تبیان، دستیار زندگی
ابراهیم غفاری حق روان شناس و مشاور اظهار داشت: لجبازی کودکان به دلایل مختلف می تواند بروز کند و هنگامی که با پاسخ منفی والدین مواجه می شود، زمینه لجبازی در کودک تقویت خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش والدین در کاهش لجاجت کودک

 لجاجت کودک

نی نی سایت: ابراهیم غفاری حق روان شناس و مشاور اظهار داشت: لجبازی کودکان به دلایل مختلف می تواند بروز کند و هنگامی که با پاسخ منفی والدین  مواجه می شود، زمینه لجبازی در کودک تقویت خواهد شد.
وی گفت: از دیگر موارد ایجاد حس لجبازی در کودک، خشم درونی ناشی از اضطراب و تنش خصوصا در محیط خانه و همچنین تناقضات رفتاری والدین در برخورد با او است، به طوری که در شرایط مساعد بودن روحیه، با فرزند خود به خوبی رفتار می کنند و زمانی که این وضعیت روحی نامساعد باشد با خشونت با وی برخورد کنند.
غفاری حق افزود: مشکلات جسمی و فیزیکی کودک مانند گرسنگی، خستگی، بیماری و یا نقص عضو، همچنین عدم توجه کافی به کودک و یا توجه بیش از اندازه به وی حتی دخالت در بازی و کارهایش از دیگر عوامل لجبازی در کودکان است.
وی تصریح کرد: والدین باید بدانند که از فرزند خود مطابق با سنش انتظار داشته باشند و هیچ گاه به او این جمله را(که تو نمی توانی این کار را درست انجام دهی) نگویند زیرا باعث تشدید لجبازی در آن ها می شود.
این روان شناس مطرح کرد: هماهنگی والدین با یکدیگر در به کارگیری شیوه های رفتاری مناسب برای فرزندشان بسیار مهم است به این معنی که هرگز یکدیگر را نفی نکنند و همچنین خودشان نیز الگوهای تربیتی مناسبی برای کودک باشند، زیرا پدر و مادر اولین و مهم ترین هسته الگوپذیری برای فرزندان هستند.



نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.