تبیان، دستیار زندگی
بحران روحی و معضلات اجتماعی بزرگ ترین مشکل دانش آموزان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران روحی و معضلات اجتماعی بزرگ ترین مشکل دانش آموزان است

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، قنبر علی خوش آینه روز یکشنبه در این همایش اظهار کرد: مشاوران مدارس باید برای حل این معضلات و کمک به دانش آموزان تلاش بیشتری انجام دهند.
وی تصریح کرد: ایجاد یک زندگی آرام و بدون بحران های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه های کنونی است و امیدواریم مشاوران ما در این زمینه گام های بلندی را بردارند.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: دشمنان با ایجاد شبهه در باورها و اعتقادات جوانان در فضای مجازی سعی دارند تا فرزندان ما را به چالش بکشانند.
براتعلی حاتمی افزود: مشاوران و همیاران باید هدف و عوامل شبهه افکنان را بشناسند و آن را برای دانش آموزان بازگو کنند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از شبهات در جامعه توسط برنامه های ماهواره ای طرح می شود، بیان کرد: برخی دیگر از شبهاتی که در اذهان وجود دارد، توسط پایگاه های اینترنتی پخش می شود.
وی عنوان کرد : آگاهی از دانش و استدلال کافی در مواجهه با خطرات شبهه افکنی ها بسیار مهم است و مشاوران باید در این زمینه دانش کافی را کسب کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از عوامل شهوانی نیز به عنوان خطر دیگری یاد کرد و افزود: باید با هر چیزی که باعث افسار گسیختگی نفس اماره می شود، مقابله کرد که این موضوع مهم هم بر عهده مشاوران توانای مدارس نهاده شده است.
وی گفت : ما باید به دانش آموزان یاد دهیم تا خود را آن گونه آماده کنند که همیشه در مقابل عوامل نفسانی آماده باشند.
وی از تقوا به عنوان تنها راه مقابله با نفس اماره یاد کرد و افزود : تقوا تنظیم کننده ابعاد انسانی است و مشاوران در این راستا باید باور تقوا را بین دانش آموزان زیاد کنند.
در حاشیه این نمایشگاه آثاری از صنایع دستی و سنتی شهرستان های استان به نمایش گذاشته شده بود که مورد استقبال حاضران واقع شد.
6003 /7184


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.