تبیان، دستیار زندگی
محمود عظیمی رستگار جامعه شناس با اشاره به نقش مهم خانواده در رشد جسمی و ذهنی فرزندان، اظهار داشت: خانواده ها ابتدا باید مقوله علاقه فرزندان خود را در ابعاد مختلف شناخته و راه های دستیابی به آنها را پیدا کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه پذیری گامی موثر در رشد استعداد فرزندان
جامعه پذیری

محمود عظیمی رستگار جامعه شناس با اشاره به نقش مهم خانواده در رشد جسمی و ذهنی فرزندان، اظهار داشت: خانواده ها ابتدا باید مقوله علاقه فرزندان خود را در ابعاد مختلف شناخته و راه های دستیابی به آنها را پیدا کنند.

این جامعه شناس با بیان اینکه انسان بالقوه موجودی اجتماعی است، گفت: رشد استعداد فرزندان زمانی پررنگ می شود که فرایند جامعه پذیری در آنها نمایان شود یعنی کودکان و نوجوانان با درک محیط بیرون از منزل و الگو برداری از پیرامون زندگی خود، مجموعه توانایی ها و تجربه های قبلی خود را  در هم می آمیزند  و پس از آن استعداد های خود را در خانواده بروز می دهند.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده ای به دور از جریانات اجتماعی در جایی تنها زندگی کند غالبا استعداد آنها به سختی و به ندرت نمایان می شود.

عظیمی تصریح کرد: در مواقعی کودکان و نوجوانان علاقه خود را تغییر داده و هدفی دیگر را بر می گزینند. در اینجا نخستین موردی که والدین باید به آن توجه کنند حمایت و آموزش به دور از فشار روانی و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی  توانمندی آنان است.

عظیمی در پایان تاکید کرد: سخت گیری بیش از حد روی فرزندان از سوی پدر و مادر کار پسندیده ای نیست و بیشترین انتخاب را باید بر عهده خود آنها گذاشت تا با ذهنی بازتر و با آگاهی و شناخت کافی نسبت به شکوفایی استعداد خود عمل کنند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.