تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از انسان ها فکر می کنند رابطه با خدا با سایر روابط فرق دارد. آنها هیچ وقتی را برای ارتباط دوستانه و خارج از برنامه با خدا صرف نمی کنند؛ درواقع فقط بعنوان یک وظیفه به این رابطه نگاه می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا خواسته های من برآورده نمی شود؟

نکاتی که لازم است درباره رابطه با خدا، برآورده کننده حاجات باید بدانید

بسیاری از انسان ها فکر می کنند رابطه با خدا با سایر روابط فرق دارد. آنها هیچ وقتی را برای ارتباط دوستانه و خارج از برنامه با خدا صرف نمی کنند؛ در واقع فقط بعنوان یک وظیفه به این رابطه نگاه می کنند. آنها وظایف دینی را انجام می دهند و با این حال احساس فاصله می کنند. آیا شما هم هرگز چنین تجربه ای داشته اید؟

الهام فخرایی-بخش خانواده ایرانی تبیان
قاصدک

آیا تصور می کنید رابطه ی شما و خدا محدود به انجام وظایف دینی است؟ آیا شما در کنار خواسته ها، نیازها، شکایت ها و دل نگرانی هایتان، از شادی هایتان هم با خدا حرف می زنید؟ آیا شما اصلا با خدا حرف می زنید یا اینکه آیا این رابطه محدود به زمان و مکان خاصی می شود و در سایر اوقات وجود او را بعنوان یک طرف ارتباطی فراموش می کنید؟

مشتاق باش

فراموش نکنید این شما هستید که در هر شرایطی توان بهبود بخشیدن و نابود کردن زندگی خود را دارید؛ نقش خودتان را باور کنید و دست از نق زدن و منفعل بودن بردارید

اگر این ارتباط واقعا برای شما مهم است و جای خالی آن را در زندگیتان حس می کنید، علاوه بر وظایف  دینی، هر روز زمان کوتاهی را به میل خود به این ارتباط اختصاص دهید؛ اوقاتی که مثل یک دوست با او صحبت کنید؛ به این ترتیب خیلی چیزها می تواند بهانه ای باشد که شما با خداوند و نیروی متعالی جهان رابطه برقرار کنید؛ یک رابطه ی واقعی که به شما آرامش دهد و انگیزه تان را برای بهتر زیستن مضاعف کند.

از زندگی لذت ببر و نقش خودت را باور کن

همه ی آدم ها روزهای خوب و بد زیادی را در زندگی تجربه می کنند؛ بعضی از این اتفاقات خارج از کنترل ما هست و برخی نه؛ بعضی مرتب در حال نق زدن و گلایه کردن هستند؛ اینکه چطور با این اوضاع و احوال می توان شاد بود؟ بعضی افراد فکر می کنند خدا می خواهد آنها در بدبختی و غم و ناراحتی به سر ببرد، برخی هم فکر می کنند خدا به این ترتیب خواسته از آنها انتقام بگیرد یا آنها را به خاطر گناهانشان مجازات کند؛ اما به خاطر داشته باشید خداوند بیش از هر چیز می خواهد شما احساس رضایت را در زندگی تان تجربه کنید. مطمئن باشید او ضعف ها و قوت های شما را می شناسد و نمی خواهد شما را آزار دهد. آنچه گناه تلقی می شود در واقع محدود ساختن خودتان هست. شما ظرفیت هایی دارید که نسبت به آنها بی اعتنا هستید و به جای کاربرد درست آنها مرتب از خود می پرسید: "چرا خواسته های من را برآورده نمی کند؟"
کمی فکر کنید. شما هم قطعا مثال های زیادی پیدا خواهید کرد که افرادی بسیاری چیزهایی که آرزوی شماست را دارند، اما احساس خوشحالی نمی کنند و برعکس. چرا؟ آیا احساس رضایت رابطه ی مستقیمی با داشته های انسان دارد یا اینکه یک حس درونی ست و مستقیما به زاویه دید و ذهنیت شما برمی گردد. برای اینکه زندگی مورد علاقه ی خود را بسازید باید اقدام کنید. یادتان باشد شرایط هیچ کسی تا موقعی که خودش نخواهد تغییر نمی کند. این شما هستید که همیشه باید قوی تر از شرایط باشید و بخواهید. به نظر شما این خواستن یعنی چه؟ فقط  آرزو کردن یا اقدام کردن؟!
همین حالا تمام خواسته هایتان را برای اینکه زندگی شادتری را تجربه کنید، بنویسید. بعد فکر کنید که برای رسیدن به هر کدام چه کاری می توانید بکنید. وقتی شما تلاش در راه رسیدن به زندگی مطلوب خود را آغاز می کنید؛ چیزهای بسیاری تغییر می کند. شما احساس می کنید یک نیروی متعالی در کنار شماست و همه چیز را در مسیر درست قرار می دهد، اما نه به این معنا که دیگر هیچ رنجی را تجربه نخواهید کرد.

شما ظرفیت هایی دارید که نسبت به آنها بی اعتنا هستید و به جای کاربرد درست آنها مرتب از خود می پرسید: "چرا خواسته های من را برآورده نمی کند؟

می دانیم که زندگی همیشه رنج، شادی، آسانی و سختی را در کنار هم دارد؛ اما آنچه مهم است، دلیلی ست که اکنون برای رنج کشیدن تان دارید، شما هر روز حداقل یک گام به هدفتان نزدیکتر می شوید و احساس بهتری نسبت زندگی خود پیدا می کنید.

سپاسگذاری روی دیگر دوست داشتن است. در یک رابطه ی خوب شما بخاطر داشته هایتان قدردانی می کنید و برای رسیدن به نداشته ها تلاش و این به زندگی شما معنا می دهد.
فراموش نکنید این شما هستید که در هر شرایطی توان بهبود بخشیدن و نابود کردن زندگی خود را دارید؛ نقش خودتان را باور کنید و دست از نق زدن و منفعل بودن بردارید.

خودت و جهان  را دوست داشته باش

رابطه با خدا بدون توجه به سایرین یک رابطه ی رشد یافته نیست. فراموش نکنید همان اندازه که شما برای خداوند بعنوان خالق اهمیت دارید؛ سایرین هم برای او مهم هستند و برعکس. بنابراین برای لذت بردن از زندگی شخصی خود یا برقراری رابطه ی بهتر با خدا نباید دیگران را متحمل رنج کنید. این دیگران نه فقط انسان ها که حیوانات و گیاهان را هم شامل می شود. برای یک رابطه خوب با خداوند باید نسبت به همه موجودات در صلح و دوستی قرار داشته باشید و همینطور خودتان. امیدواریم با رعایت همین سه نکته آرامش بیشتر و رابطه ی رشد یافته تری را با خدا تجربه کنید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.