تبیان، دستیار زندگی
اجازه بچگی کردن را به کودک بدهید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجازه بچگی کردن را به کودک بدهید

خبرگزاری

ناهید ازغندری روانشناس کودک، عنوان کرد: تولد نوزاد در خانواده، در شرایطی که فرزند اول سن کمتری داشته خصوصا دو یا سه ساله، اشد اختلافات و مشکلاتی را ایجاد کرده و نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشت این است که هر دوی آنها نیاز به محبت دارند.

به نقل از تبیان به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی تصریح کرد: نیاز به توجه و محبت حتی بیشتر برای فرزند اول لازم بوده زیرا و او در سنی است که کاملا عواطف را درک کرده حتی خرید اسباب بازی برای او در کاهش تنش‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

ازغندی در ادامه گفت: بازگو کردن فواید داشتن خواهر یا بردار کوچکتر به او، دخالت دادن وی در کارهای فرزند دوم، یادآوری نیازها و خواسته‌های نوزادی خودش به صورت محبت آمیز و تشویق او در انجام رفتار مناسب با فرزند کوچکتر، از راه‌های کاهش مشکلات در خانواده‌ها است.

این روانشناس کودک در پایان گفت: هرگز فرزند بزرگتر را به خاطر رفتارهای نادرست با نوزاد و یا والدین به شدت تنبیه نکرده و خصوصا از کتک زدن او دوری کرده و اجازه دهید تا او در هوای کودکی خود بچگی و هیچ وقت وی را سرزنش نکرده و این خواسته‌ را که تو بزرگتری و رفتارت هم باید مانند بزرگترها باشد، از او نخواهید.

انتهای پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.