تبیان، دستیار زندگی
لزوم نهادینه شدن مهارت زندگی باکیفیت در جامعه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم نهادینه شدن مهارت زندگی باکیفیت در جامعه

www.irna.ir

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد و والدین آگاه و فرزندان سالم در رشت افزود: خانواده مهمترین عامل در دستیابی به زندگی با کیفیت است و کانون خانواده هرچقدر گرم تر باشد، بهتر می تواند در فرایند مهارت آموزی به اعضای آن اثر بخش باشد.
وی اضافه کرد: امروز مهمترین دغدغه های اجتماعی تولید شده در جامعه بر اثر غفلت های خانواده است و باید تلاش کنیم تا در فرایند آموزش های اجتماعی خانواده ها نقش پررنگ تری داشته باشند.
به گفته رنجکش، یک خانواده با نشاط داشتن، نیازمند مهارت است و در این مهارت آموزی همه اجزاء آن بویژه والدین نقش دارند و باید تلاش کنند تا با آموزش های صحیح، فرزندان را برای حضور در اجتماع و روبرو شدن با پدیده های مختلف اجتماعی آماده کنند.
وی اظهار داشت: محور قرار گرفتن دغدغه های اقتصادی برای خانواده ها و متمرکز شدن بر روی رفع نگرانی ها و نیازهای اقتصادی فرزندان، شاید خود چالشی جدی در این زمینه باشد زیرا همه چیز اقتصاد نیست و ما حتی در خانواده هایی که دارای وضعیت خوب اقتصادی هستند، شاهد مشکلاتی جدی هستیم که این مسئله، بر می گردد به نوع آموزه ها در زندگی آنان که از خانواده شروع می شود .
وی ضمن تشکر از احساس مسئولیت فعالان اجتماعی در این خصوص یادآور شد: اگر دغدغه های ما عمومی نشود و همه در رفع این دغدغه ما همکاری نکنند، نمی توانیم به جامعه سالم پایدار دست یابیم.
رنجکش افزود: تمام اقشار جامعه برای برون رفت از چالش های اجتماعی باید همگام شوند و ما نیازمند یک حرکت ملی برای پشت سر هم گذاشتن مشکلات اجتماعی در کشور داریم و در این راه شبکه های اجتماعی و فعالان این حوزه می توانند نقش موثری داشته باشد.
وی یادآور شد: والدین آگاه می توانند فرزندان سالم به جامعه تحویل دهند و این زمانی اتفاق می افتد که مهارت تحویل فرزند سالم و سالم زیستن در جامعه را داشته باشید.
همایش پیشگیری از اعتیاد والدین آگاه فرزندان سالم از سوی سازمان های مردم نهاد در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.