تبیان، دستیار زندگی
زندگی مشترک یک بازی نیست که بتوان ان را بر پایه حدس و گمان پیش برد بلکه زن و مرد باید بیاموزند که دلخوری ها و مشکلات را با هم در میان گذاشته و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشبخت‏ها معجزه نمی‏کنند

زندگی مشترک، راه و رسم دارد

قلب

رمز داشتن روابط موفق در زندگی مشترک، برخورد درست با اختلاف نظرهاست. انسان موجودی نیازمند عشق و محبت و همچنین دوست داشتن و دوست داشته شدن است و با رعایت بعضی مسائل می‏توان این نیازها را به طور کامل رفع کرد و از رابطه‏ای موفق در زندگی مشترک بهره‏مند شد.

در انتخاب دقیق باشید

همه ما بنابر دلایل زیادی مورد توجه دیگران هستیم و لازم است همان گونه که در ارزیابی دوستان خود به شخصیت، خصوصیات، ارزش‏ها و متانت و ارتباط بین حرف و عمل و روابط آنها با دیگران توجه می‏کنیم، همین نکات را در انتخاب همسر هم در نظر داشته باشیم.

مسایل را به موقع حل کنید

هیچ وقت نگذارید وجودتان از خشم انباشته شود. هر مشکلی که در روابط زناشویی به‏وجود بیاید، به احساسات دو طرف آسیب می‏رساند یا حداقل زن و شوهر را رو در روی هم قرار می‏دهد و در نتیجه آنها را از هم دور، یا حتی با همدیگر دشمن می‏کند. بنابراین نبایداجازه داد مسائل کهنه شود و لازم است زن و شوهر هر مساله‏ای را در زمان وقوع آن حل کنند و کنار بگذارند.

رمز داشتن روابط موفق در زندگی مشترک، درست برخورد کردن با اختلاف نظرها یا به عبارتی مدیریت درست اختلاف ‏نظر‏ها است

تفاوت نگرش را کنترل کنید

رمز داشتن روابط موفق در زندگی مشترک، درست برخورد کردن با اختلاف نظرها یا به عبارتی مدیریت درست اختلاف ‏نظر‏ها است. در زمان بروز اختلاف، کلمات و عبارات ناشایست به کار نبرید و تا جایی که ممکن است بر احساسات منفی خود تسلط داشته باشید. بروز چنین احساساتی، در مواقعی که در کشمکش هستید، تقریباً اجتناب‏ناپذیر است. فراموش نکنید به جای حدس و گمان، با همسرتان گفتگو، و موضوع مورد اختلاف را بررسی کنید.

خواسته‏ها را واضح مطرح کنید
ساحل

زندگی مشترک یک بازی نیست که بتوان آن را بر پایه حدس و گمان پیش برد، بلکه زن و مرد باید خواسته‏های خود را به‏طور واضح بیان کنند و از بیان آنها بیم نداشته باشند. زیرا نتیجه پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر روی خواسته‏ها، ناامید شدن از رسیدن به خواسته‏ها و خشمگین شدن از همسری است که از برآوردن انتظارات ناگفته آنان کوتاهی کرده است. ایجاد روابط صمیمی با همسر و صداقت در گفتار یکی از مهم‏ ترین نکاتی است که اگر رعایت شود، مشکلات زندگی مشترک به حداقل می‏رسد.

برای حفظ روابط تلاش کنید

یکدلی و یکرنگی هیچ وقت به سادگی به دست نمی‏آید، اما نبود آن موجب می‏شود انسان‏ها از هم دور شوند و این امر، به روابط‏شان آسیب برساند. داشتن روابط خوب، مستلزم سال‏ها توجه مستمر و تا حدودی مشکل است. این کار به صداقت و راستی و صراحت در گفتار و در میان گذاشتن نگرانی‏ها و دلتنگی‏ها و همین طور امید و آرزوها نیاز دارد.

نظر همسرتان را جویا شوید

آدم‏ها درباره روابط‏شان با دیگران، نظراتی متفاوت و گاه متضاد دارند. افرادی که در روابطشان صداقت نداشته باشند، اگر در معرض روابطی سالم قرار بگیرند، راستی و عدم صداقت آنها لطمه شدیدی به رابطه‏ها می‏زند. بنابراین، لازم است زن و شوهر در مورد انتخاب دوستان جدید یا معاشرت با دوستان قدیمی، حتماً نظر همسرشان را جویا شده و به نقطه‏ نظرهای وی عمل کنند.

زندگی مشترک یک بازی نیست که بتوان آن را بر پایه حدس و گمان پیش برد، بلکه زن و مرد باید خواسته‏های خود را به‏طور واضح بیان کنند و از بیان آنها بیم نداشته باشند

سالم و با نشاط باشید

به خودتان بقبولانید که زندگی تمام آدم‏ها فراز و نشیبهای خاص خودشان را دارد و همیشه حوادث زندگی بر وفق مراد ما اتفاق نمی‏افتد. اما در کنار آن می‏توان با همکاری و همفکری و داشتن روحیه با نشاط و جسم سالم روابط زناشویی را حتی در زمان تغییر شرایط زندگی محکم و پایدار نگه داشت.

عشق را مطلق تصور نکنید

عشق جنس یا کالا نیست که بتوان آن را مطلق تصور کرد، بلکه احساسی است با فراز و نشیب‏های متعددی که بستگی به برخورد ما با آن دارد.

به آینده‏تان فکر کنید

ازدواج توافقی است برای گذران آینده با هم. همیشه خواسته‏هایتان را با همدیگر در میان بگذارید و همین طور از برنامه‏ها و آرزوهایتان حرف بزنید تا اطمینان پیدا کنید هر دو نفر شما در طول مسیر با هم هستید.

منبع: ماهنامه خانواده

تنظیم برای تبیان- مریم عطاریان

مقالات مرتبط

عشق معجزه می کند

نقش یک همدم عاشق

عاشقی با دلی پر از صداقت

کاربران محترم می توانند مطالب خود در این زمینه را در بخش انجمن های تخصصی تبیان قرار دهند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.