تبیان، دستیار زندگی
سومین دوره‌ی مسابقه‌های هندبال قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از 29 تیرماه در تونس آغاز می‌شود كه ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هندبال ایران در اندیشه صعود

نوجوانان هندبال جهانی شدند

سومین دوره‌ی مسابقه‌های هندبال قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از 29 تیرماه در تونس آغاز می‌شود كه تیم ایران هم برای سومین بار سهمیه‌ی حضور در این رقابت‌ها را كسب كرده است.

به نقل از ایسنا؛ در این دوره از رقابت‌ها 20 تیم در چهار گروه پنج تیمی حضور دارند كه تیم ایران در گروه C با تیم‌های دانمارك، تونس، كویت و الجزایر همگروه است.

گروه‌بندی دیگر گروه‌ها به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، مصر، قطر، نروژ، مراكش

گروه B: سوئد، ایسلند، برزیل، پورتوریكو، فرانسه

گروه C : تونس ، دانمارک، کویت، الجزایر، ایران

گروه D: آرژانتین، كرواسی، لبنان، اسپانیا، ونزوئلا

طبق برنامه زمان بندی برگزاری مسابقات و در دیدار افتتاحیه گروه C تیم ایران در اولین دیدار خود ساعت 19 به وقت محلی روز 29 تیر به مصاف كویت می‌رود. دیدار با تونس میزبان مسابقات، دومین دیدار ملی پوشان ایران است كه ساعت 21 روز 30 تیرماه برگزار می‌شود.

ملی پوشان هندبال ایران 31 تیرماه (22 جولای) استراحت دارند.

یكم مرداد (23 جولای) ملی پوشان ایران به مصاف الجزایر می‌روند. این دیدار هم ساعت 21 به وقت محلی است.

آخرین دیدار ایران در دور مقدماتی ساعت 21 دوم مرداد (24 جولای) برابر دانمارك سرگروه این گروه خواهد بود. از هر گروه دو تیم به دور بعد صعود می‌كنند و در آن مرحله هم گروه‌بندی می‌شوند. ملی‌پوشان ایران در صورت صعود از گروه خود باید با تیم‌های صعود كننده گروه D پیكار كنند. مسابقات گروه C در سالن «حمامه هال» برگزار می‌شود.

کار بزرگ هندبال ایران در آسیا

** كار سخت ایران برای صعود

با نگاهی اجمالی به هم‌گروه‌های ایران متوجه می‌شویم كه ملی‌پوشان برای صعود از گروه خود كار بسیار سختی را پیش رو دارند. دانمارك سرگروه C كه از دو دوره‌ی پیشین این رقابت‌ها یك قهرمانی را در كارنامه دارد بی‌تردید این دوره هم به چیزی جز دفاع از قهرمانی خود فكر نمی‌كند. دانمارك در دوره‌ی گذشته این رقابت‌ها كه 2007 در بحرین برگزار شد قهرمان شد. این تیم در دوره‌ی اول این رقابت‌ها سوم شد تا یكی از شانس‌های اصلی قهرمانی این دوره باشد.

دانماركی‌ها اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و آماده‌ی حضور در این ماراتن نفس‌گیر هستند. آن‌ها مسابقه‌های زیادی هم با تیم ملی بزرگسالان خود داشتند كه از چهار تیم برتر جهان است. ایران در اولین دوره این رقابت‌ها با دانمارك هم‌گروه بود كه 33 بر 17 مغلوب این تیم شد.

** تونس میزبانی قابل شكست

این تیم دومین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می‌كند، آن‌ها در دوره‌ی اول این رقابت‌ها كه 2005 در قطر برگزار شد حضور داشتند. ایران در آن دوره در گروه B با تیم‌های كرواسی، دانمارك، مصر و تونس همگروه بود. ایران در آن رقابت‌ها 25 بر 23 تونس را شكست داد. ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها بالاتر از تونس قرار گرفته و برای مقام هفتم و هشتم جنگیدند. در حالی كه تونسی‌ها دهم شدند.

تیم تونس در این دوره تفاوت زیادی با آن دوره دارد. آنها میزبان هستند و تمام سعی خود را می‌كنند كه از این امتیاز بیشترین بهره را ببرند.

هندبال نوجوانان جهان

** كویت و اولین تجربه‌ی جهانی

دومین تیم پرافتخار هندبال آسیا در رده بزرگسالان این بار در رده‌ی نوجوانان اولین حضور جهانی خود را تجربه می‌كند.

آن‌ها كه در دو دوره‌ی گذشته‌ی مسابقات جهانی در بحرین و قطر حضور نداشتند در این دوره می‌خواهند قدرت خود را به رخ دیگر حریفان بكشند. كویتی‌ها برای حضور در مسابقات جهانی تدارك خوبی دیده‌اند و اردوی دو ماهه در اروپا می‌تواند ثابت كند كه این تیم به چیزی جز صعود از گروه نمی‌اندیشد.

** الجزایر تیمی با هندبال فرانسوی

الجزایری‌ها كه دومین حضور جهانی خود را تجربه می‌كنند با تكیه بر قدرت بدنی بالای خاص قاره‌ی آفریقا و تكنیكی كه از فرانسه نشأت گرفته می‌خواهند بالاتر از حریف دیرینه خود (تونس) قرار گیرند. این تیم در دوره‌ی گذشته مسابقات جهانی كه در بحرین برگزار شد در گروه B با تیم‌های ایران، كرواسی و آرژانتین همگروه بود كه مقابل ملی‌پوشان ایران پیروز شد.

تیم ایران در آن دوره بالاتر از الجزایر ایستاد و بین 16 تیم دوازدهم شد.

** ایران تیمی منسجم

ملی‌پوشان ایران برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی شش اردوی داخلی و دو اردوی خارجی را تجربه كرده‌اند. هندبالیست‌های نوجوان ایران كه سومین حضور جهانی خود را تجربه می‌كنند در دو دوره‌ی گذشته این رقابت‌ها یك مقام هفتمی و یك مقام دوازدهمی را كسب كرده‌اند و می‌خواهند در این دوره مقام بهتری را به دست آورند.

كادر فنی تیم ملی با مسابقات خوبی كه در اوكراین و هنگ‌كنگ پشت سر گذاشت توانست به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی كند و برای رقابت‌های جهانی آماده شود.

هندبال ایران در این دوره امیدوار است در بین 20 تیم به جمع هشت تیم پایانی صعود كند كه اگر این طور شود موفقیتی بس بزرگ برای ایران خواهد بود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری