تبیان، دستیار زندگی
مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری تهران برای گردشگری، عنوان کرد: بزودی تورهای موضوعی گردشگری برای گردش در تهران با عنوان اتوبوس گردشگری راه اندازی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی تورهای گردشگری موضوعی در تهران


مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری تهران برای گردشگری، عنوان کرد: بزودی تورهای موضوعی گردشگری برای گردش در تهران با عنوان اتوبوس گردشگری راه‌اندازی خواهد شد.

اتوبوس گردشگری

ابوذر حسینی در نشست خبری اتوبوس گردشگری تهران بیان کرد: شهرداری تهران در سال‌های اخیر گردشگری با رویکرد فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است و با برند «میهمان طهران» تورهای گردشگری را با هماهنگی میراث فرهنگی از سه سال پیش آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تورهای گردشگری تهران، تورهای شهری بوده‌اند، گفت: با نظر دکتر قالیباف برنامه‌ریزی‌هایی جهت برگزاری تورهای موضوعی انجام شده و به زودی شاهد تورهای طبیعت‌گردی، تاریخی و مذهبی با 16 موضوع تعریف شده خواهیم بود.

مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران هیچ‌گونه کار اجرایی برای موضوع اتوبوس گردشگری انجام نخواهد داد، گفت: این بخش تماما به بخش خصوصی واگذار شده است و شهرداری تهران تنها زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کند.حسینی ادامه داد: 20 آژانس گردشگری در این امر با شهرداری همکاری دارند.

مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قرار بود 40 دستگاه اتوبوس گردشگری متناسب با استانداردهای گردشگری جهانی وارد کشور شود، گفت: این موضوع به دلیل تاکید شهردار تهران بر ورود بخش خصوصی منتفی شد و قرار بر این شد که شهرداری تهران تنها مجوزات لازم، احداث ایستگاه‌ها و موارد دیگر را فراهم کند.

وی ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه سال آینده چهار دستگاه اتوبوس که با برداشتن سقف به اتوبوس گردشگری تبدیل شده‌اند نیز برای گردشگران آماده خواهد شد، البته این اتوبوس‌ها از نظر شهرداری کافی نیست و تنها قدمی برای شروع کار است.

حسینی در ادامه گفت: اگر اقدامات ما در حوزه اتوبوس گردشگری به خوبی پیش رود، می‌توانیم تا شش ماه آینده به استانداردهای خوبی در این حوزه برسیم.

مدیر آژانس گردشگران پارس درخصوص نحوه برگزاری تورهای اتوبوس‌های گردشگری بیان کرد: هزینه این تورها از 20 هزار تومان تا 40 هزار تومان و متناسب با مسیر و زمان تعیین شده است و از روزهای یکشنبه، تا جمعه برگزار می‌شود

مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص برگزاری تورهای گردشگری برای اقشار خاص جامعه نیز گفت: به عنوان شهرداری تهران برای این افراد برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهیم، اما اتوبوس گردشگری مربوط به بخش خصوصی است که اگر بخواهیم چنین اقدامی انجام دهیم، باید از سراهای محله برنامه‌ریزی کنیم.

امیرغلامعلی مدیر آژانس گردشگران پارس گفت: از سال 85 برای اولین بار در منطقه 20 از سال 86 در منطقه 12 که بافت تاریخی شهر تهران محسوب می‌شود، گردشگری شهری به صورت پایلوت راه‌اندازی شد و از سال 87 نیز بخش خصوصی وارد این عرصه شد.

وی با بیان اینکه سال 92 شهرداری تهران به صورت رسمی با برند میهمان تهران تورهای تهرانگردی را راه‌اندازی کرد، گفت: امروز اتوبوس‌های گردشگری با همکاری شهرداری تهران برای تامین زیرساخت‌ها برگزاری تورهای تهران‌گردی را به صورت نیم‌روزه و تمام روزه گرفته است.

مدیر آژانس گردشگران پارس درخصوص نحوه برگزاری تورهای اتوبوس‌های گردشگری بیان کرد: هزینه این تورها از 20 هزار تومان تا 40 هزار تومان و متناسب با مسیر و زمان تعیین شده است و از روزهای یکشنبه، تا جمعه برگزار می‌شود. در گام اول با دو اتوبوس این کار آغاز و در نوروز 94 با چهار اتوبوس دیگر این مجموعه به کار خود ادامه خواهد داد.

غلامعلی درخصوص گردشگران خارجی بیان کرد: معرفی تورها به دو زبان فارسی و انگلیسی است. در طول هفته نیز یک روز کامل و یک نیم روز اجرای برنامه به زبان انگلیسی و فرانسوی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد توریست‌های خارجی که به صورت انفرادی وارد کشور شده‌اند، افزایش داشته است، گفت: ما در ایران خدماتی برای این افراد نداریم ولی ازاین پس گردشگران خارجی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت پیگیر برنامه‌های ما باشند که این حتی می‌تواند برای افرادی که تمایل به زبان‌آموزی دارند نیز مفید باشد.

به گفته مدیر آژانس گردشگران پارس، اتوبوس‌های گردشگری به دلیل هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام شده است، می‌توانند از خطوط ویژه نیز استفاده کنند بنابراین با توجه به اینکه تردد در سطح شهر در روزهای کاری با ترافیک همراه است، از این مشکل مستثنی هستند.

بخش گردشگری تبیان


منبع:ایسنا