تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان با تساوی برابر کره جنوبی علاوه بر اینکه یک پله در جدول رده بندی .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف ایران برابر کره جنوبی

توقف ایران برابر کره

تیم ملی فوتبال کشورمان با تساوی برابر کره جنوبی علاوه بر اینکه یک پله در جدول رده بندی گروه دوم سقوط کرد و فرصت طلایی نزدیک شدن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را از دست داد.

دیدار رفت دو تیم ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از ساعت 15 امروز به قضاوت ویلیامز از استرالیا و در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی یک بر یک دست یافتند.

در این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان عملکرد بهتری نسبت به دیدارهای گذشته داشت اما هنوز تا شرایط ایده ال فرصت زیادی دارد.

شاگردان علی دایی در این دیدار فوتبال نسبتا قابل قبولی ارائه کردند و در دقیقه 61 موفق شدند از روی یک ضربه ایستگاهی توسط جواد نکونام به گل برتری دست پیدا کنند.

در ادامه این دیدار کره جنوبی حملاتی را روی دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان پی ریزی کرد و در دقیقه 81 توسط پارک جی سونگ بازیکن تیم منچستریونایتد به گل تساوی دست پیدا کرد. کره ایها در ادامه توانستند این دیدار را خوب اداره کنند و به یک امتیاز شیرین دست پیدا کنند.

تیم ملی فوتبال کشورمان با این تساوی 6 امتیازی شد و به رده سوم جدول رده بندی گروه دوم سقوط کرد. کره شمالی که امروز با یک گل عربستان را شکست داده بود 7 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. کره جنوبی نیز با 8 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

همچنین كیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی، بهرام افشارزاده دبیر كمیته‌ی ملی المپیك، محمد مایلی‌كهن سرمربی سایپا و علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ، مسعود زریبافان مشاور رییس جمهور ، بذرپاش مدیر گروه خودروسازی سایپا و محمدرضا گلزار از چهره‌های سینمایی كشور  از جمله تماشاگران ویژه‌ی بازی تیم‌های ملی ایران و كره جنوبی  هستند که در ورزشگاه حضور یافته اند.

جواد نکونام که در این دیدار و در دقیقه 60 روی یک ضربه ایستگاهی زیبا تنها گل تیم ملی فوتبال کشورمان را به ثمر رساند، در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

جدول گروه دوم:

1- كره جنوبی 8 امتیاز- 4 بازی

2-كره شمالی 7 امتیاز- 5 بازی

3-- ایران 6 امتیاز- 4 بازی

4-عربستان 4 امتیاز- 4 بازی

5-امارات یك امتیاز- 4 بازی