تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس بار دیگر مغلوب سپاهان شد در برنامه نود این هفته انصاری فرد اصلا فکر نمی کرد این طور از طرف اصفهانی اش رو دست خورده باشد! او که بخاطر از دست دادن قهرمانی در فینال جام حذفی حالا باید از خانه برنامه ی نود را تماشا می ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجراى قرارداد عمادرضا در فینال جام حذفى

پرسپولیس بار دیگر مغلوب سپاهان شد


در برنامه نود این هفته انصاری فرد اصلا فکر نمی کرد این طور از طرف اصفهانی اش رو دست خورده باشد!

او که بخاطر از دست دادن قهرمانی در فینال جام حذفی حالا باید از خانه برنامه ی نود را تماشا می کرد و می دید ساکت مدیر عامل سپاهان به جای او میهمان این برنامه است ، فکر نمی کرد اصفهانی ها هم حالا اینقدر اصول حرفه ای را بلد هستند که یک بازیکن را بی سرو صدا بیاورند و ببرند!

انصاری فرد وقتی با تلاش عادل فردوسی پور به نحوی رو در روی ساکت مدیرعامل سپاهان قرار گرفت و از زبان او شنید عماد رضا روز مبعث در تهران بوده و تاریخ ورود و خروجش نشان می دهد روز 2 شهریور در ایران بوده است ، معلوم نیست چقدر بد و بیراه نثار خبربیار هایی کرد که گفته بودند عماد رضا در ایران نیست!

ماجرا از آنجا شروع شد که درست 48 ساعت پس از برگزارى فینال جام حذفى كه با قهرمانى سپاهانى ها در ورزشگاه نقش جهان به پایان رسید ، یكى از نزدیكان باشگاه پرسپولیس به نكته اى پى برد كه در وهله اول برق شادمانى را در چشمان همه نمایان كرد اما هر چه پیش تر رفتند كمتر توانستند از این برگ برنده خود استفاده كنند.

وقتی یكى از نزدیكان باشگاه پرسپولیس گفت : عماد رضا مهاجم عراقى تیم فوتبال سپاهان در زمان عقد قرارداد خود در ایران حضور نداشته و قراردادش غیر قانونى به ثبت رسیده است ، مسؤولان و نزدیكان باشگاه را به تكاپو انداخت تا حقیقت ماجرا را پیگیری كنند.

در این بین محمدحسن انصاریفرد از نزدیكانش خواست با دقت بیشترى این موضوع را بررسى كنند تا در صورت واقعیت بتوانند از طریق كمیته انضباطى فدراسیون فوتبال به حق قانونى خود دست پیدا كنند. آنها نامه اى تنظیم كردند كه طى آن نسبت به این موضوع و حضور غیر قانونى عماد رضا معترض شده بودند.

هر چند مسؤولان فدراسیون فوتبال از رسیدن این نامه اظهار بى اطلاعى مى كنند اما برخى از آنها با شنیدن این موضوع سرى به علامت تعجب تكان مى دهند. در این بین آلبرت گریگوریان مسؤول ثبت قراردادهاى فدراسیون فوتبال كه به نظر مى رسد از این اقدام مسؤولان باشگاه پرسپولیس عصبانى و ناراحت است مى گوید: اینها به جاى دادن مزد زحمات چندین ساله ما این اتهامات را مى زنند . مگر مى شود ما بدون مدارك مستند قرارداد كسى را ثبت كنیم. همه این مدارك در فدراسیون فوتبال موجود است و پرسپولیسى ها اگر مدعى هستند بیایند همه مدارك را ببینند.

مسؤولان باشگاه تهرانى اعتقاد داشتند قرارداد عما رضا زمانى به ثبت رسیده است كه آخرین روز فصل نقل و انتقالات بوده و خود این بازیكن در ایران حضور نداشته است. اما مسؤولان هیأت فوتبال اصفهان برخلاف آنها فكر مى كنند. بهرامى مسؤول ثبت قرارداد بازیكنان اصفهانى در هیأت فوتبال این استان گفته است: این ادعا اصلاً صحت ندارد. من خودم اینجا حاضر بودم كه عماد رضا به اتفاق مدیر برنامه هایش و مسؤول ثبت قرارداد باشگاه سپاهان به محل هیأت آمدند و قرار داد این بازیكن را ثبت كردند. به نظر من ادعاى مسؤولان باشگاه پرسپولیس كاملاً بى اساس است.

مسؤول ثبت قراردادهاى هیأت فوتبال استان اصفهان زمانى كه با این اظهار نظر مواجه مى شود كه ظاهراً از طریق گذرنامه مشخص شده است عماد رضا در آن تاریخ خارج از كشور بوده است گفته است: من نمى توانم دراین مورد اظهار نظر كنم. شما اجازه بدهید مدیر روابط عمومى بیاید بعد با خود وى صحبت كنید. او در حالى چنین اظهار نظرى مى كند كه قبل از این گفته بود با حضور خودش عماد رضا قراردادش را به ثبت رسانده است.

مجید بصیرت سرپرست تیم فوتبال سپاهان یكى از آنهایى است كه بدون هیچ واكنشى این خبر را به طور كامل رد کرده است. او در این مورد گفت: اصلاً امكان ندارد. باشگاه بزرگ و با برنامه اى چون سپاهان نمى آید به خاطر یك سهل انگارى مزد تلاش همه اعضایش را بر باد بدهد. مطمئن باشید كه كلیه مدارك قبل از بازى فینال چك شده است و ما هیچ مشكلى در این زمینه نداشته و نداریم. عماد رضا هم كاملاً قانونى دراین بازى حاضر شده است و هیچ مشكلى براى سپاهان پیش نخواهد آمد.

بصیرت افزود : لوكا خودش سردسته مربیان نظم گرا و با برنامه است كه باعث شده باشگاه با جدیت بیشترى در این مورد عمل كند و كوچكترین مشكلى را براى بازیكنان باقى نگذارد. حالا چطور ممكن است كه ما نسبت به این قضیه بى تفاوت بوده باشیم؟

اما مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفت و گو با یكى از خبرگزاریها موضع تندترى نسبت به مسؤولان باشگاه پرسپولیس گرفت مثل همان چیزی که در برنامه نود گفت. محمدرضا ساكت با رد ثبت نشدن قرارداد عماد رضا مى گوید: یك باشگاه حرفه اى هستیم كه سیستم ادارى حرفه اى داریم. ادعاى آنها خنده دار است و سازمان لیگ هم به خوبى جواب آنها را داد.

این حرف ها براى ضعیف كردن كار بزرگ سپاهان است كه قصد نداریم به این حرف هاى بى اساس بپردازیم. چارت ادارى ما آنقدر سازمان یافته است كه محال است بدون آزمایش پزشكى و حضور بازیكن در هیأت فوتبال، با او قرارداد ببندیم. این حرف ها مال فوتبال محلات است. به این شیوه ها متوسل شدن براى محكوم كردن یك تیم روش محلات است.

اما با همه این حرفها انصاری فرد در برنامه نود بازهم خواستار استعلام از اداره گذرنامه درباره ی زمان ورود و خروج عماد رضا به ایران شد و حرفهای ساکت را نپذیرفتد. در صورتى كه این اقدام صورت بگیرد كل ماجرا مشخص خواهد شد. دلیل انصاری فرد این است كه او در همان روزها سخت به دنبال این مهاجم بوده تا بتواند رضایتش را براى حضور در پرسپولیس جلب كند اما درست در همان روزها از مدیر برنامه ها و نزدیكان عماد رضا شنیده است كه او در ایران حضور ندارد.

عمادرضا بازیكن عراقى سپاهان هم كه مورد این اتهام قرار گرفته در این باره مى گوید: من نمى دانم چه تاریخى قراردادم ثبت شده اما من هیچ مشكلى نداشتم و قراردادم قانونى است.

در ابتدا در مورد تاریخ ثبت قرارداد عمادرضا این شبهه به وجود مى آید كه چون او بازیكن خارجى بوده هیچ منعى براى ثبت قرارداد نداشته اما وى فصل قبل براى فولاد خوزستان بازى مى كرده و بازیكن شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران بوده است.