تبیان، دستیار زندگی
تاخیر پرواز جزء جدا نشدنی سفرهای هوایی ایرانی ها است. بنابراین هر وقت پا به فرودگاه می گذارید باید آمادگی داشته باشید که از چند دقیقه تا چند ساعت در انتظار پرواز بمانید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرگرم شدن در سالن انتظار فرودگاه


تاخیر پرواز جزء جدا نشدنی سفرهای هوایی ایرانی ها است. بنابراین هر وقت پا به فرودگاه می گذارید باید آمادگی داشته باشید که از چند دقیقه تا چند ساعت در انتظار پرواز بمانید.

سالن انتظار فرودگاه

خیلی ها در این مواقع نمی دانند باید چه کنند و چطور وقت بگذرانند که کمتر کلافه شوند. وقت گذراندن در فروشگاه ها یا رستوران های فرودگاه بالاخره حوصله تان را سر می برد و مجبورید دوباره به صندلی انتظارتان برگردید. بنابراین شاید بد نباشد این پیشنهادها را بخوانید تا بهتر بتوانید وقت خود را در انتظار رسیدن پروازتان بگذرانید.

سفرنامه بنویسید

قبول داریم که نوشتن در یک فضای عمومی که شاید هر کسی روی دستتان سرک بکشد، کار خوشایندی نیست. اما اگر یک گوشه خلوت پیدا کردید، بنشینید و شروع به یادداشت برداشتن کنید. برنامه های سفرتان را بنویسید، احساساتتان را یادداشت کنید یا اگر اهل نوشتن هستید، یک یادداشت کوتاه یا داستان کوتاه بنویسید. اگر در حال برگشت هستید، می توانید شروع به نوشتن خاطرات سفرتان کنید و تجربیاتتان را روی کاغذ بیاورید. اگر هم در حال رفتن به سفر هستید، می توانید سفرنامه نویسی را از همان لحظه شروع کنید. لحظه های انتظار در فرودگاه!

خلوت کنید

به نمازخانه بروید و نمازهای قضایتان را بخوانید. قرآن بخوانید و به مطالعه کتب دینی بپردازید. می توانید دقایقی در این فضای دنج و آرام با خودتان و خدای خود خلوت کنید و به جای همه اوقاتی که فرصت فکر کردن به زندگی تان را نداشته اید، فکر کنید.

اگر تبلیت و لپ تاپ همراه دارید و می توانید از اینترنت وایرلس فرودگاه استفاده کنید، سری به شبکه های تلویزیونی بزنید و برنامه های آنلاین آنها را ببینید. سایت های رادیویی هم مستقیما پخش دارند. همچنین می توانید فیلم هایی را دانلود کرده و یا از سایت های پخش آنلاین فیلم ببینید

اینترنت گردی به صرف فیلم

اگر اینترنت همراه شما پهنای باند کافی دارد، یا اگر تبلیت و لپ تاپ همراه دارید و می توانید از اینترنت وایرلس فرودگاه استفاده کنید، سری به شبکه های تلویزیونی بزنید و برنامه های آنلاین آنها را ببینید. سایت های رادیویی هم مستقیما پخش دارند. همچنین می توانید فیلم هایی را دانلود کرده و یا از سایت های پخش آنلاین فیلم ببینید. حالا که در حال اینترنت گردی هستید، دستتان باز است که بازی های جدید را تجربه کنید یا سایت های خبری را بخوانید. حتی می توانید وضعیت هوای مقصد را بسنجید و مطالبی را درباره شهری که در آن بوده اید یا شهری که به آن می روید جستجو کرده و مطالعه کنید.

موهبت کتاب های صوتی و الکترونیک

اینترنت آزاد فرودگاه این شانس را به شما می دهد تا چند کتاب الکترونیک دانلود کنید و آن را روی گوشی موبایل، تبلت یا لپ تاپتان بخوانید. به جز این می توانید یک کتاب صوتی از اینترنت دانلود کنید و روی گوشی یا تبلت خود بریزید و با هدفون به آن گوش کنید.

وقت گذرانی با خانواده

در بعضی فرودگاه ها امکاناتی برای بازی کردن بچه ها فراهم شده. اگر همراه خانواده تان به سفر رفته اید، از فرصت انتظار استفاده کنید و در محوطه بازی بچه ها وقت بگذرانید. همچنین می توانید به فودکورت ها بروید و در یکی از رستوران ها بنشینید، چای و غذا بخورید و کمی وقت بگذرانید. فقط مراقب باشید در خوردن زیاده روی نکنید تا پروازتان خراب نشود!

الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


مطالب مرتبط:

سفر، منهای وقت تلف شده

هواپیما زدگی

حق و حقوق شما در سفرهای هوایی

قبل از سفر ساعت بدنتان را کوک کنید

توصیه‌های پلیس برای مسافرت با هواپیما