تبیان، دستیار زندگی
بااینكه همیشه مى خواهید برنامه تمرینى و غذایى مناسبى داشته باشید اما آن برنامه خاص تعیین نمى كند كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشتكارعامل موفقیت درتمرینات (1)

پشتكارعامل موفقیت درتمرینات

بااینكه همیشه مى خواهید برنامه تمرینى و غذایى مناسبى داشته باشید اما آن برنامه خاص به طور دقیق تعیین نخواهد کرد شما كه به اهدافتان مى رسید یا نه، بلکه این پشتكار و ثبات شما در دنبال كردن این برنامه ها است كه شما را به نتایج دلخواه تان مى رساند.

مهمترین عامل در موفقیت این است كه تا چه میزان بتوانید پشتكار و ثبات خود را در دنبال كردن برنامه تمرینی تان حفظ كنید.از اینها گذشته حتى بهترین و کامل ترین برنامه ها در دنیا هم شما را به نتیجه نمى رسانند مگراینكه واقعاً با تداوم و پشتكار آن برنامه را دنبال كنید.

در زیر به نكاتى اشاره مى كنیم كه به شما كمك مى كند پشتكار خود را ارتقا ببخشید تا نتیجه اى كه از تمریناتتان عایدتان مى شود را چندین برابر كنید.

اهداف درست تعیین كنید

هدفى كه انتخاب مى كنید مى تواند تاثیر بسزایى بر انگیزه شما داشته باشد و در این میان حفظ پشتكار نیز بسیار پراهمیت است.

به طور كل اهداف درونى و ذاتى بهتر از اهداف خارجى عمل مى كنند چون این اهداف براى خود شما تعیین شده است. اهداف درونى و ذاتى عبارت است از حفظ وزنى كه احتمال بیمارى شما را پایین بیاورد، حس رضایت و خوشنودى كه خیلى ها بعد از تمرین سنگین احساس مى كنند و فراهم كردن یك راه خوب براى از بین بردن و آزاد كردن استرس در طول روز.

درمقابل اهداف خارجى عبارتند از كم كردن ۵ كیلوگرم از وزنتان برای تناسب اندام، 6 تكه كردن عضلات شكم و بالا بردن پرس سینه تان تا ۱۰۰ كیلوگرم.

اهداف درست تعیین كنید

پس از مدتى اهداف خارجى اهمیت كمترى پیدا مى كنند یا به كلى از میان مى روند و پشتكار تمرین شما نابود مى شود البته این به آن معنا نیست كه هیچ وقت نباید براى خود اهداف خارجى داشته باشید، بلکه این اهداف هم انگیزه هاى بسیار عالى براى كوتاه مدت هستند اما باید چند دلیل درونى هم براى ارتقاى سلامتى و تناسب اندامتان پیدا كنید.

یك برنامه غذایى مناسب را دنبال كنید

پشتكار و ثبات قدمتان را با تنظیم كردن یك برنامه سلامتى و تناسب اندام ارتقا بخشید. ببینید امكان انجام چه كارهایى برایتان وجود دارد مثلاً اگر قبلاً رژیمهاى غذایى كم كربوهیدرات را امتحان كرده اید و حس خوبى با آنها نداشتید، پس دیگر آن را تكرار نكنید. اینكار فقط انگیزه شما و شانس موفقیتتان را در آینده پایین مى آورد. یك رویكرد غذایى با میزان كربوهیدرات متوسط مى تواند براى شما ایده آل باشد البته به شرطى كه حواستان به مقدار كالرى مصرفى خود باشد. بهترین برنامه غذایى، برنامه اى است كه مقدار كافى پروتئین و تعداد مناسب كالرى را در اختیار شما قرار دهد و با نظر پزشک متخصص تجویز شود.

                                                                                                                                                  منبع: ایران ورزشی