تبیان، دستیار زندگی
یكی از رازهای موفقیت این است كه آنچه را مجبور به قبولش هستیم، بپذیریم و مواردی را كه قادر به تغییرشان هستیم تغییر دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثل جواهر در زندگی بدرخشید

گل

ا‌و را همیشه با لبخند به یاد می‌آورم. شاد و پر تكاپو و سرمنشأ انرژی‌های مثبت.

خوب یادم هست وقتی همه از وضع بد كار گلایه می‌كردند و دست از كار كشیده بودند او می‌گفت: بزودی همه چیز مرتب می‌شود. زندگی بالا و پایین زیاد دارد.

بالا و پایین زندگی

او دیدگاه‌های روشن و امیدوارانه‌ای در مورد زندگی داشت و واقعا اعتقاد داشت در‌های آسمان برای فرو ریختن بركت به زندگی ما همیشه باز است. او حالا فرد موفقی است و باید بگویم با این‌كه صاحب وضعیت مالی خوب و رتبه اجتماعی بالایی شده است هنوز دست از تلاش بر نداشته است و گاهی كه او را می‌بینم هنوز مثل جواهر درخشان است.

یكی از رازهای موفقیت این است كه بدانیم زندگی همیشه عادلانه با ما برخورد نمی‌كند. آنچه مجبور به قبولش هستیم، بپذیریم و مواردی را كه قادر به تغییرشان هستیم تغییر دهیم.

یكی از رازهای موفقیت این است كه آنچه را مجبور به قبولش هستیم، بپذیریم و مواردی را كه قادر به تغییرشان هستیم تغییر دهیم.

مثبت و دقیق باشیم

كاش احمد را می‌دیدید. جوانی توانا و هوشمند اما شكسته و خسته. مطمئن هستم شما نیز در اطراف خود از این دست افراد دیده‌اید. احمد جوانی 25 ساله است كه معتقد است تلاش‌هایش به جایی نخواهند رسید. او به دنبال ایده‌هایش نمی‌رود. بلكه دنبال كاری روتین و بدون فراز و نشیب می‌گردد كه به قول خودش آب باریكه‌ای به زندگی او سرازیر كند.

او این قبیل كارها را نیز با بی‌دقتی انجام می‌دهد و با همین روش تا حالا چند مورد از آب باریكه‌هایی كه به طرفش آمده‌اند را كور كرده است. او قدر توانایی‌های خود را نمی‌داند و آنها را به اصطلاح آكبند نگه می‌دارد و همیشه می‌گوید من تخصصی ندارم. در حالی كه به كامپیوتر و اینترنت آشنایی كامل دارد، زبان انگلیسی را بخوبی می‌داند و اگر كمی حركت كند شاعر و نویسنده‌ای توانا می‌شود، با فنون بازاریابی آشنا است و خیلی چیزهای دیگر ولی بیشترین علاقه‌اش به نشستن پشت یك میز و تایپ نامه‌های اداری است.

راز دیگر موفقیت این است كه قبل از انجام هر كاری درباره آن خوب فكر كنیم. یك لحظه بی‌دقتی سال‌ها پشیمانی و اندوه را به همراه می‌آورد هما‌ن‌طور كه احمد به خاطر اشتباه در ارسال یك نامه تایید نشده شغل خود را از دست داد.

نكته دیگر این‌كه در جستجوی زیبایی موجود در زندگی، طبیعت و مردم و حتی خودمان باشیم و سپاسگزار دارایی‌های مادی خود ، مردم و لحظاتی كه سپری می‌شوند ، باشیم.

گرم مثل زندگی

كسانی را دیده‌ایم كه در میهمانی‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند و در ادارات خود را پشت پرونده‌ها پنهان می‌كنند. آنها ترجیح می‌دهند دیده نشوند ولی نباید فراموش كرد كه اگر دیده نشویم انگار اصلا نیستیم. ارتباط یكی دیگر از فنون موفقیت است.

می‌توانیم به جای گوشه‌گیری، تمام سعی و تلاش خود را برای بوجود آوردن سرگرمی‌های مفید به كار گیریم. این راه بهترین روش برای بوجود آوردن رشته‌های محبت بین دیگران و خودمان است و خاطرات زیبایی را ترسیم می‌نماید. دیگران را بدون قضاوت كردن درباره‌شان بپذیریم و بدانیم هر فرد با دیگری متفاوت است.

یاد بگیریم كه دیگران را ببخشیم، زیرا دلخور بودن از دیگران بیشتر خود ما را می‌آزارد.

با خود خلوت كنید

چیزهایی در درون ما هست كه سال‌هاست خاك می‌خورد. شاید كافی است سراغ شان برویم تا مثل خورشید بدرخشند. برای این كار باید زمانی را به خود اختصاص دهیم و كاری را انجام دهیم كه از آن لذت می‌بریم و هیچ‌گونه احساس گناهی از انجام دادن آن نداشته باشیم.

یك چشم‌انداز روشن

برای رسیدن به یك نتیجه مثبت باید چشم انداز درستی داشته باشید. برای این كار باید ذهن خودمان را برای ایده‌های جدید آماده كنیم و از سعی و تلاش نترسیم.

در ذهن خود برنامه‌هایی را تصور كنیم و به سوی چیزی كه می‌خواهیم، حركت كنیم. شما همان چیزی هستید كه فكر می‌كنید و در عین حال می‌توانید نیازهای تان را نیز احساس كنید. پس هدفی والا برای خود تعیین كنید و در راه تحقق آن نهایت تلاش تان را به كار ببندید.

تمامی احساسات، عقاید و دانش ما به افكار درونی‌مان ــ آگاهانه یا غیرآگاهانه ــ بستگی دارد و چه بدانیم یا ندانیم تحت كنترل هستیم و می‌توانیم مثبت یا منفی، مشتاق یا بی‌تفاوت، فعال یا غیرفعال باشیم.

بزرگ‌ترین فرق بین مردم، رفتار و طرز برخورد آنان است. برای برخی، یادگیری لذتبخش و هیجان‌انگیز است، برای دیگران سخت و خسته‌كننده و برای بسیاری دیگر، یادگیری فقط كاری ضروری برای پیدا كردن شغلی مناسب محسوب می‌شود.

رفتارها و طرز برخورد ما در حال حاضر عادت نامیده می‌شود كه به علت دریافت بازخورد از طرف والدین، دوستان، جامعه و خودمان شكل می‌گیرد و در واقع تصویری است از ما و جهان ما.

منبع : چهار دیواری

تنظیم برای تبیان : داودی

مقالات مرتبط :

آیا آدم موفقی هستید؟

غروب آفتاب دیدنی است

من لیاقت بهترین ها را دارم

دوباره تکرار نکنید

نه گفتن سخت است!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.