تبیان، دستیار زندگی
می شود والیبال را به خانه مان بیاوریم و از قواعد این بازی برای بهتر شدن رابطه مان استفاده کنیم ، کار چندان سختی نیست ، تا پایان مطلب با ما همراه باشید .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لذت های هم تیمی در زندگی مشترک

زندگی مشترک یک زمین بازی است

می شود والیبال را به خانه مان بیاوریم و از قواعد این بازی برای بهتر شدن رابطه مان استفاده کنیم ، کار چندان سختی نیست ، تا پایان مطلب با ما همراه باشید .

فرآوری: نداداودی -بخش خانواده ایرانی تبیان
عشق

وقتی وارد زمین زندگی مشترک می شوید ، باید تمام تلاش تان را بکنید تا یک بازی کامل را ارائه دهید. یک بازی موفق و جوانمردانه . همیشه نمی شود انتظار برد را داشت ، زندگی مشترک مثل بازی والیبال گاهی برد دارد ، گاهی باخت ، گاهی صعود دارد و گاهی حذف اما چیزی که مهم است و حس خوب موفقیت و آرامش و افتخار را ایجاد می کند ، بازی با تمام قوا و توان است.

لذت های یک تیم بودن

روزی که به همسرتان «بله» می گویید و در میان شادی و مبارک باد اطرافیان به زیر یک سقف می روید، چیزی که باید بنویسید و در جایی مقابل چشم تان بزنید تا هر روز چند بار آنرا بخوانید و فراموش تان نشود این است که شما دو نفر یک تیم هستید. اگر باور داشته باشید و قواعد یک بازی تیمی را رعایت کنید بسیاری از مشکلاتی که بین همسران وجود دارد ، در خانه ی شما سر و کله اش پیدا نخواهد شد.
اما برای اینکه بتوانید مانند یک تیم هماهنگ عمل کنید نیاز دارید تا یکدیگر را بشناسید و ویژگی های کار تیمی را هم بدانید. اولین و مهم ترین ویژگی کار تیمی این است که بجای گفتن « من» بگویید « ما» و به این «ما» بودن اعتقاد داشته باشید. حتی در کارهای مربوط به خانه هم این تیم بودن را حفظ کنید. برای اغلب زوج ها کار تیمی از کار تنهایی لذت بخش تر است. دلیلش هم این است که وقتی دو نفر با هم مشغول انجام کاری می شوند، در کنار کار کردن با هم صحبت کرده اند این طوری زمان برای شان زودتر می گذرد. این کار تیمی کردن فقط محدود به زوج ها هم نمی شود.


زمانی که لازم است بچه ها هم بخشی از وظایف را به عهده بگیرند این کار تیمی حسابی جواب می دهید. مثلا به جای این که به بچه تان بگویید برو اتاقت را تمیز کن، می توانید بگویید بیا با هم برویم و اتاقت را تمیز کنیم. یا وقتی قرار است خانه تکانی کنید، کارهای تان را دسته بندی کنید و هر بخش را با هم انجام بدهید.در هر صورت شما یک تیم هستید که برای صعود به باهم بودن و باهم هماهنگ عمل کردن نیاز دارید.
یکی دیگر از ویژگی های کار تیمی رفتار همراه با انعطاف پذیری است. در زندگی مشترک بارها پیش می آید که بین زوجین اختلافاتی مطرح می شود. افرادی که در دو خانواده مختلف رشد کرده اند با هم متفاوتند و این تفاوت می تواند منشا اختلاف باشد. در مواجهه با تفاوتها ممکن است افراد منفعلانه برخورد کرده و تسلیم محض شوند. این سبک برخورد در درازمدت مشکلاتی را برای هر دوطرف به وجود می آورد. این روش برخورد با روش انعطاف پذیر تفاوت دارد.


در انعطاف پذیری فرد  خم می شود تا تنشها برطرف شود و دوباره به حالت اول بر می گردد. به عبارتی فرد می تواند خود را با محیط هوشمندانه سازگار کند اما این سازگاری به معنای تسلیم ذلت بار نیست بلکه نوعی تاب آوری در شرایط دشوار است که او را برای مواجهه با مسائل آماده تر می کند.
در ارتباط منفعلانه فرد آن قدر خم می شود که بشکند. شرایط را تحمل می کند و رنج می برد اما در تاب آوری، می تواند این شرایط را بپذیرد و برای تغییر آن تلاش کند. به عبارتی فرد با سازگاری با محیط قدرت خود را حفظ کرده و به تدریج می تواند به سمت شرایط مطلوب خود حرکت کند.
شما در یک تیم قوی، رفتار منفعلانه نمی بینید اما تاب اوری و تحمل خطاهای دیگران زیاد به چشم می خورد. بین همسران موفق هم چنین است.

حتی در کارهای مربوط به خانه هم این تیم بودن را حفظ کنید. برای اغلب زوج ها کار تیمی از کار تنهایی لذت بخش تر است

سرویس هایی که به اوت می رود

همیشه می گویند دیکته ی ننوشته ، دیکته ای بی غلط است پس اگر مداد را برداشتی و متنی نوشتی ممکن است در آن غلط هم داشته باشی. کمال گرایی و توقع یک بازی بدون خطا و آرمانی تنها نتیجه ای که می دهد ، عکس العمل های شدید در هنگام بروز خطا از خود یا دیگر هم تیمی هاست که باعث تضعیف روحیه و عملکرد نامناسب خواهد بود.تصور کنید تیم والیبال در حال بازی است و یکی از افراد سرویسش به اوت می رود و یا توپ را به تور می زند در این هنگام دو عکس العمل در هم تیمی های او می تواند رخ دهد.

در نوع اول می توانند عصبانی شوند ، با حرکات چشم و ابرو و حرف های شان او را تحقیر کنند و مقابل چشم همه نشان دهند که از خطای او ناراحتند و قابل بخشش نیست .در نوع دوم می توانند نوعی رفتار کنند که این خطا عادی بوده و اشکالی ندارد و باهم جبرانش می کنند. این دو رفتار متفاوت دو نتیجه ی کاملا متفاوت به همراه خواهد داشت مخصوصا اینکه دیگران و دوربین ها شاهد عمل و عکس العمل آنها هستند و همین تعملات یک کار را قوی و یا ضعیف نشان خواهد داد.


در زندگی زناشویی  از همان روز اول باهم بودن ،مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و هر کدام از همسران ممکن است خطایی کنند و یا باعث شوند آسیبی به خانواده وارد شود مثلا شوهر ور شکست شود یا زن نتواند صاحب فرزند گردد ، در چنین شرایطی کدام برخورد تیمی مناسب تر است . اینکه او را بخاطر خطا یا ناتوانی اش سرزش کنند و در مقابل دیگران تحقیرش کرده و اشتباه و مشکلش را به رویش بیاورند یا اینکه کاستی ها را قبول کرده و این را هم جزیی از زندگی بدانند و در پی جبران آن و یا پیدا کردن راه حلی دیگر بر بیایند و پشت هم تیمی و همسر را خالی نکرده و از او حمایت کنند؟ نگاهی به زندگی اطرافیان تان بیاندازید ، همسرانی که جا خالی می دهند و کاستی های هم را جبران نمی کنند خیلی زود به نقطه ی آخر می رسند که اگر به طلاق منتهی نشود هم یک زندگی خوابگاهی بدون علاقه را به همراه خواهد داشت.

قواعد یک بازی تیمی را رعایت کنید بسیاری از مشکلاتی که بین همسران وجود دارد ، در خانه ی شما سر و کله اش پیدا نخواهد شد

پاس کاری را فراموش نکنید

تیمی را تصور کنید که هر کدام از افراد به محض آنکه توپ به دستشان رسید به فکر این باشند که ضربه ی نهایی را به حریف وارد کنند و باعث شوند تا امتیاز کسب شده به نام آنها ثبت شود. در چنین شرایطی بجای موفقیت یک بازی بی نظم و ضعیف ارائه می شود که اعضای هم گروه بجای آنکه به دنبال بالا بردن تیم شان باشند ، می خواهند نام خود را مطرح کنند و نتیجه اش شکست تیم و در نهایت خود آنهاست.
این موضوع اهمیت زیادی دارد که در زندگی زناشویی به میزان لازم به یکدیگر پاس بدهید تا با هماهنگی و استفاده از توانایی های هر دو نفر ، و بعد از تولد فرزندان حتی استفاده از توانایی های آنها ، خانواده تان را قدرتمند تر کنید.
این پاس دادن به معنی سلب مسئولیت  از خود و انداختن تمام بارها به دوش یک نفر نیست بلکه هماهنگ عمل کردن و لذت باهم تلاش کردن است که نتیجه اش علاوه بر موفقیت در کارها ، نزدیک تر شدن به هم و گرم تر شدن محیط خانه خواهد بود.
برای داشتن یک خانواده ی موفق از هر چیزی می توان الهام گرفت تا بهتر عمل کرد و عشق را در خانه تثبیت کرد.آرزوی ما خوشبختی شماست...


منبع: همشهری دو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.