تبیان، دستیار زندگی
آخرین وضعیت سفرهای تابستانه توسط رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کلیه اعضای حاضر متشکل از 18 نهاد اجرایی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده میلیون نفرشب اقامت در عید فطر/ وضعیت سفرهای تابستانه بررسی شد

آخرین وضعیت سفرهای تابستانه توسط رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کلیه اعضای حاضر متشکل از 18 نهاد اجرایی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

بخش گردشگری تبیان
title

روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یازدهمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با هدف راهکارهای اجرائی شدن ماموریت فرهنگ سازی ستاد و بررسی آخرین وضعیت سفرهای تابستانه و ارائه راهکارهای فرابخشی جهت تقویت خدمت رسانی به هموطنان سراسر کشور در محل سازمان هواشناسی تشکیل شد ،مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: فراهم آمدن فرصت مساعد سفر در ایام عید سعید فطر نخستین انعکاس از خدمات فرابخشی اعضای ستاد در فصل تابستان بود که با توجه به توالی تعطیلات پیش رو طی روزهای آتی و نیز موج عظیم نهایی در پایان شهریورماه نیاز است همزمان با رفع نواقص و چالش های موجود با همین انگیزه و قوت به پیش برود.

وی با قابل توجه خواندن میزان استقبال مردمی از جاذبه های گردشگری استان های کشور، افزود: طبق آخرین آمار اخذ شده در تعطیلات سه روزه عید فطر بیش از ۱۰ میلیون نفر- شب اقامت و حدود همین مقدار بازدید از جاذبه های گردشگری ثبت شده است که برای فراهم آمدن چنین پیامدی تلاش بخش های اطلاع رسانی، ترافیکی، مدیریت شهری، امدادرسانی و به طور کل همه دستگاه های عضو ستاد علیرغم ازدحام و تمرکز در استان های شمالی تاثیرگذار بوده است.

رحمانی موحد ضمن استماع نقطه نظرات و چالش هایی که اعضا در این ایام با آن مواجه بودند؛ اظهار کرد: طبق جمع بندی صورت گرفته ساماندهی سفرها و تمرکززدایی سفر به مناطق مشخص در کنار کمبود امکانات و خدمات مورد نیاز همانند سرویس های بهداشتی از مهم ترین الزامات استخراج شده در سفرهای اخیر به شمار می آید که برای رفع آن علاوه بر اقدامات بنیادین همانند پیشبرد بحث ساماندهی تعطیلات در دولت و تسریع پروژه های سرمایه گذاری در تامین زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز، تصمیمات فوری همانند اصلاح مکانیزم یک طرفه کرد جاده های اصلی، تمرکز بر اطلاع رسانی و معرفی مقاصد کمتر شناخته شده مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تقویت ابعاد فرهنگی سفرهای مردمی نیز چندین طرح در دستور کار قرار گرفته است؛ اظهار کرد: مبتنی بر فعالیت کارگروه تخصصی «فرهنگ سفر» ذیل ستاد مرکزی راهکارهایی اجرایی شامل اجرای رویدادهای فرهنگی و گردشگری در استان های کشور، ساخت نرم افزارها (اپلیکیشن) ویژه تلفن های همراه هوشمند، طرح تسهیل اقامه نماز گردشگران در سفر و تجمیع سامانه های اطلاع رسانی خدمات  سفر و ساماندهی  تعطیلات با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه بررسی نحوه سفر هموطنان و چگونگی گسترش آن در همه ایام و ساعات نشان از تغییر ذائقه ها دارد؛ افزود: ما در مجموعه ستاد باید تلاش کنیم تا در روند تغییر ذائقه ها موثر عمل کنیم و منطبق بر نظرات کارشناسی سبب هدایت خواست ها بر پایه فرهنگ صحیح و شرایط مطلوب سفرشویم.

این مقام مسئول همچنین بر اهتمام بیشتر درامر اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: به اشتراک گذاشتن بسترها و فرصت های اطلاع رسانی هر یک از اعضا با یکدیگر می تواند سبب نفوذ اطلاعات مورد نیاز به جامعه و تصمیم گیری صحیح برای سفر با توجه به الزامات مورد نیاز شود و از طرفی آگاهی از خدمات و امکانات فرابخشی موجود را به دنبال داشته باشد.

همچنین در این جلسه داود پرهیزکار و رییس سازمان هواشناسی نیز ضمن معرفی کلیه بخش ها، ساختار و عملکرد این بخش بر نقش این ارگان در مدیریت و ارتقای سفرهای مردمی تاکید کرد. پس از پایان این جلسه کلیه اعضای حاضر از تاسیسات هواشناسی سازمان بازدید کردند و با نحوه جمع آوری داده ها، گزارش گیری و اطلاع رسانی عمومی در این حوزه آشنا شدند.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .