راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • وقتی خانه داری باعث خجالت است
    وقتی خانه داری باعث خجالت است
    اين مشکل ما نيست که ديگر همسرداري اينقدر جايگاهش در پيش چشم ما بي ارزش شده و تربيت فرزندان ديگر برايمان مهم نيست...
  • مقدس‏ترين شغل خانم ها
    مقدس‏ترين شغل خانم ها
    مهم‏ترين و حساس‏ترين وظيفه بانوان پرورش و تربيت فرزنداست.در اين باره پدر و مادر هر دو مسئوليت دارند ليكن ثقل اين كارمعمولا بر دوش مادران مي باشد.
  • عشق مادری یا وجدان کارمندی؟
    عشق مادری یا وجدان کارمندی؟
    در حال حاضر بسياري از زنان در جوامع ، شاغل هستند و شغل خود را به دليل درآمد يا ارتباط با رشته و تخصص يا صرفا لذت بردن از کار و به روز بودن در محيطهاي اجتماعي انتخاب کرده اند.
  • تعداد بازديد :
  • 4813
  • پنج شنبه 26/1/1389
  • تاريخ :

زن بودن ممنوع!

مادر

برخی زنان امروز تمام خوشبختی را در خارج از خانه و در کارهایی که بتواند تساوی شان را با مردان ثابت کند ،می دانند و زندگی صنعتی برای منافع خود ،آنان را تشویق می کند.

افـرادى كـه بـدون فهم و تشخیص ، براى به فساد كشانیدن زن و بیزار ساختن او از وظیفه اصلى مى گویند كه نباید زن ماشین جوجه كشى باشد به عالم انسانیت خیانت مى كنند. آنها هدفى جز ارضاى غرایز جنسى خود ندارند.

احساس مى كنند كه اگر زن به وظیفه اصلى خود بپردازد ، دیگر محیط رسواى اختلاط و بى بند و بارى وجود نخواهدداشت  تا از زنان كامجویى كنند.

 

زنى كه بخواهد مادر و پرستارباشد ، زنى كه براى محیط گرم خانواده ارزش قائل باشد می داند که زندگانى را به رنگ هوس در آوردن ، هنر نیست .هـنـر ایـن اسـت كـه واقـعــا وظیفـه اش را تشخیـص دهد و بکار بندد .هـرچنـد مشكلاتـى هـم دربـرداشتـه باشد.

 

ویـل دورانت مى نویسد: زنان و مردان باحیثیت ، مشكلات پیش آمده را حل مى كنند زیرا مى دانند كه نظیر این مشكلات  در میدان هاى جنگ دیگر زندگى نیز هست .

آنها وقتى پاداش این كار را مى گیرند كه سال هاى سخت از خود گذشتگى و سازگارى متقابل را پـشـت سـر گـذارده انـد و مـحـبـتـى محكم و پایدار به وجود آورده اند كه جوش آن از پرستارى بـچه هاست وقتى است كه همكارى در حوادث گوناگون زندگى ،  جاى شور و شهوت جسمانى را فراگرفته و دو روح و دو دل به هم آمیخته است .اگر از این آزمایش معنوى گذشتند ، كمال عشق را درك خواهندكرد.این كمال بدون داشتن فرزند به سختی دست می دهد. باز باید گفت كه ازدواج در درجه ی اول به خاطر فرزند داشتن پدیدآمده است .

 

ازدواج تـنـها براى این نیست كه زن و مرد را به هم پیوند دهد بلكه مقصودى دیگر هم دارد و آن ایـن كـه زندگى نوع خود را با ایجاد پیوند صداقت و مواظبت میان پدر و مادر و فرزند تامین كند اگرچه آزادى از قیود اجراى وظایف و وصول به غایات  طبیعى است و به همین جهت زن بى فرزند ما را قانع نمى سازد كه او معناى حیات و رضایت را دریافته است .

جامعه اى كه زن را به هركارى بگمارد جز به كار اصلى به بیراهه می رود. زنى كه وظیفه مادرى را فداى مقام ، شهرت ،نفوذ و هوس نماید هنرى ندارد.عالى ترین و گرانمایه ترین هنر زن ، هنر مادرى است .

اگـر زنـى بـه جز مادرى  كارى پیداكند كه نیروى خود را مصروف آن سازد و حیاتش را به كمال رساند ، عیبى ندارد و طبیعت آن را مى پذیرد اما اگرمقصد و هدفى نداشته باشد و چیزى توجه او را جلب نكند براى آن است كه بر غرض طبیعى عشق  پشت پا زده است .به قول نیچه : زن معمایى است كه حل آن بچه داشتن است .

 

از پیامبر بزرگ اسلامر نقل شده است كه :بهترین زنان شما زنى است كه : زاینده ، مهربان ،پاكدامن ، بـراى دیگران متكبر و براى شوهر متواضع باشد .در برابر شوهر به خودنمایى و جلوه گرى پردازد و در برابر دیگران خود را پوشیده بدارد . زنى كه سخن شوهر را بشنود و فرمان او را اطاعت كند و در خلوت  خود را در اختیار همسر خود قرار دهد.انحراف زن از وظیفه اصلى خود در نظر پیشواى اسلام بسیار ناپسند است .

جامعه اى كه زن را به هركارى بگمارد جز به كار اصلى به بیراهه می رود. زنى كه وظیفه مادرى را فداى مقام ، شهرت ،نفوذ و هوس نماید هنرى ندارد.عالى ترین و گرانمایه ترین هنر زن ، هنر مادرى است .

 

کتاب تربیت کودک در جهان امروز - دکتر بهشتی

گروه خانواده و زندگی تبیان - تغییر و تنظیم :داوودی

مقالات مرتبط :

مفتخرم که خانه دارم!

زن ،آرامش دل است یا شیطان؟

زن نمونه یا کارمند نمونه!

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
سحر کریمی
مگه ادم فقط واسه اینکه پول دربیاره کارمیکنه؟ادم کارمیکنه تا بتونه نقشی درپیشرفت جامعه و خدمت به نوع بشر داشته باشه.قابل توجه کسانی که میگن زنان کارمیکنن چون خرج زندگی ازعهده ی یه نفربرنمیاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 10/12/1390 - 22:42
ناشناس
من خودم شاغل هستم. ولی به نظرم تا وقتی فرزندی در میان نیست زن باید شاغل باشد چراکه الان با وجود فرزند مسایل بسیاری را می بایست تحمل کنم. و بچه نیز بسیار اذیت می شود.چنانچه مرد بتواند تمام مخارج زندگی را تامین کند نیازی به کارکردن مادر نیست.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 19/11/1389 - 9:43
ناشناس
خوب بود.ببین این حرفها رو ولش کن.اگر مرد محبت رو بی دریغ به همسرش ابراز کنه .یعنی زن رو لبریز از محبت کنه.مطمن باشه زن توی زندگی هیچ چیز براش کم نمیذاره.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 3/11/1389 - 15:33
ناشناس خدا میداند
ازنظر من که بدبختی زنان زیاد است من که خودم یک دخترم دلم ازاین خون است که نمی توانم مثل مرد ها کار کنم چرا که پدرم اجازه ی درس خواند را به من نمی دهدمیگه بزرگ شدی توجه اش به برادرم زیاد است خدا یا زندگی با معنی بدهد یا مرگ
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 5/8/1389 - 8:14
نازنین
نویسنده محترم به نظر شما زن خوب کسی است که مثل یک شمع آب شود تا بقیه زندگی شونو بکنن وخوشحال باشن؟پس خودش به عنوان یک انسان چه حقی دارد؟مثل اینکه شما در ایران زندگی نمیکنیدو یا در رویا به سر میبرید!بیچاره زنان کارمند که هم دارن بیرون کار میکنن هم تو خونه.نویسنده محترم تعجب من از این است که شما زن هستید اما انگار به شهروند درجه2 بودن عادت کردین! زنان ما از آنجا به کار بیرون تن دادن زیرا مرد ایرانی به بهانه دادن خرجی،شخصیت و هویت او را ازش میگرفت و او را مطیع بی چون و چرای خود میکرد.به خاطر این تن به کار بیرون داد چون قوانین ازش حمایت نمیکردن .چون اگه بعد 20 سال زندگی مشترک،روزی مردش زن دوم میگرفت او مجبور بود بسوزد وبسازد. در یک کلام او برای اینکه بتواند شرافتمندانه زندگی کند این همه سختی را تحمل میکند.
به نظر شما بهتر نیست همه اعضای خانواده دست به دست هم بدن تا کسی این وسط فدا نشود؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 25/7/1389 - 13:22
f k
تاکی با ید نقش زنان را در جامعه انکار کرد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 15/7/1389 - 12:14
ناشناس
ایول عالییییییییییییییییی بود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 11/7/1389 - 19:25
yasi_2007
زن فقط بوجود نیومده که زاد و ولد کنه و خانه داری
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 13/5/1389 - 17:57
s
مگه الان مردا مثل قدیمن که زنا مثل قدیم باشن؟ قدیما 1 مرد 1000 متر خونه داشت واسه زن و بچه هاش؟ الان مردا به خودش زحمت نمی دن و تن پروری می کنن تازه انتظار دارن زنا مثل قدیم باشن. هی بهشون بگن چشم آقا و فلان و بهمان و هزار تا هنر از انگشتشون بباره...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 18/3/1389 - 18:2
ناشناس
به نظر من رعایت اعتدال در هر موردی مناسب ترین راه است. نه فقط گوشه نشینی و انزوا به خاطر زن بودن و نه فقط كار بیرون بدون محدودیت. من هم پست بالایی در جامعه دارم و هم كارهای خونه رو به نحو احسن انجام می دهم. البته كمی باید بیشتر مایه بذارید. چون در غیر این صورت جامعه متلاشی می شه.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 17/3/1389 - 14:9
ناشناس
مگه زنا آدم نیستند؟ اونا هم دوست دارند کار کنند و استقلال مالی داشته باشند. طبیعت به اندازه کافی بهشون ظلم کرده. هر چی بدبختی و درد و حقارته مال زنه (زایمان و ...) واقعا که شما مردا خیلی خودخواهید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 21/2/1389 - 20:15
asal_2006
توپ بود بابا
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 20/2/1389 - 8:14
سجاد رحیمی
من با نظ تبیان موافقم
یه سری به این بانکهای خصوصی بزینین
پشت باجه های همشون دختر و خانم هستن که با چه آرایشی و چه لباسایی نشستن
و دوستانی دارم که با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حسابداری مشغول کارگری و نگهبانی هست
کدامشون درست هست
اسلام با کارکردن زن مخالف نیست
ولی شما واجب رو ول کردین
چسبیدین به مستحب
یه شخصی داشت نماز صبح می خوند
وقتی نمازش تموم شد
رفیقش برگشت گفت
نمازت که قضا شد
گفت نه بابا من که خوندم
رفیقش گفت : اره خونده اما 2 ساعت قنوت خوندی ، خورشید طلوع کرد
نمازت قضا شد
این قصه و حکایت ما هست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 11/2/1389 - 16:18
ناشناس
نظر منم همینه دختران امروزی و خانواده هاشون فقط پول و ماشین و خونه رو میشناسند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 29/1/1389 - 19:26
ناشناس
ایا كار كردن خانم ها بیرون از منزل برای بهبود وضع اقتصادی خانواده برای رشد كردن و بدست آوردن یاد دادن و یاد گرفتن اینا یعنی شور و شهوت جسمانی ؟؟؟!!! این ایده هارو شما از پیامبر گرفتین ؟ آیا حضرت خدیجه بانوی بزرگ اسلام هم اینگونه بوده اند ؟ متأسفم كه از هرچا نمونه جمع می كنید برای منحرف كردن اصل یك موضوع
پاسخ تبیان : کاربر گرامی ضمن تشکر از توجه تان تبیان در مقاله ی زنان و استقلال و سیره پیامبر اعظم (ص) http://www.tebyan.net/Social/House_Family/Child/TrainingChildsCreativity/2009/12/5/108962.html و اسلام با کار اقتصادی زن مخالف است؟ http://www.tebyan.net/Social/House_Family/Child/TrainingChildsCreativity/2009/7/27/97733.htmlبه وضوح نظر مثبت اسلام را با فعالیت اجتماعی و اقتصادی زنان بیان کرده است اما این فعالیت شروطی دارد که باید رعایت شود. منظور این مقاله حضور منفی اجتماعی زن در جایی است که تربیت فرزندان فدا شود.
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 28/1/1389 - 12:6
Natalie_G
واقعا متاسفم...!!!
اول برای خودم و بعد برای...
این تنها چیزیه که میتونم بگم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 16:34
SnZarei
آهههههههههههااااااااااااااای دخترا !!!!!!!!!!
راست میگنا !!!!!!!!!!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 14:0
Mamanema
دختران امروزی و خانواده هاشون فقط پول و ماشین و خونه رو میشناسند !
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 13:53
Sarhang2
کجایند دخترانی که از هر انگشتشون یه هنر می بارید ؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 13:46
doctor114
خانواده ی دختران امروزی هم خوب این مطلبو بخونند !
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 13:41
نقدی بر مطلب گفته شده
من خودم پسرم
اما اینم بهتره بدونیم که چرا جامعه به این سمت رفته؟
شما دوست عزیزی که ایتجوری بی قید و شرط ازین مطلب حمایت میکنی بهتره یه مقدارم به چرایی ایجاد این قضیه فکری بکنی
اگه وضعیت اقتصادی مردم جوری نبود که مردش مجبور باشه مدام شب و روز دغدغه داشته باشه هر کاری بکنه تا شغل دومم دست و پا کنه تا بلکه درامدش کفاف زندگیشو بده
تو جامعه ای که مدرک دارش میره راننده تاکسی میشه تو ساعت خارج اداریش
به نظر تو از سر دل خوش همسرشو میفرسته یا همسرش میره سر کار؟
نگو توقعات رفته بالا
درسته رفته...اما اگه قرار بود همیشه آدما توقعاتشون هیچ تکونی نخوره هیچ پیشرفت و ترقی ای در کار نبود
الان باید با کبوتر برا هم نامه میفرستادیم چون به همون قانع بودیم
الان باید با شتر این ور اون ور میرفتیم
یه ذره فکر به سایر جوانب و در نظر گرفتن حاشیه ها
خیلی خوبه
از تبیان انتظار بود دلایل این رشد کار کردن خانم ها رو در کنار این مسائل برخی مسائل که گردن همه رو گرفته و فشار میده رو هم در نظر میگرفت

البته شاید نویسنده این منبع و افرادی که اینقدر صریح حمایت میکنند ازش از دنیای دیگری هستند
دنیای دهک دهمی ها
دنیای مرفهین بی درد
دنیای دور از همه مشکلات اجتماعی
در نهایت بگم منم به سمت ابتذال رفتن اجتماع رو قبول دارم اما این مسائلم به هرچه سریعتر سوق دادنش به این وضعیت تاثیر داشته
وگرنه مردم درصد بالاشون الان همسرشون کار میکنه
پس همه افتادن دنبال ......؟
نه آقا مردم شب و روز جون میکنن تا یه لقمه نون شب یا زن و بچشون بخورن
همه جا مثل شما بهشت نیست که همه چی رو ول کنن و بچسبن به طز دادن و هروقت خوششون اومد مطلب نقض بنویسن و اجتماع رو زیر سوال ببرن
ممنون و متشکر
موفق باشید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 8:37
ناشناس
مگه دختران امروزی این حرفا رو قبول میکنن حالا هی بگید....................
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 4:1
z z
کاملا با این نظر موافقم

تعجب کردم وقتی دیدم اینقدر جسورانه نوشتین این مطلب رو!

متاسفانه الان نظم جامعه بهم ریخته و در حالیکه مردان بیکار هستن زنان به دلیل معدل بالا یا ... به کار گماشته میشوند هر زنی هم که خانه دار هست میگن آدم تحصیل کرده ای نیست یا بی هنر هست

اینها هنوز نمیدونن زنان وظیفه سخت تری نسبت به مردان دارن و هر چیزی از مادرشون یاد میگیرن جز خانه داری و شوهر داری

واقعا تشکر از مطلب خوبتون
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 27/1/1389 - 1:31
bahram ajorloo
آیا در یك سایت اسلامی- قرآنی- حوزوی ارجاع دادن و استناد دادن به نیچه درست است؟ واقع مقام معظم رهبری راست و درست و سنجیده گفته است كه ما در بخش علوم انسانی مشكل و معضل داریم. شما داعیه‌ی تربیت مردم و جوانان را دارید؟ مثلا با مشروعیت بخشیدن به نیچه؟! این همان حوزه‌ای نیست كه زمانی علامه جعفری و امینی و طباطبایی و غیره داشت؟! حالا آنقدر كم آورده‌اید كه دست به دامن نیچه شده‌اید؟! نهایت تأسف و تألم و تسلیت مرا بپذیرید!
پاسخ تبیان : کاربر محترم : ضمن تشکر از توجه شما ، این مقاله از کتاب تربیت کودک در جهان امروز است و نویسنده ی این مطلب شهید بهشتی می باشند.تبیان از شهید بهشتی نقل قول کرده است نه نیچه! امید وارم شما بزرگوار با نگاهی به مقالات تربیت کودک که در تبیان ارائه شده است ، متوجه شوید که بزرگ ترین دغدغه ی ما بیان اصول تربیتی از زبان کسانی است که دین مبین اسلام مبنای کلامشان است.
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 26/1/1389 - 23:44
ABCEFG
عالی بود .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 26/1/1389 - 18:8