تبیان، دستیار زندگی
نام عید و بهار، برای خانم های خانه معمولا پدیده خانه تکانی را القا می کند که البته خالی از استرس هم نیست، اما اتفاق مهم دیگری هم می تواند بیفتد که قطعا ارزش آن کمتر از خانه تکانی نوروزی نیست و هیچ استرسی هم ندارد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی تکانی با خانم بهار!

نام عید و بهار، برای خانم های خانه معمولا پدیده خانه تکانی را القا می کند که البته خالی از استرس هم نیست، اما اتفاق مهم دیگری هم می تواند بیفتد که قطعا ارزش آن کمتر از خانه تکانی نوروزی نیست و هیچ استرسی هم ندارد؛ "زندگی" تان را هم بتکانید تا هم خانه تکانی تان کامل شود و هم تازه گی، تمیزی و شادابی را "واقعا" احساس کنید.

هدی بانکی- بخش خانواده ایرانی تبیان
نوروز

بهار نزدیک است! و من خوشحالم که بعد از زمستان هوای مطلوب تر و گرم تری را احساس خواهم کرد. و مطمئنم که خیلی از ما رخوت بهاری را تجربه خواهیم کرد. برای این که از این فصل زیبا بیشترین بهره را ببریم، در اینجا هفت نکته را می آوریم که به شما کمک می کند بخش هایی از زندگی تان را در بهار تازه و تمیز کنید.

متناسب سن وسال تان خانه را از چیزهایی که لازم ندارید خالی کنید

چیزهایی که دیگر به دردتان نمی خورد و نیازی به آنها ندارید نگه ندارید. مثلا اگر شما 45 سال دارید، یعنی می توانید 45 چیز در محیط خانه تان پیدا کنید که می توانید از شرشان خلاص شوید! اگر  فرزندانی در خانه دارید می توانید آنها را هم به کار بگیرید!

کیف تان را بتکانید

بهار، فصل تازه گی است. چیزی را که در ذهن دارید و تا به حال اجرایش نکرده اید پیاده کنید. شاید این برنامه جدید، یک کلاس ورزشی جدید باشد یا رفتن به رستورانی که تا به حال نرفته اید اما همیشه گوشه ذهن تان بوده است

می توانید کیف جدیدی داشته باشید ولی منظور این است که جوری کیف تان را از چیزهای غیرضروری خالی کنید که گویی تازه آن را خریده اید. ما زن ها عادت داریم چیزهای زیادی داخل کیف مان با خود حمل کنیم!

اهداف تان را هم تازه کنید و صفایی بدهید!

در ابتدای سال، اهداف تان چه بود؟ بررسی کنید و ببینید کدام شان را لازم است ادامه دهید و باز هم مدنظرتان باشد و کدام شان باید با توجه به موقعیت فعلی تان پس از گذشت یک سال تازه و اصلاح شوند. کدام شان برای تان مهم و ضروری اند؟

روابط تان را زنده کنید

اگر در رابطه ای دچار مشکل و کدورتی هستید حالا وقت آن است که به آن رسیدگی و برطرفش کنید. کار جدیدی در این رابطه انجام دهید، مکالمه و بحثی را که همیشه از آن طفره رفته اید انجام دهید؛ عذر خواهی ، بخشش،... هرکاری لازم است انجام دهید، یا هرچیزی که در این رابطه برای تان مانع تراشی کرده و سالم و صادقانه بودنش را دشوار نموده بررسی کنید، حلش کنید و از نو شروع کنید!

برای فرایند طبیعی پاکسازی بدن تان در بهار، اهمیت و احترام قائل شوید

آیا می دانید بدن شما در فصل بهار، فرایندی طبیعی برای سم زدایی خودش را در پیش می گیرد؟ با بیرون رفتن، ورزش کردن، و تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی تازه، سالم و سبزیجات فراوان و نوشیدن آب کافی، از این فرایند طبیعی بدن تان حمایت کنید.

تفریح جدیدی برای خودتان خلق کنید

چیزهایی که دیگر به دردتان نمی خورد و نیازی به آنها ندارید نگه ندارید. مثلا اگر شما 45 سال دارید، یعنی می توانید 45 چیز در محیط خانه تان پیدا کنید که می توانید از شرشان خلاص شوید!

بهار، فصل تازه گی است. چیزی را که در ذهن دارید و تا به حال اجرایش نکرده اید پیاده کنید. شاید این برنامه جدید، یک کلاس ورزشی جدید باشد یا رفتن به رستورانی که تا به حال نرفته اید اما همیشه گوشه ذهن تان بوده است. فقط تفریح کنید و در این فصل هیجان را به زندگی تان بیاورید!

از تمام رنگ ها در پوشش تان استفاده کنید

انتخاب رنگ لباس ها بر اساس طبیعت خودتان و طبیعت بیرون، تفاوت زیادی در زندگی تان ایجاد می کند. از تمام طیف رنگ ها استفاده کنید و به یک سری رنگ های همیشگی و تکراری نچسبید!


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.