تبیان، دستیار زندگی
از شما چه پنهان دوست داشتم بگویند چه كسی خرج خورد و خوراك خانه را می دهد؟ كدام شان اجاره می دهند؟ فرمول تقسیم دخل و خرج خانه شان چیست؟ چطوری به توافق رسیده اند كه پول هایشان را خرج كنند؟ و 15-10سؤال دیگر.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی خرج خونه رو می ده؟

از شما چه پنهان دوست داشتم بگویند چه كسی خرج خورد و خوراك خانه را می دهد؟ كدام شان اجاره می دهند؟ فرمول تقسیم دخل و خرج خانه شان چیست؟ چطوری به توافق رسیده اند كه پول هایشان را خرج كنند؟ و 15-10سؤال دیگر.

بخش خانواده ایرانی تبیان
خرج خونه

از شما چه پنهان دوست داشتم بگویند چه كسی خرج خورد و خوراك خانه را می دهد؟ كدام شان اجاره می دهند؟ فرمول تقسیم دخل و خرج خانه شان چیست؟ چطوری به توافق رسیده اند كه پول هایشان را خرج كنند؟ و 15-10سؤال دیگر. خودم خیلی زود در همین دام گیر افتادم. همسرم حقوق ماهانه ثابت دارد و خودم هم یكی دو جا كار می كنم تا مجموع حقوقم به عدد قابل قبولی برسد و كفاف خرج هایمان را بدهد. می دهد؟ بله اما از وقتی ازدواج كردم، همه چیز واقعی تر شده و شبیه آن كنجكاوی های قبل از دو نفره شدن نیست. راستش را بخواهید حالا مجبوریم برای خرید هر چیز ریز و درشتی چرتكه بیندازیم. مجبوریم حساب كنیم برای خرید میز كار چقدر باید كنار بگذاریم. مجبوریم جمع و تفریق كنیم كه این ماه می توانیم برای فاصله بین اتاق خواب تا هال، فرشی، گلیمی چیزی بخریم یا نه.

یكی دو ماه پیش، وقتی رانندگی را تازه شروع كرده بودم، با ماشین در شهر می چرخیدم و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینكه یك صبح جمعه موقع پارك كردن ماشین، با اعتماد به نفس كاذبی دنده عقب گرفتم و بووم! گوشه چپ عقب ماشین خورد توی دیوار و طلق و چراغ شكست، بدنه اش رفت تو و رنگش ریخت. دلم سوخت كه ماشین نو به این روز افتاده ولی می دانستم كه دیر یا زود به خاطر ناشی بودن در رانندگی این اتفاق می افتد اما همسرم بیشتر از من ناراحت شد. گفت: برای خودش هم عجیب است چون وقتی در خانه پدرش بوده، خیلی ناراحت نمی شده اگر روی ماشین خطی می افتاده یا در اثر حادثه ای به بدنه ماشین آسیبی می رسیده اما حالا انگار كه بخشی از پول مان گوشه كوچه و خیابان باشد، در طول روز هرازگاهی یواشكی از پشت پنجره به ماشین نگاه می كند ببیند پول مان سر جایش هست یا نه. این یكی شدن جیب ها انگار بخشی از فرایند خانواده شدن است.

انگار تازه می فهمیم كه چرا مادر و پدرمان سعی می كردند بچه ها را با خانواده همسو كنند. آنچه ما داشتیم می دیدیم خود صحنه بود، ما داشتیم آزادانه در صحنه می چرخیدیم و كیف می كردیم درحالی كه آنها یك پایشان هم در پشت صحنه بود؛ پشت صحنه ای كه حالا خودمان هم درگیرش هستیم. حالا می دانیم ماجرا یك ور ناراحت كننده هم دارد و آن هم وقت هایی است كه با هم تصمیم می گیریم پا روی دلمان بگذاریم و چیزی را به دلیل گرانی نخریم یا چیز ارزان تری را جایگزین كنیم و تازه می فهمیم كه عصبانیت ها و دلخوری هایمان در موقعیت های مشابه، وقتی هنوز در خانه با پدر و مادرمان بودیم چقدر اشتباه و رنج آور بوده است.

حالا كه خودمان در نقطه همان فضولی هایمان ایستاده ایم، برای دخل و خرج خانه نقشه مشخص و مشتركی داریم. خرج های خانه و مشترك را من می دهم و خرج های خیلی شخصی را همسرم از جیب خودش. یك كارت بانكی مشترك برای خرجی خانه مشخص كرده ایم كه از همان استفاده می كنیم تا حساب و كتاب خانه هم دست مان باشد. مدل خوبی است؟برای ما بله ولی چیزی از آن فضولی های همیشگی من درباره فرمول اقتصادی بقیه زوج ها كم نمی كند!



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .