راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • بانوهاي اتو کشيده ولي تو خالي
    بانوهاي اتو کشيده ولي تو خالي
    یا باید مدام به سر و وضعتان توجه داشته باشید و دائم دنبال مد بدوید و اهل تیپ و اهل پرستیژ باشید... یا باید اهل دل و هنر و دانش بوده و برای خودتان صاحب وزن و رای باشید.
  • بهترین نوع حجاب ، در ایران
    بهترین نوع حجاب ، در ایران
    حجاب در خصوص پاکی و خلوص است، اما در مورد اکثر کشورهای مسلمان من‌جمله اندونزی، حجاب تنها به عنوان یک نماد و شاخص مد است برای اینکه نشان بدهید که شما مسلمان هستید. حجاب ظاهر و تجهیزات متفاوتی دارد، اما به نظر من بهترین نوع حجاب، چادر ایرانی است...
  • هر روز ، خوشگل تر از دیروز
    هر روز ، خوشگل تر از دیروز
    گرایش ایرانیان و به خصوص خانم های جوان ایرانی به انجام عمل‌های جراحی زیبایی چندسالی است كه به صورت عجیبی افزایش پیدا كرده است. چندی پیش یكی از مسوولان سازمان نظام پزشكی خبر داد كه...
  • تعداد بازديد :
  • 4025
  • شنبه 8/11/1390
  • تاريخ :

شرکت کننده ها در مسابقه بدحجابی


عزیزم ،من دیگه نمی تونم با تو ادامه بدم ، من به زن دیگه ای علاقمند شدم و نمی خوام به تو دروغ بگم، سعی کن اینو بفهمی ....


بدحجابی

اگر همسرتان امشب سر میز شام با چهره ای قاطع و بالحنی آرام به شما بگوید : «عزیزم ،من دیگه نمی تونم با تو ادامه بدم...» یا بگوید:«من به زن دیگه ای علاقمند شدم و نمی خوام به تو دروغ بگم، سعی کن اینو بفهمی » و از این قبیل چه حسی پیدا می کنید. به نظرتان منطقی و صادقانه است یا بی شرمانه و وحشتناک؟ آیا در چنین شرایطی سعی می کنید همسرتان را درک کنید و به حس او احترام می گذارید؟ سعی می کنید منطقی رفتار کنید و دنبال زندگی جدیدتان بگردید؟

 

چنین اتفاقهایی اگر در زندگی ما وحشتناک تلقی می شوند، اگر یک بانوی ایرانی را شوک زده و حتی بیمار می کنند و تعادل روانی او را برای مدتی طولانی به هم می زنند، برای یک زن غربی کاملا آشنا و قابل پیش بینی هستند. برای اثبات چنین مدعایی کافی است کتابهای خانوادگی غربی را مطالعه کنید.  ظاهرا آنجا زنی که خیلی موفق است کسی است که در جدایی از نامزدها و همسرانش خیلی دچار رنجش و غم و اندوه نشود نه زنی که بتواند شوهرش را حفظ کند.

 

 گاهی در این کتابها به زنان شرکت در کلاسهایی توصیه می شود که بعد از تجربه تلخ جدایی و مورد بی وفایی قرار گرفتن ،بتواند به آرامش روحی زن بیچاره کمک کند. در داستانهای کوتاهی که در این کتابها آمده است دقت کنید امثال این داستانها را بخوانید و در آن تامل کنید:

«دوباره "جان"دیر به منزل اومد و من که خیلی انتظارش رو کشیده بودم ،کنترلم رو از دست دادم و دعوامون شد و جان نیمه شب منزل رو ترک کرد .نگرانم که دیگه نخواد پیش من برگرده شاید سر صحبت رو با یه زن دیگه بازکنه و ... خواهش می کنم راهنماییم کنید »

« خیلی وقتا کسانی به مطب من مراجعه می کنند و میگن توی باشگاه یا در محل کارم با زنی آشنا شدم که خیلی بهتر از همسرم منو درک می کنه .دیگه نمی خوام زندگی سابقم رو ادامه بدم...»

« دیشب چارلی سر میز شام به من گفت که نسبت به من بی علاقه شده و گفت که ادامه دادن این زندگی هیچ لذتی نداره .اون گفت نامزد جدیدی انتخاب کرده و احساس می کنه خوشبختی واقعی رو پیدا کرده. اونا حتی یه آپارتمان هم برای خودشون اجاره کردند. همسرم با دیدن ناراحتی من با احساس همدردی از من خواست که برای خودم همسر جدیدی پیدا کنم.»

 

قابل توجه بانوانی که در بدحجابی از هم سبقت می گیرند : انتهای جاده بد حجابی همین مدینه ی فاضله ای!!! است که فعلا غربی ها دارند کیفش !!! را می کنند. اگر همسرتان را دوست دارید ،اگر نسبت به خانواده خود پایبند هستید، و اگر این داستانها برای شما تراژدی های دردناکی هستند که تحمل یک روز زندگی در فضای آن را ندارید، کمی ترمز کنید و به انتهای راهی که می روید بیاندیشید.

یادمان باشد همانطور که ما با آرایش زیبا می شویم زنان و دختران دیگر هم با آرایش زیبا می شوند و همیشه جالبتر و جذابتر از ما هم وجود دارد.

کسی نگفته است که پشت بدحجابی شما نیات پلیدی نهفته است، کسی نگفته است که هر بانوی بدحجابی، لزوما بی اخلاق یا فاسد است ،اصلا این طور نیست . چه بسا بد حجابهایی که صرفا به دلیل علاقه به زیبایی یا راحتی، به بدحجابی روی می آورند .اما از عواقب این بدحجابی درک و باور درستی ندارند. باور نمی کنند که انتهای این جاده به ناکجا آبادی ختم می شود که آسایش را از همه خواهد ربود.اگر زنان درک درستی از ضرر و زیانهای بدحجابی پیدا می کردند ،زحمت حجاب را  با میل و علاقه به جان می خریدند.

 

یادمان باشد همانطور که ما با آرایش زیبا می شویم زنان و دختران دیگر هم با آرایش زیبا می شوند و همیشه جالبتر و جذابتر از ما هم وجود دارد. شاید برخی در مواجهه با چنین طرز فکری با اکراه روی برگردانند و شان خودتان را بالاتر از این افکار بدانند اما اینها واقعیتهایی هستند که برخی کمتر و برخی بیشتر آن را درک خواهند کرد و البته گاهی برای درک آن،نگاه بلندتر ، زمان طولانی تر و تجربیان بیشتری لازم است .

 

بدحجابی

فرض را بر این می گذاریم که اکثر مردها وفادارند و اکثر زنها از جلب توجه نامحرم غافلند و سرشان به زندگی خودشان گرم است .اما وقتی فضا برای بدحجابی ایجاد شد ،وقتی بدحجابی عادی شد، آنکه بیمار است برای آزار و اذیت شما فضای کافی پیدا خواهد کرد. اتفاقات وحشتناک نادر، کم کم زیاد می شوند و بلاخره یکی از آنها هم دست به گریبان زندگی شما خواهند شد .

 

 

آرایش و جلوه گری و بدحجابی که زیاد شد ،نگاه، هم رایج و معمول خواهد شد ،جامعه که بازار شد، خانواده هم در معرض خرید و فروش قرار خواهد گرفت. در همین جامعه ای که همه ی بدحجابهایش کاملا بی منظور و بی غرض هستند، چه بسیار زندگی هایی که به خاطر همین بدحجابی ها از هم پاشیده شده و چه زندگی های نامیمون و اشتباهی که نباید شکل می گرفته ،شکل گرفته است.

 

به فرض اینکه شوهر شما پاک است و تضمین داده که به هیچ وجه تحت تاثیر هیچ طنازی قرار نخواهد گرفت ،با خواسته عجیب و غریب نوجوانتان چه می کنید که می خواهد با زنی که دو بار طلاق گرفته و ده سال از او بزرگتر است ازدواج کند؟

 خلاصه مطلب آنکه :بدحجابی دشمن زندگی خانوادگی است  .

 

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مقالات مرتبط :

حیای از دست رفته...

حجاب مردان را حریص می کند؟!

آرایش ، هرروز غلیظ تر از دیروز

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
ناشناس
باتشکر از مطلب فوق ،تعریف درستی است ولی برای حل این مشکل باید از دیدگاه بالاتری به موضوع نگاه کرد دین ما چیز های زیاد دیگری هم منع کرده که در جامعه ما متاسفانه رواج دارد ،در کل معیارها تحمیل شده به جامه یکی از مهمترین عامل های بروز این ناهنجاریها دینی و اخلاقی است ، اگر واقعا به دنبال حل مشکل هستیم نیاز به تغییر دیدگاه های حاکم در جامعه هستیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 10/11/1390 - 14:51
ناشناس
مردها بی غیرت شدند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 10/11/1390 - 12:34
تتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
من از اینده بچه هامون می ترسم خدا کمکمون کنه بد حجابی بد جوری گریبان جامعه ما رو چسبیده ولم نمیکنه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 9/11/1390 - 18:23
ناشناس
در جواب MEASAMBJ
بی حجابی یعنی اینکه هیج حجاب پوشش و مانعی نداشته باشد یعنی عریان.!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 9/11/1390 - 14:35
measambj
اگر راست میگید و میخاین كه این حرفا و مطالبتون تاثیر گذار باشه چرا از كلمه ی بد حجاب استفاده می كنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كجای قرآن و احادیث كلمه ی بد حجاب وجود داره؟؟؟؟؟؟
بیایید به جای استفاده از كلمات ساختگی كه زشتی
كار رو میپوشونه و انجام كار زشت رو راحت می كنه
از كلمه ی صحیح بی حجاب استفاده كنید كه بعضی ها نگن ما تازه بد حجابیم تا بی حجابی فاصله زیاده؟؟!!!!
با این مد تبلیغات به هیچ جا نمیرسید و هیچ تاثیری هم نخواهید دید.
اصلا تو همین نظر جواب بدین كه چرا از كلمه ی بد حجاب استفاده می كنید؟؟
مگر كلمه ی بی حجاب چشه؟؟؟
نه این كه تاثیر بیشتری داره؟؟؟
جواب بدید تا اگر من و شاید خیلی های دیگه اشتباه میكنیم به اشتباهمون پی ببریم.
با تشكر از شما
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 23:1
asal
واقعا خدا لعنتشون کنه که زندگی ها رو به هم می ریزن
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 21:9
samsami352
كاش نگاه همه ی ما ( علی الخصوص رسانه ها و مشخصا صدا و سیما ) به مسائلی از این دست كه با سرنوشت آدمها ارتباط موثر و مستقیم دارد ، نگاهی منطقی و ملایم و واقعی باشد و نه برخورد قهری !! به راستی ما مسلمانها ( اگه مسلمان باشیم !!‌) كه الگوهایی بی نظیر چون ائمه معصوم ( ع) را داریم نباید از آنها یاد بگیریم كه چگونه زندگی كنیم !؟ كدام معصومی را سراغ دارید كه با برخورد قهری مردم را به اسلام دعوت كرده باشد كه ما اینگونه ایم !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 19:58
kashaneh1
بد حجابی و گرانی
دو پدیده ی این روزهای بازارها
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 19:44
یک ایرانی مسلمان
کار ما نیست شناسایی گل سرخ / کار ما شاید این است...در افسون گل سرخ شناور باشیم. به نظر من اگه حجاب چیز بدی بود بهترین ها در حجاب نبودند. تمامی مخلوقات خوب خدا از صدف و مروارید دریا ... تا بزرگ ترین مخلوق زیبای خدا بییایم با هم رو راست باشیم هرموقع بهترین چیزی رو که داریم بالاترین مکان و بهترین جا رو براش انتخاب می کنیم مبادا بچه اون رو بشکنه یا با یک تکون بیوفته یا... خوب حالا وقتی یک دختر تو خونه داری چی کار می کنی اگه مردی و به دختر مردم نگاه بد می کنی دوست داری کسی به دخترت بد نگاه کنه یا لباس زننده ای که اون روز بر تن دیگری دیدی تن دختر یا خواهرت ببینی!!! ؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 19:31
aryanss
مشکل اینجاست که همه میگن من مثه بقیه نیستم من افراط نمیکنم من میدونم چی کار درسته
و مورد دوم خانواده ها هستن که جلوی بچه هارو نمیگیرن
بیشتر این ارایش کردن دخترا برای جلب توجه و یه جورایی پیدا کردن شوهره
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 19:26
جاهل
حرفایی که زدین درسته اما کو گوش شنوا؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 17:5
venus3000
این آقا یا خانم ناشناس واقعا نون به نرخ روز می خوره
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 16:57
zahra_montazer
به نظر من اونایی که حجاب براشون مهم نیست ذهنیت درستی در مورد دین ندارند اگه دین اسلام گفته حجاب یعنی کامل نه اینکه هر کی هرجور دلش می خواد باشه.ااین ادما حتی به خودشونم رحم ندارند چه برسه به جامعه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 16:32
ناشناس
یادمه معلمم میگفت که اگر که چاه خود نجوشد, با سطل آب پر نمیشود. اجبار کردن نه موثر است, هم ام اینکه دید مردم را نسبت به مامورین بد میکند. اگر این بحثی که لطف کردید اشاره کردید در شبکه های صدا و سیما مطرح شود, بنظرم گام بزرگی در حل این موضوع باشد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 16:24
سحر احمدي
به نظر من هركسی آزاده كه هر جور میخواد زندگی كنه . هر كسی كه زیاد آرایش میكنه همیشه دلیلش كمبود محبت یا جلب توجه نیست . خانوما اصولا دوست دارند زیباتر به نظر برسند و تغییر چهره بدهند . چرا خانوما باید طرف صحبت در مورد بد حجابی باشن پس اقایان چی...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 15:11
nc_no268
یعنی ما حجاب داشته باشیم همه چی درست می شه ؟یا همه باید با حجاب باشن یا هیچکس و الا سر یه عده کلاه می ره!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 14:55
شراره مجنون
بد حجابی = جهنم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 14:35
ناشناس
به نظر من تحلیل جالب و بجایی از حجاب بود
والبته این خودنمایی های نابجا شامل اقایون هم میشه و به نظرم مخاطب متن اقایون هم هستند
ولی خوب سهم خانم ها بیشتره چون اصلا جلب توجه، اسلحه خانم هاست،اینطور نیست؟
شما دوست عزیز كه یه خانم تمام عیار هستی ،تا حالا از این سلاح برای جلب نظر همسر ،پدر،و... استفاده نكردی؟
پس قبول كنیم هر امتیازی رو كه داریم ، ویاد بگیریم درست استفاده كنیم
متشكرم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 14:35
Noorzadeh
به نظر من فداکار بودن فقط در مورد آقایان نمی باشد و در مورد خانمها نیز صادق است . پس اگر به نظر شما دلیل افزایش در جامعه ما بی حجابی خانمها است ، پس چرا دنبال بی حجابی آقایان صحبتی نمی شود . آیا خانمها همه فداکار می باشند ؟ به نظر من نباید فکر کنیم که زنان معصوم می باشند .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 13:36
ناشناس
بنده هم موافقم. البته این را هم بگوین كه بد حجابی یعنی بی احترامی به امنیت روانی جامعه.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 12:50
علی
من خودم مامور نیروی انتظامی هستم و مطلب شما رو قبول دارم. این تعریفه حجاب بیشتر از اجبار به مردم جواب میده
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 12:42
melika
من کار اونها رو توجیه نمی کنم اما خیلی از اینها به کمبود محبت و توجه چه از طرف شوهر و چه پدر برمی گرده.و نبود رابطه ی درست در خانواده.ولی از انجایی که هر عملی عکس العملی در پی خواهد داشت بهتره توبه کنند و دو دنیاشونو خراب نکنند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 12:38
ناشناس
بسیار بسیار خوب بود. واقعا فلسفه ی حجاب همینه و اینطوری قابل فهم و درکه . تبیان دوست داریم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 12:16
ansar_114
البته مطالب بالا خوب بود.
یکی از نکات مهم اینه که همسر نسبت به زنش غیرت داشته باشه که متأسفانه این امروزه از بین رفته و مردها براشون فرق نمیکنه زنهاشون چیجور جلوی نامحرم ظاهر بشن؟
در ضمن توی صدا و سیمای خودمون برید ببینید چه خبره؟
به نظر شما صدا سیما میتونه به ضرر خودش کار کنه؟
منکه فکر میکنم محال باشه!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 11:58
ناشناس
سلام و تشکر کاش به بدحجابهایی که به قانون ایران اعتراض دارن قانون سخت کشور عربستان سعودی رو میدونستند که زنها اجبارا باید پوشیه بزنند و حتی زنهایی که چشمان زیبایی دارن از تور روی صورت بند استفاه کنند وخدا رو شکر کنند که آزادی دارن.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 11:40
ناشناس
به نظر من همسر خیلی تاثیر داره وقتی همسر با تو تو خیابونه و تو آرایش غلیظ کردی براش نگاه مردم مهم نیست به نظر من زن مقصر نیست اگرم هست به نسبت مرد نیست.مرد وقتی حاضره زنش خودشو واسه دیگران درست کنه بره تو خیابون به نظر شما کی باید بهش گوش زد کنه؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 11:27
mahdiehhajiloo
كم شدن امر به معروف و نهی از منكر رو هم نمی شه نادیده گرفت ، وظیفه ای كه كم رنگ شده !!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 9:46
تراب بیرانوند
به دلایل مختلف متاسفانه روز به روز وضعیت حجاب نامناسب تر می شود و در این بین تقصیر وجود دارد که فعلا موضوع بحث ما نیست. باید همه از ملت تا دولت از دولت تا ملت با انجام کار کارشناسی مبتنی بر روانشناسی ایرانی و اسلامی جلوی این فاجعه بزرگ را گرفت. این بی حجابی آتشی است در هسته ی خانواده و جامعه و باید تلاش کرد شاید به فضل الهی کاری کرد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 8:10
ناشناس
نسبتا منطقی بود و بهتر از تحلیل های قبلی درباره حجاب.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 5:15
ناشناس
کاش تو صداو سیما از این بحثا بذارن به هر حال خیلی مخاطب بیشتری داره
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 8/11/1390 - 3:18