تبیان، دستیار زندگی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در به روزرسانی ضوابط درجه بندی هتل های ۱ تا ۵ ستاره کشور، تلفیق نگاه جهانی و عملکرد ایرانی را در راستای افزایش کیفیت خدمات الزامی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلفیق نگاه جهانی و عملکرد ایرانی در به روزرسانی درجه‌بندی هتل‌ها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در به روزرسانی ضوابط درجه‌بندی هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره کشور، تلفیق نگاه جهانی و عملکرد ایرانی را در راستای افزایش کیفیت خدمات الزامی دانست.

بخش گردشگری تبیان
title

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد با حضور در دوازدهمین جلسه کارگروه بازنگری و تدوین ضوابط جدید درجه بندی هتل های کشور گفت: بهره مندی از نمونه های موفق بین المللی و پیوند آن به رویکرد و شرایط بومی کشور به عنوان عملکرد ایرانی می تواند به عنوان تلفیقی کاربردی در روند به روزرسانی ضوابط درجه بندی هتل ها به کار گرفته شود و در نهایت به ارائه ستاره هایی منطبق با کیفیت واقعی خدمات، منتهی شود.

وی با بیان اینکه گردشگری و هتلداری در زمره مشاغل بین‌المللی طبقه بندی می شوند؛ افزود: برای جلب رضایت گردشگران و ورود حرفه‌ای به این صنعت در بازار رقابتی موجود جهانی باید ضوابط و استانداردهای کیفیت جهانی در تدوین و بازنگری ضوابط و مقررات جاری مد نظر قرار گیرد.

معاون گردشگری با بیان اینکه در رویکرد جدید بیش از هر چیز رضایت از کیفیت خدمات اولویت می یابد؛ گفت: در بازنگری مذکور تلاش شده است سرفصل‌های مربوط به «کیفیت و راحتی تجهیزات»، «کیفیت خدمات» و «رعایت اصول توسعه پایدار و دسترسی افراد معلول وجانباز» به منظور باز تعریف بستری مطمئن برای افزایش رضایتمندی گردشگران فراهم شود.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه پیش نویس اولیه طرح بازنگری ضوابط درجه بندی هتل ها بر مبنای مطالعات میدانی و بهره مندی از نمونه های موفق بین المللی می تواند ضریب اطمینان پذیری این روند را افزایش دهد؛ بیان کرد: استفاده از گزارش مشترک نهاد نظرسنجی نروژ و سازمان جهانی جهانگردی در این زمینه و نیز ضوابط درجه بندی کشور فرانسه به عنوان مقصد اول گردشگری جهان، به واسطه تلفیق و ترکیب با نگاه بومی و عملکرد ایرانی سبب شکل گیری پیش نویس اولیه شده است که انشاالله این پیش نویس در اختیار مراجع و تشکل های تخصصی و علمی قرار گرفته و نسخه نهایی آن پس از تایید ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: نیاز است در بدنه ضوابط درجه بندی هتل ها کیفیت، جامع نگری و پاسخ گویی همه جانبه به نیازها و الزامات موجود لحاظ شود و با هماهنگی کلیه روابط و مناسبت های تاثیرگذار در این موضوع با نگاهی جامع به آینده و حال حاضر نسخه نهایی پیش نویس مورد نظر آماده شود.

این مقام مسئول همچنین با تشکر از اعضای کارگروه گفت: بی شک زحمات هر یک از اعضا در راستای اهتمام در اقدامی ملی، سبب غنای بیش از پیش  خروجی پیش نویس نسخه نهایی خواهد شد.

پس از تدوین نهایی پیش نویس در کارگروه فنی مربوطه، قرار است طی نشست هایی با گروه های مختلف هتلداری، نقطه نظرات تکمیلی نیز اخذ و در ضوابط جدید گنجانده شود.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .