تبیان، دستیار زندگی
مولاوردی: اطلس وضعیت زنان کشور در حال تدوین نهایی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مولاوردی: اطلس وضعیت زنان کشور در حال تدوین نهایی است

www.irna.ir

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی - شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده و دستگاه های اجرایی مرتبط جنوب کشور در یاسوج افزود: فعالیت های مهمی تاکنون در حوزه زنان و خانواده در کشور انجام شده اما به دلیل ناهماهنگی بین بخشی تاثیرگذاری و اثربخشی لازم را نداشته و با اقدام های پراکنده و جزیره ای نمی توان مشکلات بانوان را رفع کرد.
وی اظهار کرد: برنامه ها، سیاست ها، اهداف، وعده ها و شعارهای دولت تدبیر و امید در زمینه های مختلف در حال تحقق یافتن است.
وی ادامه داد: شعار اصلی رئیس جمهوری در اوایل آغاز به کار دولت یازدهم آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ بود که بخش عمده ای از این شعار تاکنون محقق شده است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار را آغاز کرد که کشور در تمام زمینه ها از جمله به لحاظ اقتصادی، سیاست خارجی و روابط بین الملل در شرایط خاصی قرار داشت.
مولاوردی اظهار کرد: رئیس جمهوری برای خروج کشور از بن بست سیاست خارجی درصدد تعامل سازنده و موثر با دنیا بود و برنامه هایی در این زمینه داشت که از مهمترین آنها می توان به آغاز مذاکرات هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+ 5 اشاره کرد.
وی عنوان کرد: این مذاکرات با نظارت رهبر معظم انقلاب، درایت رئیس جمهوری، تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و مقاومت ملت ایران به نتیجه رسید و اکنون نیز مقدمات اجرای طرح برجام در حال فراهم شدن است.
مولاوردی ابراز داشت: در دو سال اخیر دولت یازدهم با وجود شرایط اقتصادی نامطلوب ناشی از تحریم های دشمنان توانست با پیگیری ها و اقدام های لازم ثبات و آرامش نسبی را به اقتصاد کشور برگرداند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: کنترل و مهار تورم و خروج از رکود جزء مهمترین اقدام های دولت تدبیر و امید در دو سال اخیر در زمینه اقتصاد است و آثار مثبت این اقدام ها نیز بزودی در زندگی مردم نمایان می شود.
مولاوردی گفت: تلاش دولت یازدهم برای بهبود اقتصاد کشور و افزایش رفاه و معیشت مردم در کنار مذاکرات هسته ای بود و هر دو به طور همزمان پیگیری می شد.
وی بیان کرد: لغو تحریم ها و قطعنامه های دشمنان علیه ایران یک رویداد مهم و نادر بود که پس از ماه ها مذاکره هسته ای به دست آمد.
مولاوردی اظهار کرد: ایران اسلامی اکنون به قدرت ممتاز منطقه خاورمیانه تبدیل شده و در معادلات بین المللی تاثیرگذار است.
وی عنوان کرد: بر اساس اعلام رئیس جمهوری در اوایل سال 94 مهمترین اهداف و اولویت های کاری دولت یازدهم شامل رونق پایدار اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت های شغلی بوده که برنامه ریزی های لازم برای تحقق آنها در حال انجام است.
مولاوردی ابراز داشت: این اهداف و اولویت های کاری با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی تقارن و هماهنگی داشت و نشان می دهد که برای غلبه بر مشکلات کشور راهی جز تحقق این شعار مهم نیست.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: این همدلی و همزبانی تنها مختص سال 94 نیست بلکه باید همواره مدنظر مردم و مسئولان اجرایی باشد و دولت نیز برای تحقق مطلوبتر امور چاره ای جز مشارکت هر چه بیشتر با بخش خصوصی از جمله تشکل های مردم نهاد ندارد.
مولاوردی گفت: تشکل های مردم نهاد به عنوان شریکان دولت ظرفیت مهمی برای پیشبرد امور در زمینه های مختلف هستند که می توانند منشا خدمات ارزنده ای در جامعه باشند.
وی بیان کرد: شناسایی امور قابل واگذاری به تشکل های مردم نهاد در راستای کوچک کردن و چابک سازی دولت در دستور کار دولت یازدهم و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است.
مولاوردی اظهار کرد: دولت تسهیل گر شرایط و مسیر برای فعالیت هر چه بیشتر تشکل های مردم نهاد است و قوانین مزاحم بر سر راه آنها نیز برداشته می شود.
هفتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی - شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده و دستگاه های اجرایی مرتبط جنوب کشور از 17 بهمن 94 و با حضور استان های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
حدود 170 نفر از اعضا و مسئولان تشکل های مردم نهاد این چهار استان به همراه مدیران کل دفاتر امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین زنان و خانواده استانداری آنها در این نشست سه روزه حضور داشتند.
در حاشیه این نشست کارگاه های آموزشی در زمینه روش های ارتباط، تعامل و همکاری هر چه بیشتر تشکل های مردم نهاد این چهار استان با یکدیگر برگزار شد.
7535/6162/ 6075

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.