تبیان، دستیار زندگی
کاهش میزان طلاق باید در دستور کار جدی همه فعالان مرتبط قرار گیرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش میزان طلاق باید در دستور کار جدی همه فعالان مرتبط قرار گیرد

www.irna.ir

علیرضا رادفر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی که به موضوع طلاق اختصاص داشت، گفت: همه دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد مرتبط باید در راستای کاهش میزان طلاق وارد عمل شوند و برنامه های موثر تدوین و اجرا کنند.
به نقل از تبیان به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی اضافه کرد: وظیفه دستگاه های دولتی بسترسازی برای مطالعه، پژوهش و بررسی ابعاد مختلف موضوع طلاق و نتایج آن است.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد نیز می توانند نقش موثری در این خصوص ایفا کرده و با بررسی ابعاد مختلف این موضوع، راهکارهای کاهش طلاق رسمی و عاطفی بین زوحین را مورد کنکاش قرار داده و اعمال کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موضوع طلاق در جامعه ما به حد نامناسبی رسیده است، ادامه داد: البته باید از ارائه آمارهای غیرواقع و بدون سند در این خصوص اجتناب کنیم.
رادفر گفت: سنت های خوبی در کشورمان در خصوص بهره گیری از عقلا و ریش سفیدان خانواده های درگیر در راستای جلوگیری از طلاق زوجین وجود داشت که این امر باید احیا شود.
محمد جوان مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه آمار طلاق در استان اظهار کرد: در حال حاضر نسبت وقوع طلاق به ازدواج در استان یک مورد به 5.3 مورد است که نسبت به شش سال گذشته با شیب تندی افزایش یافته است.
اعضای حاضر نیز در خصوص راهکارهای کاهش میزان طلاق و ارزیابی مناسب از این موضوع پیشنهادهای خود را ارائه کردند.
سالانه بیش از شش هزار مورد طلاق در آذربایجان غربی به ثبت می رسد.
2093


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.