تبیان، دستیار زندگی
تصور کنید که در 200 هزار نقطه در دنیا می توانید به رایگان اقامت داشته باشید و از راهنماهای محلی رایگان، برای گردش در شهر استفاده کنید! آیا این تجربه کمی هست!؟ قطعاً خیر.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به کجا چنین ارزان؟!

تصور کنید که در 200 هزار نقطه در دنیا می توانید به رایگان اقامت داشته باشید و از راهنماهای محلی رایگان، برای گردش در شهر استفاده کنید! آیا این تجربه کمی هست!؟ قطعاً خیر.

به کوشش رحیمه زرگر - بخش گردشگری تبیان
کاناپه ارزان ،کاناپه سفر

مسافرت هیچ زمانی به اندازه این روز ها محبوبیت جهانی نداشته است. امروزه دست همه مردم یک نقشه و یک کتاب از جاذبه های مقصدی است که دوست دارند از آنجا دیدن کنند. تعطیلات هم که فرا می رسد هر کس در دنیا به فکر پیاده کردن نقشه های سفرش است. برنامه هایی که هرچه ارزان تر باشد احتمال تکرار یا افزایش سفر را بیشتر می کند.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که سودای سفر داشته و در عوض پول ندارید ما به شما سایتCouchSurfing یکی از معتبرترین و بزرگترین سایت های مربوط به یافتن اتاق های رایگان در سراسر جهان است را پیشنهاد می کنیم که با عضویت در آن می توانید افرادی را که مایل به اجاره دادن رایگان اتاق منزلشان به شما هستند را پیدا کنید.

CouchSurfing  ، که معنی کلمه به کلمه آن کاناپه گردی است یک شبکه اجتماعی است که بین مسافران و مردم محلی ارتباط برقرار می کند و از بیش از 230 کشور دنیا عضو دارد که تعداد اعضایش از دو میلیون نفر هم گذشته است

کاوچ سرفینگ  CouchSurfing نام یک شبکه اجتماعی «مهمان نوازی رایگان» است. افراد با عضو شدن در این سایت و مشخص کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده کنند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله ی تمیز و خدماتی از این دست نیستند. اگر میزبان مهمانان خود را به گردش دور شهر ببرد یا برای آن ها  صبحانه  درست کند،تنها از روی میل شخصی است و در اصل نوعی لطف کردن در حق آن هاست. میزبانان کوچ سرفینگ بیشتر از گردشگران و مهاجران سابق هستند که به برقراری ارتباط با گردشگران امروزی علاقه مند هستند.
البته در هنگام ایجاد حساب کاربری، هر کاربری باید خدماتی را نیز که می تواند به دیگر کاربران ارایه دهد ،مشخص نماید. CouchSurfing  ، که معنی کلمه به کلمه آن کاناپه گردی است یک شبکه اجتماعی است که بین مسافران و مردم محلی ارتباط برقرار می کند و از بیش از 230 کشور دنیا عضو دارد که تعداد اعضایش از دو میلیون نفر هم گذشته است. ارتباطی که باعث دوستی و تبادل فرهنگ ها و تجربه ها و قسمت کردن میهمان نوازی و آسان شدن مسافرت کردن در سراسر دنیا می شود.
در چند سال اخیر، هزاران کاربر ایرانی نیز به کمک قابلیت ها و ظرفیت هایی که در این پرتال ارائه شده است، توانسته اند محل اقامت رایگانی را از ۱ روز تا ۱ هفته در کشورهای مقصد گردشگری خود پیدا کنند و از این راه، دوستان زیادی در دنیا پیدا کنند. مهمان نوازی اینترنتی، عنوان جالبی هست که می توان به این کارآفرینی دیجیتالی خلاق دنیا اطلاق کرد. جایی که بسیاری از کاربران در صدها شهر جهان، اعلام آمادگی می کنند که حاضرند به مدت چند روز و با شرایطی خاص، میزبان شما باشند تا لحظات خوب و مفرحی را با آن ها در کشورشان در اختیار داشته باشید.

کاناپه ارزان ،کاناپه سفر


درحالی که بسیاری از رسانه ها شما را از همراهی افراد ناشناس در سفر منع می کنند، سامانه هوشمند کوچ سرفینگ می تواند برای شما اطمینان خاطر ایجاد کند.در قدم اول شما نوع میزبان خود را بر اساس جنسیت و تأهل یا تجرد انتخاب می کنید. سپس می توانید اطلاعات شخصی به اشتراک گذاشته هریک از میزبانان را بررسی کنید. نکته ای که بیش از همه به شما اطمینان خاطر می دهد، بازخورد تجربه ها و گزارش هایی است که سایر گردشگرانی که قبلاً در خانه میزبان اقامت داشته اند روی صفحه میزبان  منتشر کرده اند.  با مطالعه این بازخوردها می توانید درباره شخصیت و رفتار میزبانتان دید دقیق تری پیدا کنید.علاوه براین ها میزبان ها هم می دانند اگر گردشگران از پذیرایی آن ها رضایت نداشته باشند بازخورد مناسبی از آن ها منتشر نمی کنند و برای پذیرایی از گردشگران بعدی با مشکل مواجه خواهند شد. در پایان هم می توان گفت ۳ میلیون عضو این شبکه اجتماعی پشتوانه ای برای اعتبار و امنیت سفر از طریق کوچ سرفینگ است.
باید در نظر داشت که استقبال میزبان از شما به این معنی نیست که وی می تواند تمام وقت و محل اقامت خود را در اختیار شما قرار دهد. میزبانان بیشتر با هدف آشنایی و مصاحبت با گردشگران از آنان پذیرایی می کنند. بنابراین همزمان با آنکه سعی می کنید در برنامه های میزبان تان اختلال ایجاد نکنید کمی هم برای مصاحبت و همراهی با میزبانتان وقت بگذارید. گرفتن هدیه و دعوت متقابل از او برای سفر، می تواند خاطره شیرینی برای او به جای بگذارد.


منابع:سایت کوچ سرفینگ،جهانگشت،کجارو،فرصت امروز