تبیان، دستیار زندگی

به تنگ حمام بروید و بهاری شوید!

نامش عجیب است: تنگ حمام! طبیعتش هم به همین اندازه عجیب و غافلگیر کننده است. از یک منطقه نمونه گردشگری در کرمانشاه حرف می زنیم که می تواند سفرهای نوروزی شما را رنگ و بوی دیگری بدهد و تجربه ای تازه برای شما خلق کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 


اینجا جایی است که می توانید در آن کوهنوردی کنید، دره های سبز را ببینید و از هوای پاک و خنک کرمانشاه لبریز شوید.

تنگ حمام

 

«تنگ حمام» در شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد و یکی از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که کوهستان آن بیشتر از همه جاذبه هایش معروف است و به پاتوق کوهنوردان تبدیل شده است. با این حال تنگ حمام پوشش گیاه زیبا، باغ های میوه و چشمه های خروشانی دارد که دیدن آن می تواند حسن مطلعی برای بهار امسالتان باشد.

تنگ حمام

 

در تنگ حمام به جز کوهنوردی می توانید کایت سواری، موتورسواری کوهستان و ماهیگیری را هم تجربه کنید. تنگ حمام یک آب گرم معروف و البته یک سد بزرگ و مهم هم دارد که جلوه زیباتری به این منطقه خوش آب و هوا می دهند. برای رسیدن به سد تنگ حمام باید از یک جاده شوسه عبور کنید که با تابلوهای راهنما مشخص شده.

تنگ حمام

 

 مسیر این جاده آنقدر زیبا و چشم نواز است که شاید تصمیم بگیرید به جای رسیدن به سد، در همان حوالی اتراق کنید و از منظره سبز و کوهستانی تنگ حمام لذت ببرید.

در تنگ حمام به جز کوهنوردی می توانید کایت سواری، موتورسواری کوهستان و ماهیگیری را هم تجربه کنید

سد مخزنی تنگ حمام با حجم آب تنظیمی سالانه 43 میلیون متر مکعب از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی قائم مرکزی و ارتفاع از پی 60 متر ساخته شده است.

تنگ حمام

 


چشمه آب گرم تنگ حمام هم بین شهر سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع شده و معمولا مردم بومی از آن استفاده می کنند اما اگر بخواهید در این روزها سری به آن بزنید ممکن است با گردشگران زیادی رو به رو شوید که آمده اند تا از خواص درمانی این چشمه بهره ببرند.

 

 


 

مطالب مرتبط:
قدیمی ترین گورستان کرمانشاه
دیدنی های کرمانشاه
کرمانشاه، شهر خوراکی و فرهنگ!