تبیان، دستیار زندگی
شهری که با قرار دادن بناهای تاریخی شما را به شهر و کشورهای دیگر می برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برج پیزا و تخت جمشید در 400 کیلومتری پایتخت + تصاویر

شهری که با قرار دادن بناهای تاریخی شما را به شهر و کشورهای دیگر می‌برد.

بخش گردشگری تبیان
title

ممکن است آخر هفته دلتان بخواهد به یک جای خوش آب و هوا بروید اما ندانید که کدام انتخاب برای یک فرصت کوتاه مناسب تر است.  این بار جایی را معرفی میکنیم که در کوتاه ترین زمان از رفتن به آنجا لذت ببرید. در واقع جایی را به وصف می کشیم که با پا گذاشتن به آن نماد های چند شهر یا حتی کشور را مشاهده می کنید.
 
زمانیکه سوار ماشین و از تهران دور می‌شوید در زمان چهار ساعت به شهر ملایر می رسید؛ شهری که با ورود به آن بازارهای قدیمی به چشمانتان می‌خورد و بوی کلوچه های مخصوصش احساس ضعف و گرسنگی را برایتان به همراه می آورد. 

از طرفی دیگر زمانیکه شب فرا می‌رسد می‌توانید با رفتن به بام ملایر خنکای هوا را در این گرما احساس کنید و از سکوتش لذت ببرید. یک فضای دنج و آرام برای تمدد اعصاب که اگر نروید از دستتان رفته محسوب می شود.

فارغ از همه اینها اگر فرصت رفتن به شیراز و دیدن تخت جمشید را ندارید می توانید در این شهر آن نماد تاریخی را پیدا کنید و از نزدیک ببینید. حتی  وجود حافظیه شیراز را هم در عکس های یادگاری و خویش انداز خود می توانید داشته باشید و رویش حساب کنید.

 زمانیکه بیشتر به فضای اطرافش نگاه میکنید برج پیزا را نظاره گر می شوید؛ با این اوصاف تصور میکنید با فاصله زمانی چهار ساعت از پایتخت چه جاهای مهمی که نیامده اید. البته هنوز جای بسیاری از نمادهای تاریخی در این فضا خالی و نوید ساخته شدنشان بسیار است.

از مکان های گردشگری که بگذریم خوردنی های خوشمزه اش را نباید فراموش کرد؛ آش خیار؛ آش بادمجان؛ آش ترخینه جزء خوردنیهایی است که اگر یک بار امتحانش کنید عاشقش می شوید. از آنجاییکه در فرهنگ ایرانی سوغاتی گرفتن برای دوستان و آشنایان قدمت زیادی دارد می توانید با مراجعه به مغازه هایش شیره انگور و انواع آب نبات های رنگارنگ با طعم های مختلف را خریداری کنید.

در اطراف این شهر بیشه زارها و زمین های سرسبزی وجود دارد که ما بین شهر ملایر و همدان واقع شده است که می توانید با یک برنامه ریزی دقیق غذای خود را ببرید و ناها آن روزتان را در طبیعت بخورید.

اما اگر فرصت نکردید نگران نباشید چرا که پارک بزرگ شهر ملایر با دریاچه کوچک و ماهی های قرمزی که دارد خود جوابگوی خواسته شما است و می توانید در فرصت زمان کم به آنجا رفته و از فضای سبز و قشنگش لذت ببرید. 

با این اوصاف و با تمام صحبت‌هایی که گفته شد می‌توانید تعطیلات خود را به این شهر بروید تا نظاره گر برج پیزا و تخت جمشید در آن باشید.





منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .