تبیان، دستیار زندگی
به طور معمول خانم ها یا آقایانی که در صدد جلب توجه و محبت بیشتری از سوی همسر خود هستند شروع به برانگیختن این حس با مخفیانه استفاده کردن از شبکه های مجازی می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسادت همسر خود را تحریک نکنید

به طور معمول خانم ها یا آقایانی که در صدد جلب توجه و محبت بیشتری از سوی همسر خود هستند شروع به برانگیختن این حس با مخفیانه استفاده کردن از شبکه های مجازی می کنند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
حسادت همسر

پژمان بابایی جامعه شناس با بیان اینکه بعضی از زن و شوهرها برای جلب توجه همسرشان حسادت او را برمی انگیزند، اظهار داشت: به طور معمول خانم ها یا آقایانی که در صدد جلب توجه و محبت بیشتری از سوی همسر خود هستند شروع به برانگیختن این حس با مخفیانه استفاده کردن از شبکه های مجازی می کنند.

وی در ادامه افزود: حسادت یکی از شایع ترین هیجانات انسانی است که به طور مستقیم به نوع روابط بین افراد مربوط می شود. اگر فرد بتواند رفتارهای طرف مقابل را خوب بررسی کند و طرف مقابل هم نسبت به افکار و احساس خود آگاه باشد، می توانند علل و ریشه های این عمل را پیدا کنند.

این روان شناس با اشاره به دلایلی که زن و مرد به دنبال ایجاد حسادت در همسرانشان هستند، تصریح کرد: گاهی زوجین برای اینکه همسرشان را امتحان کنند و میزان اهمیت خود را در رابطه زناشویی شان بدانند شروع به تحریک حسادت طرف مقابل می کنند و این در حالی است که از عواقب خطرناکی که می تواند رابطه شان را دگرگون کند، غافلند.
بابایی در ادامه بیان کرد: امنیت عاطفی، کنترل زیاد همسر، تنبیه وی، گرفتن آرامشی که تصور می کنند باید در زندگی داشته باشند و ندارند از جمله دلایل دیگری است که این افراد برای انجام چنین کارهایی دارند.

وی تأکید کرد: حسادت مانند هر احساس منفی دیگری، انرژی ای از خود ساطع می کند که دیگران نسبت به آن بی تفاوت نمی مانند و فرد را به صورت یک شخص عقده ای و بدبین می بینند و حتی ممکن است اگر ادامه پیدا کند سرآغازی برای اختلافات زناشویی شود. همچنین هر فردی ممکن است ناخواسته حس حسادت همسرش را برانگیزد و برای جلوگیری از این امر باید نسبت به خلقیات خویش خودآگاهی داشته باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.