تبیان، دستیار زندگی
قهرمانان , الگوی تشویق مردم به ورزش هستند محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان شب گذشته در اردوی تیم ملی وزنه برداری حضور یافت و با مسئولین، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی دیدار و گفتگو کرد. دکتر احمدی نژاد سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهوری در جمع وزنه برداران

قهرمانان , الگوی تشویق مردم به ورزش هستند


محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان شب گذشته در اردوی تیم ملی وزنه برداری حضور یافت و با مسئولین، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر احمدی نژاد ساعت 21 شب گذشته بدون اعلام عمومی قبلی در اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در محل مجموعه ورزشی آزادی تهران برپاست حضور یافت و با مسئولین، مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار حسین رضازاده قوی ترین مرد جهان و دارنده دو مدال طلای المپیک به نمایندگی از جامعه وزنه برداری ضمن خیر مقدم به احمدی نژاد از حضور وی در جمع اردونشینان وزنه برداری تقدیر و تشکر کرد.

قهرمانان الگو و پرچمدار انگیزه ساز جوانان و نوجوانان هستند

دکتر محمود احمدی نژاد صحبت های خود را با دعای فرج آغاز کرد و گفت : خدا را شکر می کنم که این فرصت و توفیق به من دست داد تا برای لحظاتی بتوانم در بین ورزشکاران باشم تا هم چهره های مصمم و نورانی شما را ببینم و هم بتوانم شاهد تلاش و زحماتتان برای کسب قله های قهرمانی باشم. اهمیت ورزش را همه شما بهتر از من می دانید چراکه خودتان اعلام کردید که با هدف کسب افتخار و قهرمانی برای مردم ایران از تحصیل، زندگی و خیلی از مسائل دیگر گذشته اید اما ذکر چند نکته به عنوان پیامی برای کلیه جوانان این مرز و بوم لازم به نظر می رسد .

وی ادامه داد: ورزش در زندگی جزو ضروریات است و بدون ورزش و تحرک نمی توان زندگی کرد. ورزش قهرمانی نیز که شما آن را پیگیری می کنید چند ویژگی و فایده مهم دارد که به ترتیب آنها را اعلام می کنم. ویژگی و فایده اول ورزش قهرمانی به خود فردی می رسد که در حال پیگیری ورزش حرفه ای و قهرمانی است. مطمئنا انگیزه، تلاش و ممارستی که ورزشکار برای بالا رفتن و رسیدن به قله قهرمانی انجام می دهد زندگی او را با نشاط و سراسر افتخار می سازد. فایده دوم به دیگران باز می گردد. یک قهرمان و ورزشکار حرفه ای با رشادت ها و پیروزی هایی که از خود به جای می گذارد به الگو و پرچمداری انگیزه ساز تبدیل می گردد که حرکات او جوانان و نوجوانان را تشویق به روی آوردن به ورزش می نماید.این موضوع بسیار ارزشمند است چراکه با ترغیب جامعه به ورزش، خستگی و خمودگی نیز از اجتماع رخت برمی بنند و با توجه به وجود روحیه جوانمردی و پهلوانی ورزش، روحیه عشق و کمک به همنوع در جامعه حاکم می گردد و شاهد دوستی ها و عشق بیشتری خواهیم بود. در کل این موضوع باعث ایجاد صفا و صمیمیت و سازندگی می شود. بالاترین فایده نیز به خود فردی می رسد که به قله قهرمانی رسیده چرا که وی باعث افتخار ملت و نسل های بعدی می شود و این ارزشی است که به هیچ عنوان قابل ارزیابی نیست.

وزنه برداری جزو سالم ترین و سازنده ترین ورزش هاست

رییس جمهوری با اشاره به اینکه هر ورزش و هر رشته ای خاصیت و جذابیت خود را دارد تصریح کرد: هر رشته خاصیت خود را دارد به طور مثال فوتبال توام با هیجان است و ورزشکاران آن اهل رسانه و تبلیغ هستند. والیبال، شنا و رشته های دیگر نیز هر کدام ویژگی و خواص خود را دارند اما بچه های وزنه برداری به داشتن اراده هایی محکم و پولادین و چهره ای آرام همراه با تواضع و افتادگی شناخته شده اند که دقیقا همین طور هم است. به اعتقاد من وزنه برداری جزو سالم ترین و سازنده ترین ورزش هاست که توام با آرامش، سلامت و تصمیم است.

وی با اشاره به سفر پیش روی ملی پوشان( اعزام به رقابت های آسیایی چین) تصریح کرد: در آستانه اعزام به میدانی بزرگ هستید و مطمئنم که مسئولین و مربیانتان همه داشته ها ، تجربیات و ریزه کاری های این رشته را در اختیارتان قرار داده اند تا انشاء اله با دستی پر به کشور بازگردید. توصیه من به شما در آستانه حضور در این آوردگاه این است که به خود اطمینان داشته باشید و به خدا توکل. باقی کارها خود به خود درست خواهد شد. برای ما به عنوان خادم و مسئول هم اینکه می بینیم شما تمام توان و تلاشتان را به کار بسته اید و کار می کنید تا موفق گردید کافی است . همین که وقت،انرژی،زندگی، تفریح و تحصیل خود را رها کرده اید و برای شاد کردن دل مردم تلاش می کنید برای ما پیروزی و ارزش به حساب می آید. به طور کل کاری که باید انجام شود صورت گرفته و مطمئن باشید که خدا نیز در ازای این تلاش شما کسب مدال ، افتخار و اهتزاز پرچم و طنین انداز شدن سرود کشورتان را ارزانی خواهد داشت.

احمدی نژاد درپایان گفت: از تمامی مسئولین، مربیان، سرپرستان، ورزشکاران، رضازاده قهرمان که پای کار ایستاده، از دهنوی که نام او را از کودکی به یاد دارم و همچنان جوان مانده و تمامی آنهایی که قهرمان بوده اند و امروز در خدمت جوانان این مرز و بوم هستند تشکر می کنم و امیدوارم که در مسیر پیش رو و راهی که برای خدمت و تلاش انتخاب کرده اید پیروز باشید و با سلامتی عازم مسابقه آسیایی شوید و انشاء اله با موفقیت و سلامتی نیز بازگردید.

رضا زاده : حضور رئیس جمهوری روحیه ما را صدچندان کرد

پیش از سخنان رئیس جمهوری رضازاده با اشاره به تاثیر این ملاقات در روحیه اردونشینان تصریح کرد: قطعا حضور رییس جمهوری مردمی و ورزشدوست کشورمان در جمع ملی پوشان این رشته باعث ایجاد روحیه و نشاط در بین ملی پوشان خواهد شد تا انشاء ا...همه آنها بتوانند با روحیه ای مضاعف و صد چندان در میادین پیش رو بخصوص میدان آسیایی که حدود 10 روز دیگر در چین برگزار خواهد شد دست به افتخار آفرینی و کسب مدال و موفقیت بزنند.

رضازاده خطاب به دکتر احمدی نژاد گفت : ملی پوشان این رشته ورزشی در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان حدود 4 ماه است که به طور شبانه روزی در اردوهای آماده سازی حضور دارند و زیر نظر مربیان جوان ، تحصیلکرده و علاقمند خود که همگی از عنوان داران و قهرمانان اسبق این رشته هستند مشغول تمرین و آماده سازی هستند تا به امید خدا با دعای خیر مردم و محبت های مسئولین نظام بخصوص جنابعالی بتوانند موفق تر از قبل برای کشور و ملت شریف ایران افتخار بیافرینند.

بهرام افشارزاده رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان نیز گفت : من نیز به نوبه خود از طرف تمامی قهرمانان، پیشکسوتان ، دست اندرکاران این رشته ورزشی و کل جامعه ورزش بخصوص جامعه سختکوش وزنه برداری از شما به دلیل بذل محبتی که داشتید و در اردوی مردان پرتلاش وزنه برداری حضور یافتید تقدیر و تشکر می کنم. مطمئنا با توجه به موقعیتی که امروز در ورزش کشور و دنیا داریم حضور شما در اردوی تیم ملی وزنه برداری نقطه عطفی جاودانه در تاریخ این رشته ورزشی خواهد شد و شک ندارم که روحیه و انگیزه قهرمانان این رشته را بیشتر و آنها در ادامه راه سختی که پیش رو دارند دلگرم تر و مصمم تر خواهد نمود. من این قول را به شما می دهم که تمامی بچه ها با تمام توان و نیرو برای رسیدن به جایگاه قبلی وزنه برداری ایران تلاش کنند و در این بین فدراسیون نیز برنامه های خود را که بیشتر روی آموزش سراسری، استعداد یابی ، تقویت باشگاه ها و در کل رشد و تعمیم این رشته ورزشی در جای جای کشور اسلامی که جزو اولویت های یاد شده از سوی مهندس علی آبادی نیز هست به شکلی بسیار کارآمد پیاده کند.

افشارزاده با اشاره به مشکلات پیش رو و محدودیت های موجود تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات سخت افزاری از قبیل کمبود سالن و تجهیزات ورزشی از مهم ترین مشکلات این رشته ورزشی به حساب می آید که برای اجرای برنامه های راهبردی و هدفمند فدراسیون نیاز به تزریق امکانات و پشتیبانی داریم. به طور مثال سالنی که هم اکنون در آن حضور دارید و سرمایه های کشور در آن مشغول به تمرین هستند به هیچ عنوان سالنی استاندارد بر ای تمرین نیست و محل گرم کردن نفراتی است که باید در سالن کناری به مسابقه بپردازند اما به دلیل کمبود امکانات مجبوریم به حداقل ها بسنده کنیم .

رییس فدراسیون وزنه برداری کشورمان یادآور شد : به هر حال همه ما در فدراسیون وزنه برداری در تلاشیم تا زمینه بازگشت به جایگاه قبلی این رشته را هموار سازیم که در این راه از همان روز آغازین تمرینات منظم و مرتب بچه ها را به صورت دو نوبت در روز طراحی کردیم و تمامی نفرات شاخص به اردو دعوت شدند تا زیر نظر مربیان ایرانی که شناخته شده و امتحان پس داده هستند به تمرین و آماده سازی بپردازند. اردونشینان به صورت شبانه روزی به آماده سازی مشغولند و حتی روز عید و سال تحویل نیز در اردو حضور داشتند تا انشاء ا... در مسابقات پیش رو بتوانند افتخار آفرین ظاهر شوند.

وی در ادامه گفت: کار بسیار بزرگ و سختی پیش رو داریم که امیدوارم با عشق و ایمان موجود و حمایت های جنابعالی و همچنین معاون محترمتان به موفقیت و پیروزی ختم گردد تا حداقل بتوانیم ذره ای از محبت ها و حمایت های جنابعالی و مردم شریف ایران را جبران نماییم.

افشارزاده در پایان به بازگشت نصیری اشاره کرد و افزود: از محمد نصیری قهرمان پر آوازه وزنه برداری کشورمان که در کانادا زندگی می کرد دعوت به عمل آوردیم تا به ایران بیاید و با تمام نیرو و خلوص نیت داشته ها و تجربیات خود را در اختیار جوانان کشور قرار دهد. وی نیز قول داده که در حد توان در خدمت جوانان این مرز و بوم باشد.

با اتمام صحبت های افشارزاده، رییس جمهور از اردونشینان در خواست کرد تا هر نظر و در خواستی که دارند مطرح کنند. اردونشینان نیز به ارائه مسایلی همچون مشکل معافیت از خدمت، تحصیل و توجه به آینده قهرمانان پرداختند که احمدی نژاد نیز قول رسیدگی و بررسی موارد یاد شده را دادند.

تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران عصر امروز " چهارشنبه " برای شرکت درمسابقات قهرمانی آسیا عازم چین خواهد شد .

فیلم حضور رئیس جمهور در تمرین تیم ملی