تبیان، دستیار زندگی
نهایی شد: امید ایران در گروه مرگ آسیا تیم فوتبال المپیك استرالیا که با 11 گل زده در دیدار رفت مقابل چین تایپه پر سر و صدا ترین تیم مرحله رفت بازیهای انتخابی اولیه المپیک آسیا لقب گرفته بود بود، در بازی برگشت كه روز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه‌بندی انتخابی المپیك نهایی شد:

امید ایران در گروه مرگ آسیا


تیم فوتبال المپیك استرالیا که با 11 گل زده در دیدار رفت مقابل چین تایپه پر سر و صدا ترین تیم مرحله رفت بازیهای انتخابی اولیه المپیک آسیا لقب گرفته بود بود، در بازی برگشت كه روز چهارشنبه 25 بهمن در چین تایپه برگزار شد تنها با یک گل به پیروزی دست یافت.

استرالیا با این پیروزی صعود خود را به مرحله گروهی این مسابقات قطعی كرد و با تیم امید كشورمان همگروه شد.

تنها گل تیم المپیك استرالیا را "مارک میلیگان" کاپیتان این تیم به ثمر رساند و موجب شد تا استرالیا در مجموع با نتیجه 12 بر صفر مقابل چین تایپه به برتری دست یابد.

به این ترتیب تیم امید كشورمان در گروه 4 مسابقات انتخابی بازی‌های المپیك 2008 پكن با تیم‌های استرالیا به المپیک با ایران، عربستان و اردن همگروه شد و در روز 9 اسفند در ورزشگاه آزادی مقابل تیم المپیک استرالیا قرار خواهد گرفت.

در پایان مرحله اول انتخابی که بین 20 تیم آسیایی و در دو بازی رفت و برگشت انجام شد 10 تیم به مرحله گروهی صعود کردند.

از بازی‌های گروهی و از 6 گروه 4 تیمی که بازی‌هایشان از روز 9 اسفند (28 فوریه) آغاز می شود دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کند.

12 تیم حاضر در مرحله دوم نیز به 3 گروه 4 تیمی تقسیم شده‌اند تا در نهایت سه تیم سر گروه نماینده آسیا در المپیک چین باشند.

بنابر این ایران به عنوان تیم اول یا دوم گروه می تواند در مرحله بعدی بازی‌های انتخابی حاضر باشد و شانس صعود به المپیک را حفظ کند.

روز چهارشنبه همچنین بازیهای دیگری هم انجام شد که با توجه به نتایج ، گروه بندی مسابقات انتخابی المپیك به شرح زیر تكمیل شد:

گروه 1: بحرین، كویت، قطر، پاكستان

گروه 2: ژاپن، مالزی، سوریه، هنگ‌كنگ

گروه 3: عمان، لبنان، ویتنام، اندونزی

گروه 4: ایران، عربستان، اردن، استرالیا

گروه 5: عراق،‌كره شمالی، تایلند، هند

گروه 6: كره‌جنوبی، امارات، ازبكستان، یمن

بگوویچ سرمربی تیم امید ایران شد