، جایی که نمایش باشکوه او در یک چهارم نهایی و هت تریک وی موجب پیروزی 4-3 ایران برابر کره جنوبی شد. بعد از آن، خیلی زود او به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد و به بایرن مونیخ پیوست.

ترکیب کامل تیم منتخب قاره آسیا از سال 2000 تا سال 2010 از نگاه سایت گل بدین شرح است: (4-4-1-1)

دروازه‏بان: لی وون جائه (کره جنوبی)

مدافعان: مهدی مهدوی کیا (ایران) – رهدا توکار (عربستان) – یوجی ناکازاوا (ژاپن) – لی یونگ پیو (کره جنوبی)

هافبک‏ها: جواد نکونام (ایران) – شونسوکه ناکامورا (ژاپن) – پارک جی سونگ (کره جنوبی) – هیدتوشی ناکاتا (ژاپن) – علی کریمی (ایران)

مهاجم: یونس محمود (عراق)

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری