تبیان، دستیار زندگی
مشاور استاندار تهران گفت: در جشنواره زنان سرزمین من كه تیر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، برای نخستین بار لباس‌های متنوع اسلامی - ایرانی برای نوجوانان نیز به نمایش درمی‌آید. فرحناز قندفروش در نشست مشترك دست‌اندركاران دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من با
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباسی تازه ، برای نوجوان امروز

نمایش لباس‌های اسلامی برای نوجوانان

پوشش

مشاور استاندار تهران گفت: در جشنواره زنان سرزمین من كه تیر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، برای نخستین بار لباس‌های متنوع اسلامی - ایرانی برای نوجوانان نیز به نمایش درمی‌آید.

فرحناز قندفروش در نشست مشترك دست‌اندركاران دبیرخانه جشنواره زنان سرزمین من با طراحان لباس‌، با اشاره به اینكه در ارزیابی‌های صورت گرفته از جشنواره سال قبل، نوجوانان گلایه‌هایی درخصوص عدم‌وجود لباس‌های ویژه این سن داشتند و این بخش پاسخ به گلایه‌های آنان است، افزود: نمایش لباس‌های پوشیده برای زنان ورزشكار از دیگر بخش‌های جدید این جشنواره است.

قندفروش گفت: طراحان لباس باید در جشنواره امسال به كاربردی بودن لباس‌ها توجه ویژه كرده و در طراحی‌ها نه تنها عرف جامعه را مدنظر قرار دهند، بلكه ضمن ارائه طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، چارچوب شرع مقدس را هم رعایت كنند.

به گفته وی، جشنواره بین‌المللی زنان سرزمین من محملی است برای اثبات توان طراحان لباس‌های اسلامی داخل كشور.

مشاور استاندار تهران با بیان اینكه برگزاری مستمر جشنواره سبب افزایش خلاقیت طراحان و ارائه طرح‌های كاربردی‌تر و مورد پسند بیشتر می‌شود، یادآور شد: ما ثبت طرح‌های لباس در كتابخانه ملی را كافی نمی‌دانیم و باید ثبت حقوقی طراح‌ها مانع از كپی برداری از آنها شود.

قندفروش حجاب را یك ضرورت جهانی دانست و گفت: ما این مسئله را در جشنواره بین‌المللی سال گذشته نشان داده‌ایم  و استقبال كشورهای مختلف اسلامی در جشنواره و ارائه مدهای اسلامی نیز نشانگر این مسئله است.

منبع :همشهری آنلاین