راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 17476
  • سه شنبه 13/5/1388
  • تاريخ :

معضلات زندگی مشترک بدون ازدواج

زندگی مشترک

وقتی "همسر" جای خود را به "همخانه ای" می دهد.

بسیاری از جوانان غربی که بنا به دلایل احساسی و تجربی به زندگی مشترک بدون ازدواج روی می آورند، تا همیشه از دستیابی به یک زندگی مشترک واقعی و آرامش بخش محروم می مانند.   

 افراد بیشماری در غرب در سنین آغازین جوانی خود به نوعی از زندگی مشترک روی می‌آورند که هدف از آن نه ازدواج، که داشتن روابط خارج از مرزهای اخلاقی جامعه است. این سبک و سیاق جدید که برخی جوانان آن را برای زندگی خود انتخاب کرده اند، نتیجه ای جز سستی نهاد خانواده و از بین رفتن ارزش ازدواج ندارد.

زندگی با یک یا چند همخانه ای و برقراری رابطه با آنان مساله ای است که در حال تبدیل شدن به یک سنت درمیان جوانان غربی است. این موضوع موجب بی علاقگی جوانان به مسائل اخلاقی و کاهش آمار ازدواج در میان این قشر را در پی دارد. همین امر منشا بسیاری از بی بندو باریها و فسادهای اخلاقی در این جوامع است.

اینگونه زندگی را گروههای سنی بین 25 تا 34 سال انتخاب می کنند. با اینکه آمارهای پیشین گویای زندگی 74 درصد جوانان 18 تا 24 سال با والدین است اما این میزان در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته و در نقطه مقابل به شمار جوانانی که برای داشتن زندگی با همسالان مجرد خود از خانه بیرون می زنند افزوده شده است.

 

بنا بر آمارها بیش از 60 درصد بزرگسالان اروپا ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده و پاسخ روشنی برای این مسائل یافته اند. اما 6 درصد از آنان که عمدتا افرادی در دهه سوم زندگی اند، میل به زندگی بی قید داشته و کسانی اند که زندگی خود را با یک یا چند همخانه ای می گذرانند.

 

جوانانی که این روش زندگی را انتخاب می کنند علاوه بر اینکه هیچ تعهدی در قبال یکدیگر نداشته و فاقد وفاداری و تعهد اخلاقی نسبت به یکدیگرند، به سرعت نیز از همخانه ای خود جدا می شوند. دلیل آن این است که اینگونه روابط بسیار شکننده بوده و به محض اینکه یکی از طرفین خواهان پایان دادن به آن باشد، خاتمه می یابد.

 

در این نوع زندگی امکانهای بیشمار جوانان در انتخاب گزینه مورد علاقه، روابط آنها را زیر سوال برده و تهدیدی برای تداوم آن محسوب می شود. بسیاری از جوانان و شاید میانسالان که بنا به دلایل احساسی و تجربی به زندگی مشترک بدون ازدواج روی می آورند، تا همیشه از دستیابی به یک زندگی مشترک واقعی و آرامش بخش محروم می مانند زیرا باورها و ارزشهای اخلاقی، ذهنی و عقیدتی آنان در طول معاشرت با همخانه ای های بیشمار دگرگون می شود.

 

به همین دلیل بخشی از این افراد که به امید تجربه ای جدی و یا آزمودن فرد مورد انتخاب خود برای ازدواج پیش از عملی کردن این تصمیم به زندگی بی قید در یک خانه روی می آورند بزرگترین زیان زندگی خود را متحمل می شوند.

 

منبع خبر :برنا

تنظیم خبر:داوودی

 

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
عادی
بد نبود .ولی به نظر من رو این مساءل باید کار کرد تا حرف زدن .اینو باید همه از سنین کم اموزش ببینن بزرگتر ها باید جونها رو درک کنند پدر مادرها باید متخصص باشند معلمان همینطور باید برنامه رسانه ایی داشته باشه یه کشور باید یاجامه باید رو فرهنگش بیشتر کار کنه تا ساخت طلاح های جنگی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 21/11/1390 - 3:11
ناشناس
باسلام هررابطه مخالف دستورات دین حتما به بن بست می رسه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 9/11/1390 - 21:22
ناشناس
ما این همه تو جامعه مون مشکل داریم سعی کنیم واسه حل اونا اقدامی کنیم. الان خیلیا دوست دارن ازدواج کنند ولی شرایط(بیشتر من درآوردی رو ) ندارن.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 17/9/1390 - 21:8
narsi20032002
خوب یا بد ، این جزء فرهنگ خودشون هست که شاید تبعات زندگی صنعتیشون باشه - فرهنگ اصیل و خانواده گرای ایرانی ما این موارد رو برنمی تابه و هر ایرانی در هر حد و اندازه با این شیوه سازگاری نداره - افرادی که سعی به رعایت کامل الگوهای خارجی ( غربی و...) می کنن همیشه و در همه حال دچار تعارض و مشکل هستند .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 5/9/1390 - 14:31
rasool27
مگه تو ایران ما ازدواج رو آسون میگیرن؟مگه خانواده ها تلاش میكنن كه بچه شون به اون كسی كه میخواد برسه؟اصلاً پای درد و دلشون میشینن مگه؟نه نه نه بخدا تو مملكت اسلامی كه پیامبرامون به ازدواج انقدر سفارش كردن خانواده ها اهمیت نمیدن میگن بچه باید تو سن 28-9 سالگی ازدواج كنن بخدا اشتباه محضه بخدا با این كار داغون میكنن روح جوونارو
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 30/8/1390 - 1:27
moslem36
خیلی بد و زشته .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 29/8/1390 - 19:44
ش س
زیاد جالب نیست وباعث رواج بی بند وباری میشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 1/8/1390 - 6:24
shiraztebyan
خوب نبود جالب نبود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 15/6/1390 - 17:31
drececom
خوبه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 24/2/1390 - 8:59
غريبه
به فكركشورخودتون باشین........چرارفتین دنبال غربی ها.دنبال راه حل مشكل جوانان خودتون باشین./
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 22/2/1390 - 20:11
ز جوادی
متاسفانه اینجور سبک زندگی از کشورهای غربی داره وارد کشورهای شرقی ازجمله کشور خودمون میشه و مسئولان فرهنگی هم برای مبازره با آن کاری انجام نمیدن.!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 14/1/1390 - 12:48
Arman1390
قبل از تائید یا رد نظرات دوستان بهتر است در خصوص تجزیه و تحلیل موضوع و بررسی آن در شهرها و کلانشهرهای کشورمان مطالبی عرض نمود بنده ضمن غیر اخلاقی دانستن این امر و شایع شدن آن در کشورهای غربی موافقم ولی با توجه به اینکه این پدیده خود را در شهرهای کشورمان بالاخص تهران نیز نشان داده است و مهمترین دلیل آن را باید فقر فرهنگی دانست که جوانان از دوران دبستان در محدودیت بسر برده اند و با توجه به مشکلات اقتصادی و خانوادگی فراوان موفق به ازدواج نمی شوند و خواسته خود رو در بیراهه ها و راههایی که از لحاظ دینی ترد شده اند دنبال می کنند علت این امر را می توان در عدم برنامه ریزی کلان در سطح ملی برای مراحل مختلف سنی افراد و همچنین عدم شناخت نیازهای جوانان و عدم تفهم آنان چه در سطح خانواده از سوی پدر و مادر و چه در سطح مسئولین امر دانست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 13/1/1390 - 16:47
atefeh_a
بد نبود ممنون.اینو همه میدونن که زندگی توو غرب چطوریه...توو کشور ما چی!!!؟؟چرا سن ازدواج بالا رفته یا آمار طلاق زیاد شده....
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 20/10/1389 - 21:2
azizi1374
در مقابل دوستانی که نمی دانند چرا انها از ما پیشرفته تر هستند باید بگویم که : اولاً در نظر شماچه موفقیتی ، پیشرفت چیست ؟ اینکه هزاران انسان بی گناه را برای رسیدن به نیات شیطانی از بین بردن ببریم پیشرفت است ؟ به نظر من پیشرفت غرب در صنعت و دانش و اقتصاد نتیجه زحمات عده ای از افراد آن جامعه است که تمامی هم و غم خود را برای این پیشرفت گذاشته اند و خداوند هم در قرآن می فرمایید هرچه قدر در هر راهی تلاش کنید حتماً به نتیجه خواهید رسید ؟ ( البته دقت کنید آنها با زرنگی تمام از یکسری کشفیات دانشمندان ما به نفع خود استفاده کرده اند )
دوماً آنها با استعمار و استثمار کشورهای دیگر به این پیشرفتها دست یافته اند که همه فاقد ارزش های انسانی است چرا که این پیشرفتها باید در خدمت انسان باشد نه انسان در خدمت این پیشرفت قرار دهد . سوماً اگر از راه نادرست بخواهی پیشرفت کنی شاید در یک مقطع به ظاهر پیشرفت باشد ولی بعدها این پیشرفتها بر علیه انسان قد علم می کنند .
و در آخر بگویم که این پیشرفتها اگر در خدمت به رشد و تعالی انسان به سمت خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد و نباید پیشرفت ظاهری انها ما را گول بزند . به امید روزی که امام زمان ( عچ ) بیایند و پیشرفت واقعی را به جهانیان ثابت کنند که همانا پیشرفت ارزشهای اسلامی است .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 7/9/1389 - 11:27
ناشناس
سلام متاسفم که هنوز بعضی
دوستان فرق بین ارزش و پیشرفت را نمی دانند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 12/7/1389 - 23:7
میلاد کاشان
بیدار شویم وتلاشئ کنیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 1/7/1389 - 21:20
....هميشه تنها
باسلام خدمت دوستان عزیزی كه گفتن اونها ازما پیشرفته ترن باید بگم كه دلیل پیشرفته بودن اونها به خاطر توی فسادتربیت نشدن اشخاص مهم یا سخت كوشی زیادشون نیست دلیل پیشرفت اونااینه كه اون موقعی كه كشوری مثل كشورمادرگیرجنگ بودوحتی هم الانش هم كشوری مثل امریكا یادیگر كشورهای غربی یواشكی یاحتی اشكارا سرمایه های طبیعی وخدادای دیگر كشورهارو بالا میكشیدن حالا خودتون حساب كنیدوقتی معادن طلای افریقا نفت خاورمیانه فروش تریاك افغانستان و كلا سرمایه ها ی كشورهای دیگه رو فقط فقط به نفع كشور خودت استفاده كنی معلومه كه كشورت گلستان میشه تازه یه مطلب دیگه هم هست اینه كه اونا نیروهای انسانی جوان ونخبه روازكشورهای مختلف جذب میكنن تادوباره باهمون پولهای حروم ازاونها حمایت كننو اینطوری بزنن توسرمابگن شما جهان سومی هستین....... میدونین این بحران اقتصادی كه تو غرب اومده علی الخصوص توامریكاهمش وهمش كار خداست تابهشون نشون بده دنیا دست كیه.........بعدشم همه ی این بلاهاو بیبندوباریهاروازطریق فیلم و سریال و...مثل موادافیونی به ماودیگر كشورهای توسعه نیافته تزریق میكنن اون وقت ما چی............................
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 31/6/1389 - 22:22
بنده ی خدا
اینجوری دیگه هیچ کسی به هیچ انسانی میتونه آرامش بده.رابطه ای که به هیچ بنده.با هر اشتباهی،امکان ترک کردن بی دلیل وجود داره.به نظر من خانواده ها باید یکم با ما جوانان باشند و زمینه ی ازدواج فراهم کنند تا این مسائل جایی برای اومدن و جا باز کردن پیدا نکنند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 16/5/1389 - 1:22
ناشناس
من خیلی از دوستام با این شیوه زندگی میكنن و خیلی راضین.بنظر من حالا با این همه تغییر در جامعه داشتن 1 هم خونه بهتر از برقراری ارتباط همزمان با ده نفره!!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 10/5/1389 - 13:41
asal_2006
من فكر میكنم كه جامعه ی ماهم كم كم و به تدریج داره فاسد میشه چون جوونا مثه قدیم میلی به ازدواج ندارند من كه معتقدم باید جلوی این فساد را با فرهنگ سازی بین مردم از بین برد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 17/3/1389 - 9:45
atefehetemadi
اینكه آرامش با زندگی مشترك بدون ازدواج از بین میرود كاملاً درست است زیرا پس از چندی حتی قبح قضیه بین این افراد از بین میرود و خود را برای تجربه های تازه آماده تر میكنند كه این امر بسیار خطرآفرین است و خانواده هایی را كه به چهارچوبی به عنوان خانواده پای بند هستند را دچار لغزش می كند و این امر از زمانی كه بحث ازدواج موقت مطرح شده آسیبهای بیشتری را هم در این زمینه بوجود آورده كه باید چشممان را به این قضیه بیشتر باز كنیم و برای حفظ كانون خانواده ها راهی بیندایشیم. سلامت خانواده فقط با ازدواج سالم و دائم تضمین میشود نه چیز دیگر
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 13/3/1389 - 14:48
محمد رضایی
ولی خدا نکنه این شیوه تو کشور ما رایج بشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 18/2/1389 - 22:1
بنده خدا
این كه خانواده ها با سختگیری و فرهنگ های نا هنجار مذهبی جلوی زندگی جوونا رو می گیرن دیگه اونا چطور بشناسن همو؟؟؟؟؟؟؟/ ایا با ازدواج همه چی حله؟ پس طلاق چرا پیش میاد؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 10/2/1389 - 20:36
جوان 22 ساله
اول كه ما نباید خودمان را با غربی ها مقایسه كنیم و چرا گمان می كنیم كه دختر و پسر های ایرانی همش به فكره این روابط هستن.آخه اگه راهی داشتن كه می تونستن ازدواج كنن هیچ گاه این روابط در ایران در ذهن همه بد جلوه نمی كرد.پسر ایرانی باید پول و دختر باید زیبایی داشته باشد.اگر محدودیت ها در ایران كمتر بود و دیدگاهها نسبت به جوانان خوشبینانه بود جامعه من اینچنین نبود.من اعتقاد دارم كه باید عمل كرد نه حرف زد ما فقط حرف می زنیم پس كی عملمان معلوم می شود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 3/2/1389 - 9:47
ناشناس
باسلام كاشكی جامعه ما اینجوری نبود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 7/1/1389 - 12:29
رضا الف
وجود این مسائل درغرب ازدیدگاه مامسلمانان معضل می باشدولی در جوامع خودشان باتوجه به اعتقاداتشان یك مسئله عادی می باشد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 6/11/1388 - 10:6
ناشناس
این مطلب فوق العاده ضعیفه.بدون تحقیق و آمار درست و نظریه کارشناسی مورد تایید.مثل اینکه یک دانش آموز این مطلب رو نوشته.در کل مطالب سایت زیاد تخصصی نیست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 10/9/1388 - 3:43
حجت صادقي
هر روز مشكلی جدید برای جوانان ایجاد میشود حال سئوال این است ما چه كار كردیم كه چنین شده ؟ وحال كه ابتدای این امر است چه باید كرد؟ به نظر اینجانب باید اموزشها واگاهی را برای جوانان با سرعت ودقت باریك بینانه باهمایت خانواده و مسئولین پیش برد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 15/8/1388 - 0:37
ناشناس
من این بی بندوباری رو تاییدنمیکنم ولی به قول اون دوستمون چرااونهااینهمه ازماپیشرفته ترند؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 3/8/1388 - 19:14
heleya
این عذاب الهی است که نصیبشان می شود که در زندگیشان زیان می بینند.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 30/6/1388 - 3:31