تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون بسكتبال گفت: با توجه به برگزاری مسابقات بسكتبال قهرمانی باشگاه‌های .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال و المپیک

رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون بسكتبال گفت: با توجه به برگزاری مسابقات بسكتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران، نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی برای شركت در بازی‌های المپیك اواخر دی در تهران دایر می‌شود.

رضا مشحون در گفت وگو با ایرنا، ضمن بیان مطلب فوق افزود: لیگ برتر بسكتبال هم‌اكنون به صورت منظمی در حال انجام است و برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به فشردگی مسابقات ، امكان تشكیل اردوی تیم ملی وجود ندارد ولی با این حال مربیان تیم ملی نظاره‌گر عملكرد بازیكنان است.

مشحون با اشاره به زمان پایان دور برگشت مسابقات لیگ برتر در هفدهم دی ماه اضافه كرد: نخستین مرحله اردوی تیم ملی را به احتمال زیاد در یكی از روزهای نوزده و یا بیستم دی دایر خواهیم كرد كه حضور ‪ ۱۲‬بازیكنی كه در جام ملت‌های آسیا شركت كردند ، در این اردو قطعی است.

رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون بسكتبال گفت: "رایكو ترومن " سرمربی تیم ملی معتقد است باید حدود ‪ ۳۰‬نفر به اردو دعوت شوند كه در این مورد نظرات متقاوتی وجود دارد ،بنابراین پیش از اردو جلسه‌ای تشكیل خواهد شد و در مورد نفراتی كه باید به اردو دعوت شوند تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته مشحون ، هم‌اكنون ترومن ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری در استانهای مختلف ، مسابقات لیگ برتر را از نزدیك دنبال می‌كند تا بازیكنان را شناسایی كند.

وی با اشاره به اینكه قطعا نفراتی نیز از تیم جوانان انتخاب خواهند شد، افزود: افراد بدون توجه به اسم یا باشگاه و تنها با توجه به توانمندیهایشان به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

مشحون در پایان گفت: به منظور آمادگی تیم ملی ، از هم اكنون با چند كشور به منظور برگزاری اردوهای تداركاتی مذاكراتی را آغاز كرده‌ایم كه امیدوارم تیم ملی بتواند دست كم ‪25 تا 30 ‬مسابقه تداركاتی تا پیش از شركت در بازی‌های المپیك برگزار كند.