تبیان، دستیار زندگی
فصل بهار، بویژه اردیبهشت که می‌رسد بسیاری از دوستداران طبیعت ایران، راهی جای جای ایران‌زمین می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیسه ای که جانتان را حفظ می کند


فصل بهار، بویژه اردیبهشت که می‌رسد بسیاری از دوستداران طبیعت ایران، راهی جای جای ایران‌زمین می‌شوند.

کیسه بقا

آب و هوای مناسب این ماه ها بعلاوه ارزانی محل های اقامت دلایلی است که آنها برای انتخاب این ماه در نظر دارند. هرچند طبیعت گردی تنها به این ماه های ابتدایی سال محدود نمی شود و زمستان و پاییز هم طبیعت رخ نمایی می کند، اما بدون شک تعداد طبیعت گردانی که بهار را برای دیدار با طبیعت ایران انتخاب می کنند، بسیار بیشتر است.

حالا چه با آب و هوای مناسبی روبه رو باشیم، چه در شرایط آب و هوایی بدی قرار داشته باشیم، آنچه مهم است داشتن ابزار مناسب طبیعت گردی است. ساده انگارانه است که فکر کنیم تنها با یک چمدان معمولی و چادر اقامتی می توان دل به دشت و بیابان زد. می توان با ابزاری مطمئن سفری بی خطر در پیش گرفت، آن هم با چمدانی که به چمدان بقا معروف شده است! چراکه ابزار آن در عین سادگی و کم حجمی بسیار کمک کننده است.

یک طبیعت گرد باید همیشه برای مقابله با شرایط سخت آماده باشد. کیسه بقا ابزاری است که افراد باید در کوتاه ترین سفرهای طبیعت گردی همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم به کمک آنها بیاید.

کیسه بقا یک کیف کمری با وزن تقریبی 500 تا 700 گرم است که طبیعت گردان علاوه بر کوله پشتی آن را با خود حمل می کنند. این کیسه یا کیف حاوی لوازمی است که در شرایط سخت شما را زنده نگه می دارد.

قطب نما، چراغ قوه و باتری اضافه، چاقو، سوزن و نخ، قیچی، کبریت و فندک (در ظرفی باشد که آب در آن نفوذ نکند) جوراب اضافه، کش، کیسه فریزر، خودکار و برگه یادداشت (برای یادداشت گذاشتن هنگامی که گم می شوید) لوازمی است که در کیسه بقا باید موجود باشد.

یک طبیعت گرد باید همیشه برای مقابله با شرایط سخت آماده باشد. کیسه بقا ابزاری است که افراد باید در کوتاه ترین سفرهای طبیعت گردی همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم به کمک آنها بیاید

علاوه بر اینها، باند، چسب زخم، الکل طبی یا صنعتی، قرص سرماخوردگی و پودر اوآراس نیز لوازم بهداشتی و دارویی موجود در کیسه بقا هستند. جیره غذایی نیز بخش دیگر کیسه بقا را تشکیل می دهد که این جیره غذایی شامل مواد غذایی شور و شیرین و مقوی مثل نخودچی، کشمش، بادام، خرما، پسته و عسل است. در کنار این جیره غذایی همراه داشتن یک قمقمه آب را فراموش نکنید.

کیسه بقا را همیشه همراه داشته باشید و سعی کنید از ابزار و لوازمی برای پرکردن آن استفاده کنید که کمترین حجم و وزن را داشته باشند. همچنین جای هر وسیله را در کیسه بقای خود به خاطر داشته باشید تا در تاریکی هم براحتی آن را پیدا کنید.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از: چمدان