تبیان، دستیار زندگی
آندرانیك سنت شكنی می‌كند! آندرانیك تیموریان امروز بعدازظهر برای عقد قرارداد دو ساله در باشگاه بولتون حاضر می‌شود. سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا به نقل از یك مقام آگاه نوشت:« تیموریان امروز از تهران و از طریق امارات به منچستر پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقال تیموریان به بولتون از نگاه AFC

آندرانیك سنت شكنی می‌كند!


آندرانیك تیموریان امروز بعدازظهر برای عقد قرارداد دو ساله در باشگاه بولتون حاضر می‌شود.

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا به نقل از یك مقام آگاه نوشت:« تیموریان امروز از تهران و از طریق امارات به منچستر پرواز می‌كند و از آنجا به بولتون می‌رود تا توافق با باشگاه بولتون را نهایی كند. اگر او پای قرارداد را امضا كند بعد از ناكاتا كه به تازگی خداحافظی كرد و علی حبسی دروازه‌بان عمانی، سومین بازیكن آسیایی باشگاه بولتون خواهد بود.

بازیكن ملی‌پوش ایرانی دو هفته پیش برای تست آمادگی به انگلستان رفته بود و بعد از سه روز به تهران بازگشت اما، مدیرعامل ابومسلم در اوایل هفته اعلام كرد كه دو باشگاه به توافق كلی رسیده‌اند و به رغم مبالغ بیشتری كه چند باشگاه عربی پیشنهاد داده‌اند، تیموریان به بولتون می‌رود.

بنابر ادعای منبع نزدیك به دو طرف، مبلغ قرارداد بولتون پانصد هزار پوند انگلستان است و آندو پس از مراحل اداری فردا تمریناتش را آغاز خواهد كرد.

این در حالی است كه سام آلاردیس، مربی بولتون تاكنون اظهار نظری در این باره نكرده است. آلاردیس به دنبال بازیكنان جدیدی است و به همین دلیل چهارشنبه شب برای تماشای بازی نیكولای ژیژیچ، مهاجم بلند قد كرانا صربستان به اسكاتلند رفته بود تا مسابقه این تیم در مرحله‌ی انتخابی لیگ قهرمانان اروپا را در كرك سیتی ایرلند از نزدیك مشاهده كند.

آندرانیك تیموریان، بازیكن مسیحی تیم ایران پس از سه بازی این تیم در جام جهانی پدیده شد و نظر مربیان بولتون را جلب كرد.

تیموریان 22 ساله كه در رده‌های مختلف سنی ایران بازی كرده در بازی‌های كشورهای اسلامی بازیكن كلیدی تیم زیر 23 ساله‌های ایران شد و در شهریور سال گذشته برای نخستین بار پیراهن تیم ملی را در دیدار برابر لیبی به تن كرد.

او تا به حال ده بازی ملی انجام داده و بنابر قوانین انگلستان شرایط ورود به لیگ برتر را ندارد. طبق قوانین انگلستان بازیكنان غیر اروپایی در صورتی می‌توانند اجازه كار در این كشور را دریافت كنند كه در دو سال اخیر در هفتاد و پنج درصد بازی‌های ملی كشور خود شركت داشته باشند. هر چند كه با درخواست یك باشگاه و به شرط موافقت كمیته‌ی استیناف این مانع قابل چشم پوشی است.

بولتون جزو آن دسته از باشگاه‌هایی است كه در بازار نقل و انتقال بازیكنان، استراتژی متفاوتی دارد و با جذب بازیكنان ارزان قیمت تیمی را برای مسابقات آماده می‌كند كه بیشتر از آنچه پر ستاره باشد، قدرت جنگندگی بالا دارد و به همین دلیل برای بزرگانی چون آرسنال یا منچستر یونایتد دردسر همیشگی به حساب می‌آید. با این اوصاف بود كه ناكاتا یا بورگتی سرشناس‌ترین بازیكنان فصل پیش بولتون به حساب می‌آیند.

مانی جزمی، خبرنگار ایرانی مقیم انگلستان دراین باره گفت:« اما، در این میان باز هم آندرانیك با بقیه فرق می‌كند. او جزو معدود بازیكنان لیگ برتر است كه از كشوری آسیایی مستقیم به اینجا می‌آید. معمولا انگلیسی‌ها چنین اعتمادی به بازیكنان گمنام ندارند. به عنوان نمونه ناكاتا از ایتالیا به اینجا آمد یا دروازه‌بان عمانی از باشگاه‌های نروژ آمد و اینجا ذخیره شد. حتی آرسنال از مدرسه فوتبال خود در ساحل عاج بازیكنی به اینجا نیاورده است مگر آن كه یكی - دو فصل در كشوری اروپایی مثل بلژیك یا جای دیگر خود را نشان بدهند. اما، آندو مستقیم از ایران آمده كه این اتفاق مهمی است.»

در صورت نهایی شدن عضویت تیموریان، او هفدهمین ملیت خارجی را به باشگاهی خواهد برد كه پر از بازیكنان خارجی است.

البته هنوز باشگاه بولتون واندررز این توافق را به صورت رسمی تایید نكرده است. دنی روبن، مسوول رسانه‌های باشگاه بولتون، به سایت AFC گفت:« تیموریان اینجا بود و آزمایش‌های پزشكی را پشت سر گذاشت و من خبر تازه‌ای درباره‌ی قرارداد او با باشگاه ندارم.»