تبیان، دستیار زندگی
شاید شما هم از آن دسته از زنانی هستید که می گویید، مگر مرد خوب پیدا می شود؟ البته همه انسانها روی زمین بد وخوب دارند وگاهی بعضی رفتارها علی الخصوص در زندگی مشترک آزار دهنده است. در این میان ممکن است، رفتارهای مرد زندگی تان، دید شما را نسبت به جامعه مردان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردی که شما را دور نمی زند


شاید شما هم از آن دسته از زنانی هستید که می گویید، مگر مرد خوب پیدا می شود؟ البته همه انسانها روی زمین بد و خوب دارند وگاهی بعضی رفتارها علی الخصوص در زندگی مشترک آزار دهنده است. در این میان ممکن است، رفتارهای مرد زندگی تان، دید شما را نسبت به جامعه مردان منفی کرده و کار به جایی رسیده که حتی حاضر نیستید، دخترتان ازدواج کند. با شناخت نشانه های مردان خوب اگر مرد هستید، رفتارهایتان را بهتر کنید و اگر زن هستید این مردان را به همسری انتخاب کنید.


زن و شوهر، زن و مرد،ازدواج

گذشت شما را می بیند
مرد واقعی زندگی شما اگر اهل سازش باشد، به خاطر منافع مشترك‌تان كوتاه می‌آید. او گذشت‌های شما را می‌بیند و برای كم كردن فشار روی شما گاهی از خواسته‌هایش می‌گذرد. به احساسات و نگرانی‌های شما گوش می‌كند و بدون نصیحت كردن یا رنجیدن، برای درك كردن‌شان تلاش می‌كند. شما را همان‌طور كه هستید دوست دارد و با دیگران مقایسه‌تان نمی‌كند. برای نظر‌های شما ارزش قائل است؛ قبل از هر تصمیم اساسی‌، نظر شما را می‌پرسد و با تك‌روی سعی نمی‌كند حرف خودش را به كرسی بنشاند.


خط قرمزها را می شناسد
در هر ارتباطی خط قرمز‌هایی هست كه شكسته شدن‌شان همه چیز را به هم می‌ریزد و البته محدودیت‌های همه ارتباط‌ها مثل هم نیستند. وقتی هم كه پای زندگی مشترك به میان بیاید، خط قرمز‌ها پیچیده‌تر و گاهی هم غیرقابل عبورتر می‌شوند و به همین دلیل یكی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی كه به شما می‌گوید یك مرد، همسر ایده‌آل شماست، احترام به همین خط قرمز‌هاست. بعضی از خط قرمز‌ها در همه ارتباط‌ها مثل هم هستند و بعضی‌های دیگر هم تنها در مورد زندگی مشترك شما صادق هستند.

یک شوهر خوب هیچ‌ وقت شما را ناامید نمی‌ کند. یک مرد خوب همیشه در تلاش است تا به اطرافیانش کمک کرده و از آنها حمایت کرده و هیچ‌گاه آنها را تحقیر نکند

خودتان را فراموش نمی کنید
باید بدانید در یك رابطه ایده‌آل و در مقابل مردی كه مرد زندگی‌تان است، شما هیچ نیازی به پنهان كردن خود واقعی‌تان نخواهید داشت. می‌دانید او شما را همان‌طور كه هستید دوست دارد و حتی اگر هزار زن قدرتمند‌تر و داناتر از شما مقابلش ظاهر شوند، ‌باز هم شما را انتخاب می‌كند.این حس به شما اعتماد به نفس می‌دهد و نمی‌گذارد كه با حسادت، ترس‌ها و بی‌اعتمادی‌های بی‌مورد یا احساس ناامنی، زندگی مشترك‌تان را خراب كنید.

عیب جویی نمی کند
یک شوهر خوب هیچ‌ وقت از شما عیب‌ جویی نمی‌ کند،او هیچ‌ وقت ذوق شما را کور نمی کند؛ طوری که باعث تحقیر شما شده یا مجبورتان کند نسبت به خودتان احساس بدی کنید.

حریم شما را می شناسد
یک شوهر خوب هیچ‌ وقت به حریم شما تجاوز نمی‌ کند، در یک رابطه‌ سالم اصلا نیازی نیست که متن‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌های فیسبوک، و کلا هر چیزی را پنهان کنید. اما این بدان معنا نیست که شریک‌تان حق دارد آنها را وارسی کند.

یک شوهر خوب هیچ‌وقت به شما بی‌ احترامی نمی‌ کند. یک مرد خوب به تمام اطرافیان خود احترام می‌گذارد. او چیزی را به رخ کسی نمی‌کشد و یا کسی را تخریب نمی‌کند

ناامید نمی کند
یک شوهر خوب هیچ‌ وقت شما را ناامید نمی‌ کند. او همیشه در تلاش است تا به اطرافیانش کمک کرده و از آنها حمایت کرده و هیچ‌گاه آنها را تحقیر نکند.


تعهدش را زیر پا نمی گذارد
یک شوهر خوب هیچ‌ وقت شما را دور نمی‌ زند چرا که دور زدن یعنی یک‌طرفه حرف را پیش بردن و زیر پا گذاشتن تعهدات و قول و قرار در راستای عشق به طرف مقابل.

کسی را تخریب نمی کند
یک شوهر خوب هیچ‌وقت به شما بی‌ احترامی نمی‌ کند. او به تمام اطرافیان خود احترام می‌گذارد. مرد خوب چیزی را به رخ کسی نمی‌کشد و یا کسی را تخریب نمی‌کند.

سوء استفاده نمی کند
 یک شوهر خوب هرگز از شما سوء‌استفاده نمی‌ کند.او این مسئله را می‌داند که اعتماد و ارزش او نشأت گرفته از درون او است و هیچ‌گاه نشان‌دهنده‌ی آن نیست که بخواهد تلاش کند تا از بالا به دیگران نگاه کند.

با مرد خوب، احساس تنهایی نمی کنید
ودر آخر اینکه، یک شوهر خوب هیچ‌ وقت کاری نمی‌ کند که در رابطه احساس تنهایی کنید. رابطه یک نوع مشارکت است. مثل یک تیم. یک خیابان دوطرفه. باید طوری باشد که پیش‌برنده باشد نه کاهنده. اگر با مردی هستید که در زندگی و عشق بسیار خودپسند است یا برای شما و رابطه تلاشی نمی‌کند، باید درباره رابطه تجدید‌نظر کنید.

 فرآوری : ه.منفرد

بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع:
جام جم، برترین ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.