تبیان، دستیار زندگی
آرامش درست مثل حق است، معمولاً آن را دو دستی به شما نمی دهند، بلکه باید خودت آن را به دست آوری، آرامش چیزی است که در این روزگار باید به دستش بیاوری والا حال و روزت با کرام الکاتبین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا اینقدر خسته هستید؟

آرامش

آرامش درست مثل حق است، معمولاً آن را دو دستی به شما نمی دهند، بلکه باید خودت آن را به دست آوری، آرامش چیزی است که در این روزگار باید به دستش بیاوری والا حال و روزت با کرام الکاتبین است.

شما حق دارید، فشار کار، مشکلات زندگی و... همه و همه دست به دست هم داده اند تا شما هیچ وقت مال خودتان نباشید. شما خودتان را به بهای اندکی به زندگی ماشینی امروز فروخته اید. باور کنید ماشین هم نیاز به استراحت دارد، شما که جای خود دارید؟ شما که در برابر تمام اعضا و جوارح خود باید پاسخگو باشید، در برابر روح و روانتان چطور؟

چرا اینقدر آشفته و خسته هستید؟ چرا به فرداهایی که نیامده اند فکر می کنید و مصیبت ها و مشکلاتی که ممکن است، بله ممکن است شما را تهدید کند. اگر می خواهی امروز و فردا و فرداهای خود و خانواده ات همیشه سرشار از شادی و پیروزی باشد باید به آرامش برسی، آرامش می تواند تمام شادی ها و موفقیت ها را دو دستی به شما تقدیم کند. باور کنید رسیدن به آرامش سخت نیست.

از گذشته درس بگیرید و فراموش کنید. امروز را دریاب. به داشته ها و ارزش هایتان فکر کنید و از همان که هستید راضی باشید.

اولین، بهترین و مطمئن ترین راه رسیدن به آرامش توجه به این آیه است «الا بذکرالله تطمئن القلوب» پس بدانید و بدانید و بدانید که تنها با یاد خداست که دل آرام می گردد. اگر کسی به یک جای مطمئن تکیه کرده باشد، هیچ وقت از طوفان و بادهای سهمگین زندگی، آشفته نمی شود. پس اگر یاد خدا در هر لحظه، هر مکان و هر زمان همراه شما باشد هیچ چیز نمی تواند آرامش شما را بر هم بزند. فقط به راستی به خدا و مقدراتش ایمان داشته باشید که هرچه او پسندد نیکوست. وقتی با خدا راز و نیاز می کنیم، وقتی دعا می کنیم برای دیگران هم دعا کنیم که انرژی مثبتی تولید شود که هم دیگران از آن بهره مند شوند، هم خودمان. تازه شک نکنید در یک نقطه ی دیگر کسی هست که به یاد شماست و شما را دعا می کند.

در هم ریختگی را مرتب کن .هم اطرافت را هم ذهن پر از مشغله ات را. اگر ذهن پر از فکر و خیال است و جایی برای آرامش ندارد، نفس عمیق بکشید، تمرکز کنید، قدم بزنید. حتی در زمان غذا خوردن و صحبت کردن اگر شمرده حرف بزنید و آرام غذا بخورید، ضربان قلب و تنفستان کم می شود و این به شما اجازه می دهد که ذهن و فکرتان جای خالی پیدا کند.

همه چیز در بر هم زدن آرامش شما می تواند نقش مهمی داشته باشد، از یک کفش تنگ بگیر تا یک امتحان سخت. پس سعی کنید. ساعتی مال خودتان باشد و بتوانید به خودتان و نیازهای واقعی تان فکر کنید.

به لحظه های زیبای زندگی که داشته اید فکر کنید نه به گذشته ای که گذشته، از گذشته درس بگیرید و فراموش کنید. امروز را دریاب. به داشته ها و ارزش هایتان فکر کنید و از همان که هستید راضی باشید. به هر حال شما جنبه های مثبت زیادی برای لذت بردن از خود و زندگی تان دارید.

ببخشید تا شما را ببخشند. به جای نفرت و کینه، عشق بورزید. محبت و مهرورزی کلید دیگری از آرامش است. انسان ها با هم فرق دارند. پس نیاز و احساس و رفتار و کردارشان هم با هم فرق دارد. اصل را بر اشتراک بگذارید. مهربانی انرژی مثبت را تولید می کند. مثل بچه ها صادق و مهربان و بخشنده باشید. آن وقت می بینید چقدر آرامش دارید. کودکان بهترین معلم آرامش هستند. به رفتار آنها بیشتر دقت کنید.

لبخند، لبخند را فراموش نکنید. خنده، موسیقی روح است.

اکسیژن بیشتر، آرامش بیشتر پس در محل کار و زندگی گل و گیاه را فراموش نکنید.

مسافرت هم کمک خوبی است. دریا، کوه، طبیعت، که آرامش بی نظیر می دهند. فقط یادتان نرود که قدردان این نعمت های خدا باشید.

تنها با یاد خداست که دل آرام می گردد. اگر کسی به یک جای مطمئن تکیه کرده باشد، هیچ وقت از طوفان و بادهای سهمگین زندگی، آشفته نمی شود.

زندگی شما نیاز به برنامه دارد، هدف و کارهای روزانه را بنویس و خود را ملزم کنید که درست آنها را به انجام می رسانید. در کنار آن ببینید چه عواملی شما را نگران می کند. نگرانی ها و استرس هایی که شما را تهدید می کند، شناسایی کنید و در جهت حل آن، راه حل ارائه کنید.

انجام کارهای مورد علاقه ی خودتان را فراموش نکنید. دیگران را شاد کنید حتی با دادن هدیه ای کوچک.

مسائل کوچک را فراموش کنید. مشکلات را ریز ببینید تا بتوانید آنها را حل کنید.

به اخبار ناخوشایند توجه نکنید به خصوص از کنار صفحه ی حوادث بی تفاوت بگذرید. البته خواندن حوادث برای افزایش تجربه مفید است اما اگر آرامش را از شما سلب می کند بهتر است مطالعه نکنید.

آرامش

گاهی وقت ها صحبت و گفت و گو و مرور خاطره با دوستان قدیم و جدید حسابی به آدم انرژی مثبت و آرامش می دهد. از کنار این توصیه بی تفاوت نگذرید. هم صله ی رحم است هم یکی از راه های رسیدن به آرامش.

ورزش، این برنامه اصلاً از زندگی تان حذف نشود، هیچ وقت.

خوب است هر از گاهی چشمانتان را ببندید، نفس های عمیق بکشید ، عضلات خود را شل و رها کنید، به مناظر آرامش بخش فکر کنید، ذهن خود را از فکر خالی کنید و یا با شمارش معکوس تمرکز خود را متراکم کنید . این راه حل ها می تواند انرژی شما را شارژ دوباره کند . البته اگر می خواهید به طور دقیق تر با روش های آرامسازی آشنا شوید کلیک کنید.

شاهد جوان با اندکی اضافات

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

گمشده ای نا پیدا

کافیست باور کنید

تو حاکم قلمرو خودت هستی

می خوام با پول شادی بخرم

خوشبختی لذت است یا آرزو؟

درمان قطعی استرس های شما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.