تبیان، دستیار زندگی
دعوای فرزندان نمک زندگی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوای فرزندان نمک زندگی است

title

ناهید ازغندی روانشناس کودک، اظهار داشت: دعوا میان خواهر و برادر بخشی از زندگی خانوادگی و طبیعی بوده و کودکان در روابط تنگاتنگ و صمیمی خواهرو برادری خود،مهارت های اجتماعی مهمی را آموخته ولی گاهی این درگیری‌ها به جای باریک می‌کشد.

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی در ادامه گفت:والدین باید در دعواهای کودک به آنها روش هاس حل اختلاف و احترام متقابل را آموخته و هرگز نباید میان فرزندان تبعیض گذاشته زیرا موجب رفتارهایی از جمله حسادت، انتقام، کینه، پرخاش در کودک خواهد شد.

ازغندی تصریح کرد:تا جای ممکن والدین باید نسبت به دعوای فرزندان بی اعتنا بوده که کودکان درک کنند که شما مشتاق به شنیدن بدگویی و شکایت آنها از یکدیگر نخواهید بود ولی زمانی که کار به کتک کاری میان آنها برسد،پدر و مادر باید در این میان دخالت کرده زیرا ممکن است آسیبی به همدیگر برسانند.

این روانشناس کودک در پایان افزود:معمولا دعوای میان فرزندان به دلیل جلب توجه،حس برتری،دخالت های والدین در درگیری‌های کوچک و یا مقایسه کردن انجام گرفته که والدین وظیفه دارند روش‌های مصالحه را به آن‌ها آموخته و بگویند که زمانی که خواسته خود را آرام و محترمانه تر از یکدیگر بخواهند،نتیجه بخش‌تر بوده و با دعوا به اهداف خود نخواهند رسید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.