تبیان، دستیار زندگی
فتم «آندرانیك تیموریان» شاید تا سال گذشته فكر نمی‌‌كرد جزو ملی‌پوشان تیم ملی در آلمان باشد و فیكس شود، اما بازی‌های خوب او باعث شد كه به این مهم دست پیدا كند و آن‌قدر خوب بازی كند تا سر از بولتون انگلیسی درآورد و دومی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آندرانیك تیموریان: حاجتم را از امام رضا گرفتم


«آندرانیك تیموریان» شاید تا سال گذشته فكر نمی‌‌كرد جزو ملی‌پوشان تیم ملی در آلمان باشد و فیكس شود، اما بازی‌های خوب او باعث شد كه به این مهم دست پیدا كند و آن‌قدر خوب بازی كند تا سر از بولتون انگلیسی درآورد و دومین لژیونر فوتبال‌ ما در انگلیس پس از كریم باقری كه زمانی در چارلتون بازی می‌‌كرد، نام بگیرد،

او در آخرین بازی بولتون برابر دانکستر به طور ثابت در ترکیب تیمش قرار گرفت و اتفاقا 2 گل هم به ثمر رساند.

می‌خواهیم با او بیشتر آشنا شویم خودش برایمان می‌‌گوید:

* آندریانیك در زبان ارامنه یعنی بزرگ.

* اگه راستش را بخواهید تو شناسنامه‌ام نوشته تیمازیان... منتهی چون تلفظش برای اطرافیان سخت بود ترجیح دادیم كه ما را با فامیلی تیموریان بشناسند اما خب در بازی تایوان آقای خیابانی این مسئله را مطرح ساخت و از اون روز به بعد همه دوستانم در این‌باره از من می‌‌پرسند.

* اهل تهران هستم و در محله مجیدیه بزرگ شدم.

* دوران كودكی از بهترین و پاك‌ترین دوران زندگی است گاهی وقت‌ها دلم برای آن همه انرژی و پاكی لك می‌‌زند.

* تو خونه خیلی شیطون بودم و صدای همه رو در می‌‌آوردم، اما برعكس بیرون از خونه خیلی آروم بودم و دایم ادای بچه‌ مودب‌ها را در می‌‌آوردم طوری كه همه فكر می‌‌كردند من آروم و مودب‌ترین بچه دنیام...!

* من تو یك خانواده متوسط به دنیا آمدم، دو برادر و سه خواهر دارم به نوعی كوچك‌ترین عضو خانواده هستم البته در این زمینه هنوز با خواهرم به تفاهم كامل نرسیده‌ام!

* آخه من و او با هم دوقلوییم و هر كدوم ادعا می‌‌كنیم كه ته تغاری هستیم!

* به خاطر بازی برادر بزرگم سرژیك از همون بچگی با فوتبال و توپ آشنا شدم تا به خودم جنبیدم، دیدم كه فوتبال تبدیل به عشقم شده.

* بعد از سال‌‌ها عضویت تو كوچه و خیابان‌ها به آرارات رفتم البته اون موقع به عنوان دروازه‌بان تست دادم بعد هم به عقاب رفتم مدتی هم در استقلال بازی كردم بعد هم به ابومسلم پیوستم.

* می‌‌خواهم تا اونجایی كه در توانم هست به خانواده‌ام كمك كنم، چون از وقتی پدرم فوت كرده من احساس مسئولیت بیشتری به خانواده‌ام دارم در ضمن من دو تا خواهر و یك برادر بزرگ‌تر از خودم دارم كه همگی مجرد هستند. الان شرایط ازدواج ندارم.

* یه پسر ساده و سر به زیرم، بدجوری هم به اعتقادات اخلاقی پایبندم. حتی تو كابوس‌هام هم به كارهای خلاف و بد فكر نمی‌‌كنم در كل خیلی مثبتم.

* ‌دوست ندارم برای شهرت كاری كنم، نه این‌كه مشهور بودن خوب نباشد نه! چون هر كس بگوید از شهرت بدش می‌‌آید دروغ گفته، چون همیشه تو چشم بودن لذت‌بخشه! منتهی من همیشه از خدا جنبه آن را هم می‌‌خواهم. چون در آن صورت شهرت باعث سقوط و فراموشی آدم می‌‌شه.

* دوست دارم به زندگی نگاه منطقی داشته باشم البته احساسات هم خوب است منتهی به وقت و شرایطش!

* تعداد دوست‌های صمیمی من انگشت شمار است كه آنها هم از بچه‌های ارامنه هستند و بیشتر وقتم را با آنها می‌‌گذرانم.

* تنهایی اگر هیچ حسنی نداشته باشد حداقلش این است كه قدر خانواده‌ات را بیشتر می‌‌دانی و از پس كارهایت برمی‌آیی با این‌كه در مشهد غریب بودم و تعداد ارامنه هم در آنجا كم است ولی هیچ‌وقت فكر نكردم كه تنها و غریبم.

* تقریبا یك شب در میان با دوستانم به بارگاه ملكوتی امام رضا (ع)می رفتم، حس وصف‌ناپذیری به من می‌‌داد. جالب است بدانید اولین باری كه به آنجا رفتم حاجت هم گرفتم كه برای من بسیار لذت‌بخش بود.

* حاجتم این بود ‌كه در فوتبالم پیشرفت كنم تا بتوانم به خانواده‌ام بیشتر كمك كنم و در نهایت این‌كه یكی از مسافران آلمان باشم.

* شرایط زندگی در انگلیس سخت است، باید همه كارها را حرفه‌ای انجام دهی، حتی، غذاخوردنت باید حرفه‌ای باشد، در انگلیس اگر تمرینات را جدی نگیری از كورس عقب می‌‌مانی و به نیمكت باید تبعید شوی.

* اوقات فراغت را در انگلیس، تنها به كتاب خواندن می‌‌گذرانم.

گلزنی آندرانیک تیموریان در جام حذفی انگلیس