تبیان، دستیار زندگی
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: احیای بناهای تاریخی به هویت های محلی، بومی و خرده فرهنگ ها جان دوباره می بخشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جان دوباره خرده فرهنگ ها توسط احیای بناهای تاریخی

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: احیای بناهای تاریخی به هویت های محلی، بومی و خرده فرهنگ ها جان دوباره می بخشد.

بخش گردشگری تبیان

 جان دوباره خرده فرهنگ ها توسط احیای بناهای تاریخی

به گزارش تبیان از ایرنا؛ مسعود پزشکیان اظهار کرد: در شرایطی که ما از کمبود اماکن فرهنگی و زیرساخت های گردشگری رنج می بریم، زنده کردن دوباره این بناها با سرمایه بخش خصوصی هم نیاز ما را در این دو حوزه از بین خواهد برد، هم ایجاد اشتغال می کند.

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم گردشگر خارجی را با فرهنگ های متنوع و جذاب خود آشنا کنیم، نه تنها تبلیغ فرهنگی خود را انجام داده ایم، بلکه از زاویه ای دیگر به اهالی مناطق مختلف در عمل می فهمانیم که فرهنگ شان تا چه اندازه ارزشمند و جذاب است.

پزشکیان در بخش دیگری اظهار داشت: به دلیل اتکا به نفت، در استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی ناتوان بوده ایم، از این رو بسیاری از نوسازی ها و تغییرات عمرانی بناهای میراثی ما نوعی بی هویت سازی بود.

وی همچنین گفت: احیای میراث فرهنگی و بناهای تاریخی یکی از راه های مناسبی است که سدی مقابل تهاجم فرهنگی می سازد.

پزشکیان افزود: سال هاست که طعم اتکای بی رویه به درآمدهای نفتی و کم توجهی به مزیت های سرزمینی و اقتصادی کشور را چشیده ایم و باید درس بگیریم که طوری مسیر خود را اصلاح کنیم که در آینده دیگر با بالا و پایین شدن قیمت نفت، کاسه «چه کنم، چه کنم» دست نگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر گوشه ایران، یک جاذبه و میراث ماندگار است، به طوری که شاید از این نظر حداقل در منطقه نمونه ای مشابه کشور ما وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اخیرا در تبریز مورد ارگ علیشاه را داشتیم که ساخت و ساز اطراف آن مشکل ساز شده بود. این از یک سو نشان می دهد که مدیریت ما در توسعه به یک سری اصول فرهنگی بی توجه است و از سوی دیگر اعتراض مردمی به مشکل ارگ علیشاه تبریز و یا موارد مشابه در دیگر نقاط کشور جای خوشحالی دارد.


منبع : ایرنا